لزوم راه اندازي مجدد واحد سردخانه ميوه جات در شهرستان پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293506|01:22 - 1394/08/17
نسخه چاپی
لزوم راه اندازي مجدد واحد سردخانه ميوه جات در شهرستان پاوه
برای ذخیره‌سازی تولیدات و واردات به شهرستان پاوه و جلوگیری از فاسد شدن آن به منظور تنظیم بازار محصولات و بالا بردن توان ایجاد اشتغال، ضرورت راه اندازی مجدد واحد سرد خانه میوه ها در اين شهرستان بسیار مهم است.

به گزارشهزار ماسوله، شهرستان پاوه با دارا بودن باغات فراوانی از جمله باغ های انار با تولید بیش از 1500 تن یکی از شهرستان‌های  مهم تولیدکننده محصولات باغی در استان کرمانشاه محسوب می شود.

علاوه بر تولید محصولات باغی این شهرستان میوه جات وارده به شهرستان پاوه نیز جهت فروش و مصرف آن نیاز به محلی برای نگهداری دارند که واحدهای سردخانه می تواند جهت جلوگیری از فاسد شدن میوه ها نقش مهمی را ایفا کنند.

برای ذخیره‌سازی میوه ها در شهرستان پاوه، جلوگیری از فاسد شدن آن ها، تنظیم بازار محصولات و بالا بردن توان ایجاد اشتغال، ضرورت راه اندازی مجدد واحد سرد خانه میوه ها در اين شهرستان بسیار مهم است.

شهرستان پاوه دارای یک واحد سردخانه در روستای سریاس است که متاسفانه به دلایلی این واحد پس از گذشت چندین سال در تعطیلی به سر می برد و هیچ گونه استفاده ای از آن نمی شود.

برای پیگیری چرایی تعطیلی این سردخانه به محل آن مراجعه کردیم که در بازدید از این واحد مدیر آن اصلی‌ترین دغدغه خود را بی‌مهری سیستم بانکی در ارائه تسهیلات اعلام کرد.

مسئولان حمایت نکردند

حبیب الله رستمی به خبرنگار هزار ماسوله گفت: واحد سردخانه میوه جات شهرستان پاوه از سال 1386 كلنگ زني آن آغاز و با احداث یک سالن بزرگ جهت نگهداری میوه ها پس از یکسال به بهره برداری رسید.

وی گفت: در ابتدا فرمانداری و جهاد کشاورزی قول مساعد جهت حمایت از این سردخانه دادند اما متاسفانه خلاف آن به وقوع پيوست.

وی هزینه هاي صرف شده در این واحد را بالغ بر یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از سرمایه احداث این واحد از محل اعتبارات بنگاه های زود بازده تامین شد.

رستمی گفت: پس از گذشت دو سال از ارائه خدمات و فعالیت در این واحد، متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی که قرار بود بارهای میوه را به این مکان ارسال کنند، حمایت های لازم را از این واحد نداشتند.

وی با اشاره به اینکه این واحد تنها واحد سردخانه شهرستان پاوه است گفت: به دنبال آنکه ارگان ها و شهروندان بارهای میوه خود را در این واحد قرار نمی دادند این سردخانه به ورطه تعطیلی کشیده شد.

بانک اجازه فعالیت را نمی دهد

رستمي افزود: به دنبال آن و عدم توانايی در تامین هزینه ها و پرداخت اقساط تسهيلات اكنون اين واحد تعطيل شده است.

وی تصریخ کرد: در صورت آغاز مجدد فعالیت در این واحد، بیش از 10 نفر مشغول به کار می شوند.

وی گفت: متاسفانه بانک دستور توقیف این واحد را صادر کرده و اجازه فعالیت را نمی دهد.

رستمی تصريح كرد: اگر این طرح به بهره برداري مجدد برسد همشهریان می‌توانند جهت نگهداري ميوه جات خود از آن استفاده كنند.

حل مشکل سردخانه پاوه در دستور کار قرار دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاوه نیز در این باره به خبرنگار هزار ماسوله گفت: با توجه به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان و به تبع  آن در شهرستان مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان در دستور کار قرار داده شده است.

شاهرخ دولتخواه افزود: با بررسی و شناسایی مشکلات آنان، جهت رفع موانع تولید و رسیدگی به آن مشکلات در کارگروه استان که با حضور مدیر کل و مدیران کل سایر ادارات در محل استانداری برگزار مي شود ارجاع داده می شود.

وی گفت: با توجه به نیاز شهرستان پاوه، مشکل سردخانه 1500 تنی زاگرس در دستور کار قرار بوده و در صورت پیگیری مدیر عامل اين اداره آمادگی کامل را برای پیگیری اين واحد جهت راه اندازي مجدد و اخذ نتیجه را دارد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد