در پي برپايي نمايشگاه پاييزه در پاوه:

از میزان رضایت شهروندان و غرفه‌داران نمايشگاه پاييزه پاوه تا انتقاد مردم از اختلاف قيمت ها

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293161|00:39 - 1394/06/24
نسخه چاپی
از میزان رضایت شهروندان و غرفه‌داران نمايشگاه پاييزه پاوه تا انتقاد مردم از اختلاف قيمت ها
نمايشگاه پاييزه شهرستان پاوه كه در بازارچه مرزي اين شهر برپا شده ، داراي 50 ‌غرفه است كه به عرضه اقلام مورد نیاز مدارس مانند لوازم نوشت‌افزار، پوشاک، کیف و کفش و... با لحاظ درصدی از تخفیف از تاريخ 18 شهريور تا 31 شهريور مي پردازد.

به گزارشهزار ماسوله، برگزاري نمايشگاههاي پاییزه موجب تعادل قیمت محصولات در بازار می شود، تا اقشار کم درآمد وآسیب پذیر جامعه بتوانند تمامی مایحتاج خود را در یک مکان و با قیمت مناسب خریداری کنند.

بازگشایی مدارس و برگزاری اين نمایشگاه‌های پاییزه فرصت خوبی است تا خانواده‌ها در تهیه کالاها و ملزومات مدارس فرزندان خود اقدام كنند ، و در واقع هدف از برگزاری این نمایشگاه ‌ها بر همين مبناست.

نمايشگاه پاييزه شهرستان پاوه كه در بازارچه مرزي اين شهر برپا شده ، داراي  50 ‌غرفه است كه به عرضه اقلام مورد نیاز مدارس مانند لوازم نوشت‌افزار، پوشاک، کیف و کفش و... با لحاظ درصدی از تخفیف از تاريخ 18 شهريور تا 31 شهريور مي پردازد.

بعد از گذشت چند روز از برگزاری نمایشگاه سری به آنجا زدیم تا میزان رضایت شهروندان و غرفه‌داران را از تخفیف، کیفیت اجناس و همچنین از چگونگی برگزاری نمایشگاه جویا شویم.

در بدو ورود به اين نمايشگاه نظم و قرار گرفتن بهتر غرفه‌ها نسبت به سال گذشته كه در كوچه اين بازارچه برگزار شد اكنون در داخل بازارچه و تنها با هدف ايجاد رونق در اين بازارچه، نکته جالب توجهي بود که به چشم می‌خورد ولي با اين حال بعضي از غرفه داران درمكان مناسبي از بازارچه، با نام واحدي از مغازه ، مستقر نشده بلكه در محل ورودي راهروهاي متصل به هماستقرار يافته بودند.

علي رغم انكه برگزاري اين نمايشگاه جهت عرضه كالاهاي پاييزه مدارس با تخفيف به مردم است ولي در حين بازديد از غرفه شاهد نوسان قيمت اجناس و كالاها بوديم به طوري كه برخي از خانواده ها كالاي خريداري شده خود را به فروشنده پس داده و به خريد در غرفه هاي ديگر اين نمايشگاه اقدام كردند و يا حتي بيشتر خانواده ها و مردم بدون خريد، از نمايشگاه خارج شدند.

درحین بازدید از غرفه‌ها ، اكثر غرفه داران از اجاره محل غرفه به ميزان400 هزارتومانگلايه داشتند و در اين رابطه مي گفتند: هزينه اجاره محل اين غرفه ها 400 هزارتومان است كه با توجه به نبود بازار و تنها براي 12 روز اين مقدار در حد بالايي قرار دارد.

يكي از غرفه داران به خبرنگار ما گفت: براي غرفه اي كه در داخل يك واحد مغازه قرار دارد و براي غرفه اي كه در بين راهروهاي بازارچه مستقر شده است همين مقدار هزينه را پرداخت مي نمايند.

وي افزود: با اين حال كه ما به پرداخت اين وجه اقدام مي كنيم، تبليغات مناسبي جهت فروش كالاهاي ما در سطح شهر صورت نگرفته است.

يكي از شهروندان در اين نمايشگاه نيز به خبرنگار ما گفت: قيمت بعضي از اجناس و كالاهاي اين نمايشگاه با بازار هيچ تفاوتي ندارد و گاها برخي از اين كالاها هم اختلاف قيمت دارند.

يكي ديگر از غرفه داران نيز در رابطه با اعمال نظارت بر نمايشگاه گفت: خوشبختانه نظارت لازم بر قيمت و كيفيت كالاهاي موجود در نمايشگاه با دريافت فاكتورهاي خريد كالا از غرفه داران جهت تعديل قيمت به عمل امده است.

وي افزود: نوسان قيمت اجناس و كالاها در اين نمايشگاه هم مشاهده مي شود كه بدليل ان است برخي از غرفه داران كالاهاي خود را به قيمتي بالاتر از بقيه بسته به نوع كالا خريداري نموده و در نتيجه با احتساب درصد مشخصي از قيمت فروش ، باعث اين نوسان شده است.

هزارماسوله: انچه كه حائز بيان است ، طبق گزارشات رسيده از غرفه داران، ارائه فاكتور خريد به بانيان برگزاري اين نمايشگاه تنها اقلام محدود و مشخصي از كالاها را شامل مي شود به طوري كه مختص تمامي كالاهاي موجود در نمايشگاه نخواهد شد و اين خود باعث گران شدن اجناس به غير كالاهاي معرفي شده در جهت تامين اجاره محل خواهد شد.

شايان ذكر است ، از هركدام از غرفه ها مبلغ 50 هزارتومان از اين مبلغ اجاره مكان ، جهت تعميرات اين بازارچه بعد از پايان نمايشگاه اختصاص داده شده است.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد