مروری بر 9 دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293985|17:03 - 1394/12/05
نسخه چاپی
مروری بر 9 دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی روز جمعه 7 اسفند برگزار خواهد شد که برای این دوره در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات 12 نامزد، با یکدیگر برای تصاحب یک کرسی در بهارستان به رقابت خواهند پرداخت .

به گزارشهزار ماسوله، شمارش معکوس برای برگزاری بزرگترین ماراتن سیاسی سال آغاز شده است؛ مراتنی که در پایان همین هفته و با حضور اقشار مختلف مردم از همه جناح های سیاسی برگزار می شود.

 

با نگاهی به جنب و جوش نامزدهای انتخاباتی ، ایجاد شور و شوقی در بین هواداران این کاندیداها برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان هفته جاری است، که نگاهی به نه ادوار انتخابات مجلس خالی از لطف نباشد.

 

در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 24 اسفند 1358 همزمان با سراسر کشور، برگزار شد کهبا شمارش آراء، از حوزه انتخابیه پاوه و جوانرود ملا احمد بهرامی با بیشترین آراء به مجلس راه یافت.

دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 26 فروردین 1363 برگزار شد، ماموستا ملا عبدالرحمن رحیمی با بیشترین آرا به عنوان نماینده پاوه و جوانرود انتخاب شد.

 

سومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 19فروردین 1367 برگزار شد، مرحومعلی محمد باباخاص حائز بیشترین تعداد آراء شد و به مجلس راه یافت.

 

چهارمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 21 فروردین 1371 برگزار شد،سید فتح اله حسینی با بیشترین آرا راهی مجلس شد.

 

پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 18 اسفند سال 1374 برگزار شد، محمدرئوف قادری با بیشتری آرا در حوزه پاوه و جوانرود به مجلس راه یافت.

 

ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که 29 اسفند 1378 و هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تاریخ اول اسفند 1382 برگزار شد مصطفی محمدی با بیشترین آرا در این دو دوره راهی مجلس شد.

 

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 24 اسفند 1386 برگزار شد، در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات سید فتح الله حسینی با بیشترین آرا راهی مجلس شد.

 

نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 12 اسفند 1390 برگزار شد، دکتر نعمت الله منوچهری با بیشترین آرا در حوزه انتخابیه پاوه و اوارمانات در بین 6 کاندیدای انتخابات راهی مجلس شد.

 

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در حالی روز جمعه 7 اسفند برگزار خواهد شد که برای این دوره در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات 12 نامزد، با یکدیگر برای تصاحب یک کرسی در بهارستان به رقابت خواهند پرداخت .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد