در پی بارش ها در پاوه؛

رانش زمین در باینگان شهرستان پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294141|20:36 - 1395/01/15
نسخه چاپی
رانش زمین در باینگان شهرستان پاوه
به دنبال بارش های مداوم و شدید در شهرستان پاوه، رانش زمین در شهر باینگان به وقوع پیوست.

به گزارشهزار ماسوله، به دنبال بارش های مداوم و شدید در شهرستان پاوه، رانش زمین در شهر باینگان به وقوع پیوست.

 

با شروع بارش های مدوام در این شهرستان در هفته گذشته، ما شاهد وقوع ریزش کوه بر جاده ها در چندین نقطه از شهرستان و ایجاد مشکل در تردد مردم، تخریب منازل مسکونی در روستای دوریسان و رانش زمین در باینگان بودیم.

 

با توجه به ثوپوگرافی خاص منطقه به صورت شیب دار، معمولا بارش های سالیانه باران در جویبارها و دره ها جاری شده و مقدار کمی از آن در سفره های زیر زمینی نفوذ خواهد کرد.

 

اما با این حال و وجود بارش های زیاد در منطقه آن مقدار بارش نفوذی در لایه های زمین ، سفره های زیر زمین را اشباع کرده و به صورت چشمه های فصلی در نقاط پایین دست کوهها به جوشش در آمده است.

 

در برخی موارد نیز سبب خسارات زیادی در منطقه ، مسدود شدن جاده ها شده است که اکنون رانش زمین در شهر باینگان به دنبال آن به وقوع پیوسته است.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی در خصوص میزان بارش ها در سه روز در شهرستان پاوه را 167 میلیمتر عنوان کرد و گفت: با احتساب این مقدار بارش در هفته گذشته، میزان بارندگی در این شهرستان از آغاز سال زراعی 94-95  تاکنون به 1115 میلمیتر رسیده است .

 

شهردار باینگان نیز در خصوص رانش زمین در باینگان به خبرنگار آوای باینگان گفت: با توجه به توپوگرافی خاص و پلکانی بودن منطقه در اثر بارندگی های اخیر که اتفاق افتاد، باعث شد خساراتی به شهر وارد شود که مکاتبات لازم را تا این لحظه انجام داده ایم.

 

فتاحیان افزود: تقاضای که از مسئولین، فرماندار محترم و مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری داریم، از محل منابع مربوطه ماده 10 و 12 اعتباراتی به شهرداری تخصیص دهند که ما بعنوان مجری با توجه به توپوگرافی خاصی که در منطقه هست بتوانیم جلوی ضرر و زیانهای که در آینده ممکن است رخ دهد را بگیریم.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد