پرويز اسدي مطرح كرد:

استفاده شخصي از خودروهاي پلاك قرمز ممنوع است/لزوم برخورد با مديراني كه استفاده شخصي از خودروهاي دولتي دارند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293041|09:24 - 1394/05/22
نسخه چاپی
استفاده شخصي از خودروهاي پلاك قرمز ممنوع است/لزوم برخورد با مديراني كه استفاده شخصي از خودروهاي دولتي دارند
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان پاوه اظهار داشت: هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده تردد در خارج از ساعات اداری و بدون برگ مأموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می‌باشد.

به گزارشهزار ماسوله، بیت المال، یعنی اموالی که به همه اقشار جامعه تعلق داشته و همگان در حفظ و نگهداری آن مسئولند، همانگونه که در آن حق استفاده نیز دارند. مي توان گفت كه امروزه اموال عمومی و دولتی از مصادیق بازر بیت المال به شمار می آیند.

در اين ميان هم عینی ترین سوء استفاده از اموال دولتی سوء استفاده شخصی از خودروهای دولتی است.

اين روزها متاسفانه شاهد استفاده غيرقانوني وشخصي برخي مديران ومسئولان ادارات شهرستان پاوه از اموال دولتي و بيت المال هستيم .

استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه ای از سوء استفاده از اموال دولت و بی احترامی به مقررات و قانون است. و با اين وجود كه قانون و مسئولان بر عدم استفاده شخصی دستگاههای اجرایی از خودروها و امکانات دولتی تاكيد دارند، متأسفانه در شهرستان پاوه شاهد این گونه موارد در استفاده شخصي و يا حتي جهت خوشگذراني و تفريح با خانواده هاي خود مسئولين هستيم.

در ساعات غير اداري كه به وفور در شهرستان پاوه به مواردي از اين قبيل در اسنفاده هاي شخصي مديران از خودرو مواجه مي شويم، ولي به هيچ وجه در روزهاي تعطيل كه تنها براي تفريح در داخل شهر و يا حتي بيرون شهر مبادرت مي ورزند قابل توجيه نيست.

حضرت آیت الله العظمی خامنه‏ ای در ابن باره مي فرمايند: استفاده شخصی از اموال بیت‌المال جایز نیست و موجب ضمان است، مگر آنکه استفاده از اموال بیت‌المال با اذن مسوول مربوطه باشد که شرعاً و قانوناً حق اذن دادن داشته باشد.

فرمانده نيروي انتظامي شهرستان پاوهدر گفتگوي با خبرنگار ما اظهار داشت: هرگونه استفاده شخصی از خودروهای با پلاک دولتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده تردد در خارج از ساعات اداری و بدون برگ مأموریت، نیروی انتظامی موظف به توقیف خودرو می‌باشد.

سرهنگ پرويز اسدي افزود:بعضی از کارکنان ادارات ازاین وضعیت سوء استفاده كرده و از آن بهره برداری هاي شخصی می‏ كنند،كه باید با اين کارکنان و مديران برخورد شود.

وي گفت:بنا به تعامل خوب نيروي انتظامي با ساير ادارت سطح شهرستان پاوه ، تاكنون در صورت مشاهده چنين مواردي اين كار عملي نشده است.

وي ادامه داد:به جديت نيروي انتظامي كار قانوني خود را بدون هيچ چشم داشتي انجام مي دهد و در صورت مشاهده اين گونه موارد در شهرستان نسبت به توقيف خودرو و ارسال به پاركينگ اقدام مي كند.

هزارماسوله:از طرف ديگر استفاده شخصی از خودروهای دولتی در شهرستان كما بيش به عنوان یک معضل بارها از سوی شهروندان مورد انتقاد قرار گرفته است .

يكي از شهروندان نيز در اين باره گفت:استفاده از خودروهاي دولتي در شهرستان به حدی افزایش یافته است كه ما همه روزه شاهد حضور آنان در خيابان ها در ساعات غير اداري هستيم و حتي شب‌ها نیز، جهت تفريح در خيابان كمربندي مشاهده مي شوند.

وي افزود:به دليل برخي بي توجهي هاي مسئولين در سالهاي گذشته در شهرستان پاوه ، همين امر باعث استفاده خودروها دولتي در امورات شخصي شده است.

مسئولان و مدیران دستگاه‌ها باید مراقب باشند از بیت‌المال استفاده شخصی نکند چرا که بیت‌المال حقوق همه ملت است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد