حذف چراغ خاموش سهمیه بنزین 700 تومانی توسط دولت/سهمیه‌های پیشین تا شهریور اعتبار دارد

کد خبر: 292748|22:55 - 1394/03/03
نسخه چاپی
حذف چراغ خاموش سهمیه بنزین 700 تومانی توسط دولت/سهمیه‌های پیشین تا شهریور اعتبار دارد
موضوع عدم شارژ سهمیه بنزین 700 تومانی باعث نارضاتی بسیاری از مردم شهرستان پاوه و سردرگمی مسئولین جایگاههای سوخت شده است.

به گزارشهزار ماسوله، افزایش قیمت بنزین در بین کل حامل‌های انرژی به صورت چراغ خاموش قطعی شده است و به این صورت در سال جاری عرضه بنزین آزاد 1000 تومانی جایگاه بنزین سهمیه ای 700 تومانی در جایگاه‌های سوخت شده است.

بعد از آنکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با نواقصی از سوی دولت یازدهم اجرا و سال 93 به روزهای پایانی خود نزدیک شد خبر آمد که قیمت برق از ابتدای اسفند گران شده است!

شوک ناشی از این تصمیم غیرمنتظره دولت دقیقاً در ماه پایانی سال و همزمان با بررسی بودجه 94 در پارلمان بلافاصله این ذهنیت را ایجاد کرد که دولت یازدهم فاز سوم هدفمندی یارانه ها را چراغ خاموش آغاز کرد و قیمت برق نخستین فاز از اجرای این مرحله بود.

بر همین اساس دولت افزایش نرخ بنزین را در این مرحله نیز در دستور کار خود قرار داده و به صورت چراغ خاموش و بدون اعلام هیچ اطلاعیه ای هر لیتر بنزین معمولی را با نرخ ١٠٠٠ تومان و هر لیتر بنزین سوپر را نیز با نرخ ١٢٠٠ تومان عرضه در جایگاههای سوخت عرضه کرده است.

بر اساس این گزارش دولت بدون اطلاع قبلی و خبر رسانی اقدام به افزایش قیمت سوخت بنزین نموده بدین صورت که بنزین با لیتری 700 تومان را که به صورت ماهیانه شارژ می شد اکنون برداشته شده و سهمیه 300 لیتری 1000 تومانی جایگزین ان شده است و بنزین آزاد نیز طبق خبرهای واصله به لیتری 1300 تومان افزایش پیدا کرده است.
آن دسته از افرادی نیز که در کارت سوخت خود بنزین ٧٠٠ تومانی دارند فقط تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آن را استفاده کنند.

در این رابطه فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار بی اطلاعی کرد و پاسخگو نبود.

رئیس شرکت نفت پاوه نیز در این رابطه گفت: افزایش قیمت بنزین در شهرستان پاوه بدون هیچ اطلاعی قبلی صورت گرفته است.

بهرام زاده افزود: در این رابطه هیچ گونه نامه مکتوب مبنی بر افزایش قیمت بنزین و یا اعلام قبلی انجام نپذیرفته است.

مسئول یکی از جایگاههای سوخت شهرستان پاوه نیز در گفتگویی اظهار داشت: مردم توان خرید بنزین 1000 تومانی را نداشته و به این افزایش ناگهانی بنزین اظهار نارضایتی می کنند.

با این اقدام افزایش نرخ بنزین به 1000 تومانی و حذف سهمیه 60 لیتری 700 تومانی در جهت ایجاد امید لازم به مردم، تنها نگرانی ها را برای مردم در جامعه تشدید و امید را از آنها سلب می نماید و موجب می شود که مردم در کوچه و بازار مدام از گرانی های سال 94 بگویند و از این وضع گله مند باشند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد