نقدی بر جاده های مرگ در اورامانات/قتلگاهی برای مسافران و مردم/استاندار کرمانشاه:راه نجات پاوه تنها "راه" است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293607|22:20 - 1394/09/11
نسخه چاپی
نقدی بر جاده های مرگ در اورامانات/قتلگاهی برای مسافران و مردم/استاندار کرمانشاه:راه نجات پاوه تنها "راه" است
کم عرض و استاندارد نبودن جاده های ارتباطی پاوه و اورامانات از جمله عواملی است که این جاده ها را به قتلگاهی برای از بین رفتن مسافران و مردم این مناطق تبدیل کرده است.

به گزارشهزار ماسوله، با سفر به مناطق اورامانات، محرومیت و محدودیت شهرستانهای اورامانات بخوبی برای هر بیننده ای با وجود جاده هایی کم عرض و عدم آزاد راه مشخص خواهد شد.

 توسعه نیافتن اورامانات پس از سال ها محرومیت همچنان ادامه دارد و نبود جاده ارتباطی مناسب همواره به محرومیت این مناطق دامن خواهد زد.

روزانه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خبر مرگ شهروندان و هموطنان را در جاده های ارتباطی اورامانات به مرکز استان مشاهده می کنیم که عامل  اصلی آن را انحراف به چپ خودروها و قرار گرفتن در مسیر مخالف خود اعلام می دارند.

نبود یک آزاد راه و جاده های کم عرض در مناطق اورامانات هموره انتظار و ترس از کشته شدن افراد برای شهروندان وجود داشته و دارد به طوری که اکثر نقاط این مسیرها به قتلگاهی خاموش برای مرد تبدیل شده است و در غفلت مسئولان سالانه جان افراد زیادی را می‌گیرد.

این جاده های اورامانات که علاوه بر کم عرض بودن با استانداردهای معمول فاصله دارد باعث کشته و زخمی شدن دهها تن و داغدار کردن ده ها خانواده شده است.

به طوری که کم عرض بودن جاده ونبود آزاد راهی مناسب در این مسیر شرایط را برای حادثه فراهم کرده است.

جاده شهرستان پاوه به روانسر با وجود پر پیچ و خم بودن آن شاید دلیلی بر عدم احداث این آزاد راه باشد ولی زمین مسطح مسیر قزانچی به روانسر همواره برای مسافران سوال برانگیز بوده است.

 متاسفانه توجهی به زیرساخت‌ها و ایجاد راه‌ها و بزرگراه در اورامانات نشده و لذا جاده‌هایی با عرض کم در این منطقه تصادفات مرگباری برجای می گذارند که نمونه های آن در محور های این شهرستان فراوان است.

 

در این بارهاستاندار کرمانشاهدر سفر یک روزه خود به شهرستان پاوه اظهار داشت: تنها مانع توسعه اين مرز در شهرستان پاوه راه های نامناسب آن بوده است.

وي با بيان اينكه هيچ مسيري مهمتر از مسير پاوه و اورامانات در استان كرمانشاه نيست گفت: راه نجات پاوه تنها "راه" است.

وي ادامه داد: ارتقاي اين راهها از مركز شهرستان پاوه به طرف نوسود و نودشه و روانسر از اهداف اوليه ما است.

رازاني با مهم خواندن راههاي ارتباطي پاوه به اطراف تصريح كرد: در صورت دسترسي و اصلاح اين راهها است كه بازارچه اين شهرستان رونق خواهد گرفت.

وی خواستار ارتقای این راه ها به صورت چهار خطه شد و گفت: ارتقای وضعیت راه های این منطقه علاوه بر رونق اقتصادی منطقه، آمار تصادفات را نیز کاهش خواهد داد.

رازانی با بیان اینکه میانگین کشته شدن مردم ما بر اثر تصادفات سالانه، نزدیک به همان اندازه شهدای ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس است گفت:  ارتقای راه دسترسی به اورامانات جهت کاهش تصادفات باید از مهمترین برنامه های شهرستان باشد.

 

مدیر كل راه و شهرسازي استان كرمانشاهنیز در جلسه شورای برنامه ریزی اظهار داشت: نگهداری راههای ارتباطی در این شهرستان بدلیل نبود اعتبارات لازم به طور مطلوب و استاندارد انجام نمی گیرد به طوری که هزینه نگهداری این راهها به ازای هر کیلومتر در سال در راههای فرعی به طور متوسط 4 میلیون تومان و راههای اصلی 70 میلیون تومان است.

عبد الله بهادري افزود: این راههای ارتباطی به شهرستان پاوه در وضعیت مناسبی برای نگهداری قرار ندارند بلکه باید چاره اندیشی اساسی حتی در نگهداری این جاده ها صورت گیرد.

وی گفت: در بازدید معاون سازمان و راهداری کشور از مسیر روانسر به پاوه توانستیم اعتباری 7 میلیارد تومانی را جهت روکش و بهسازی این مسیر اختصاص بدهیم.

وی ادامه داد: با استفاده از قیر رایگان از سازمان راهداری نیز توانستیم مسیر پاوه تا نودشه و سه راهی شهدا را بهسازی نمائیم.

بهادری با بیان اینکه تا زمانی که اعتبارات کافی برای بهسازی این جاده ها نداشته باشیم این مسیرها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند تصریح کرد: این راههای ارتباطی نیاز به تزریق اعتبارات برای چاره اندیشی اساسی را دارد .

 

امیدواریم که استاندار کرمانشاه با تغییر و تحول فعالیت خود را در استان کرمانشاه آغاز نموده و در رابطه با راههای ارتباطی پاوه و اورامانات هيچ مسيري را مهمتر از مسير پاوه و اورامانات در استان كرمانشاه عنوان نمی کند، شاهد تحول و بهسازی راههای ازتباطی در این منطقه و کاهش کشته شدن شهروندانمان باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد