لزوم احداث مرکز تفریحات زمستانه در پاوه/پاوه دارای پتانسیل لازم برای احداث پیست اسکی

سرویس: ورزشیکد خبر: 293830|20:36 - 1394/10/28
نسخه چاپی
لزوم احداث مرکز تفریحات زمستانه در پاوه/پاوه دارای پتانسیل لازم برای احداث پیست اسکی
شهرستان پاوه میتواند به عنوان مرکز تفریحات زمستانی در استان و منطقه مطرح باشد ، تفريحاتي چون راه اندازي پیستهای اسکی و تبدیل این پیستها به تفرجگاه زمستانی میتواند سیل عظیم توریستهای زمستانی را از اقصی نقاط استان و حتي کشور به خود جذب نماید.

به گزارشهزار ماسوله، شهرستان پاوه بعلت وضعیت جغرافیایی و نزول بارش باران به ميزان 700 میلیمتر ، از نقاط كوهستاني استان كرمانشاه محسوب میشود ضمن آنکه از کمبود امکانات تفریحی و رفاهی نیز رنج می برد.


این شهرستان بعلت آب و هوای مناسب و قرار گرفتن در دامنه كوه هاي شاهو همه ساله در فصول بهار و تابستان، میزبان گردشگران است ولي متاسفانه در فصل زمستان و بارش برف، ميزان گردشگري در اين شهرستان به حداقل ممكن مي رسد.


شهرستان پاوه یکی از شهرستانهای برف خیز است که به دلیل ویژگی های آب و هوایی از اواخر پاییز تا اوایل بهار پوشیده از برف می شود به طوری که ارتفاع برف در كوههاي شاهو و دره های آن در فصل زمستان به بیش از سه متر و در كوههاي نودشه در مسير گردنه تته به بيش از 7هفت متر می رسد.


وجود جاذبه های گردشگری در این شهرستان یکی از مهمترین ظرفیت ها به شمار می رود که باید در راستای ورود بیشتر مسافر و گردشگر در اين شهرستان با بهره گرفتن از ظرفيت هاي موجود تلاش کرد.

 

اين شهرستان میتواند به عنوانمرکز تفریحات زمستانیدر استان و منطقه مطرح باشد ، تفريحاتي چون راه اندازيپیستهای اسکیو تبدیل این پیستها به تفرجگاه زمستانی میتواند سیل عظیم توریستهای زمستانی را از اقصی نقاط استان و حتي کشور به خود جذب نماید.
 
شهر کوهستانی پاوه با وجود واقع شدن در دامنه كوههاي زاگرس با ساخت یک پیست اسکی استاندارد مي تواند به عنوان مرکز تفریحات زمستانه پاوه مطرح شود که با تحقق چنین مواردی و استفاده صحیح از توانمندی ها بالقوه شهرستان، می توانیم توسعه روز افزون این شهرستان 60 هزار نفری را شاهد باشیم.
 
ولي متاسفانه مسئولین شهرستان و استان تنهاهدفشانساخت سالنهای ورزشی در منطقهاست در حالی که می توانند احداث یک پیست اسکی را جایگزین سالنهای ورزشی کنند کهشهر ما از صنعت توریسم زمستانهنیز غافل نباشد، این در حالی است که مناطق كوهستاني آن بهترین و مستعدترین منطقه در استانبا ساخت و  پیستهای متنوع و زیبا و با  احداث مرکز تفریحات زمستانهقلمداد میگردد کهسیل عظیم مسافران زمستانی را به سوی شهر در ایام سرد سال سرازیر مي كند که نتیجه آنارز آوری و افزایش رونق اقتصادی و توسعه فرهنگیمیباشد .
 
رئیس اداره ورزش و جوانان پاوه نیز در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به انکه شهرستان پاوه به عنوان دومین شهرستان دارای کوههای با ارتفاعات پوشیده از برف در سطح استان، این پتانسیل لازم را در دائر نمودن پیست اسکی دارد.
 
هیوا حسینی افزود: این شهرستان با شرایط توپوگرافی خاص خود و بارش برف در بیش از چهار ماه از سال که کمتر مناطق دیگری از این شرایط برخوردار است، می تواند باعث جذب توریست و گردشگر نیز شود.
 
وی گفت: برای دائر نمودن این چنین مرکز تفریحاتی در منطقه ، اعتبارات زیادی را می طلبد که نه تنها ادارات وابسته بلکه مردم و شهروندان نیز می توانند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کنند.
 
وی ادامه داد: شهرستان محرومی چون پاوه نیز با وجود شرایط می تواند همانند دیگر مناطقی که از این مرکز برخوردار هستند، و با همکاری مسئولان استانی از پیست اسکی جهت استفاده جوانان برخوردار شوند.
 
 
یکی از علاقه مندان به رشته های ورزشی و دبیر هیئت تکواندوی شهرستان پاوه نیز در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: شهرستان پاوه با داشتن آب و هوای کوهستانی و دره هایی با شیب زیاد ، دارای پتانسیل ورزش اسکی است.
 
 
مکرم قادریافزود: می توان با ایجاد بسترهای لازم در فصول سرد سال، در ورزش اسکی فعالیت کرد که نیازمند پشتیبانی های لازم از سوی متولیان اين امر است.
 

وی گفت: با توجه به وجود علاقه مندان به رشته های مختلف ورزشی در این شهرستان ، دائر نمودن پیست اسکی در پاوه، می تواند به عنوان یکی از قطب های پیست اسکی مطرح شود.
 

وی ادامه داد: این در حالی است که این منطقه با توجه به انکه تا پایان خرداد ماه هر سال، بارش برف در ارتفاعات این شهرستان که گاها به بیش از 6 متر برف می رسد، به عنوان مرکز تفریحات زمستانه قلمداد گردد که میتواند با ساخت و ایجاد پیستهای اسکی در پاوه سیل عظیم مسافران زمستانی را به سوی شهر در ایام سرد سال سرازیر کنند.
 
 
انتظار بر اين است كه مسئولین مربوطه در مورد احداث مرکز تفریحات زمستانه در پاوه كه موجب افزایش شادابی  در بین مردم با احداث چنین مراکز تفریحی زمستانی مي شوند گام مثبتي را بر دارند که در نهایت موجب تبدیل شدن شهر و دیارمان به عنوان مرکز تفریحات زمستانی در استانو موجب درآمدزایی و افزایش رونق اقتصادی و توسعه فرهنگیشود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد