حسین سعیدیان در بازدید از پروژه 1020 واحدی مسکن مهر پاوه:

پروژه 1020 واحدی مسکن مهر پاوه در وضعیت اسفناکی قرار دارد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294358|09:19 - 1395/03/06
نسخه چاپی
پروژه 1020 واحدی مسکن مهر پاوه در وضعیت اسفناکی قرار دارد
مسئول نظارت تعاونیهای مسکن مهر کشور در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کشور وضعیت پروژه 1020 واحدی پاوه را اسفناک خواند و گفت: من هیچ اطلاعی از وضعیت پروژه مسکن مهر پاوه در این حد نداشتم و تنها اقدامی که بنده می توانم برای آن انجام دهم پیگیری های لازم در راستای مرتفع نمودن این مشکلات است که ان شاالله بتوانم موفق باشم.

به گزارشهزار ماسوله، مسئول نظارت تعاونیهای مسکن مهر کشور در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که به جهت بازدید از وضعیت پروژه مسکن مهر پاوه به این شهرستان عزیمت نمود در هنگام بازدید از این پروژه با همراهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاوه و مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما در مورد وضعیت این پروژه اظهار داشت: من هیچ اطلاعاتی در رابطه با پروژه مسکن مهر پاوه نداشتم و تنها با قصد ارزیابی وضعیت پروژه های مسکن مهر استان، به کرمانشاه سفر کرده ام و مشکلات آنها را انعکاس دهم.

 

سعیدیان با بیان اینکه در حد توان خود در جهت مرتفع نمودن این مشکلات گام بر می دارم افزود: تاکنون مشکلات پروژه مسکن مهر پاوه، به وزارتخانه انعکاس داده نشده است و الان هم آمده ام تا بتوانیم به مردم کمک کرده و پروژه را به اتمام برسانیم.

 

وی گفت: در روال اجرایی این پروژه ، کوتاهی هایی به عمل آمده است که باید مشکل از بطن آغاز پروژه مطرح و مرتفع می شد که اکنون به یک معظل تبدیل نمی شد .

 

وی ادامه داد: این پروژه هم الان به یک معظل تبدیل شده است که باید به صورت یارانه ای و یا کمک های بلا عوض مطرح شود و ان شاالله که بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

 

سعیدیان افزود: باید این انگیزه در بین مردم مجددا به وجود بیاید که با مشارکت آنها این امر امکان پذیر است.

 

وی وضعیت این پروژه 1020 واحدی پاوه را اسفناک خواند و گفت: من هیچ اطلاعی از وضعیت پروژه مسکن مهر در این حد نداشتم و تنها اقدامی که بنده می توانم برای آن انجام دهم پیگیری های لازم در راستای مرتفع نمودن این مشکلات است که ان شاالله بتوانم موفق باشم.

 

وی در پایان گفت: در این شهرستان مرزی که مردم آن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دچار زحمات فراوانی شده اند، واقعا نیاز به حمایت دارند که در حد توان خود انجام خواهیم داد.

 

هندس عین الدین رحیمی مدیرعامل یکی ازتعاونی هاd مسکن مهر پاوه نیز با ارائه سخنانی از وضعیت پروژه مسکن مهر پاوه از ابتدا تاکنون اظهار داشت: پروژه مسکن مهر پاوه از سال 1388 با واگذاری به شرکت چیلکو و اکنون با 38 درصد پیشرفت فیزیکی در وضعیت مبهمی قرار دارد.

 

وی افزود: شهرستان پاوه شامل دو پروژه 125 واحدی واقع در زمین شهری که در سال 1393 تحویل مردم گردید و 1020 واحدی تپه کوله می باشد که به جهت ترک پیمانکار و انصراف اعضاء این پروژه نیز به 640 واحد تقلیل یافت.

 

وی گفت: در ابتدا شرکت چیلکو 19 میلیارد تومان را از تسهیلات اعضاء نزد بانک مسکن برای کمتر از 38 درصد پیشرفت فیزیکی برداشت نموده که با ارزیابی کارشناسان و بازرسین، تنها 10 میلیارد تومان آن صرف این پروژه شده است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که تعطیلی این پروژه در سالهای اخیر خوراک رسانه های معاند گردیده و به جهت آنکه این شهرستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نقطه مرزی کشور قرار دارد، از طرف این رسانه ها به کرات انتشار داده شده است.

 

رحیمی اظهار کرد: از بدو شروع به کار این پروژه قرارداد سه جانبه ای فیما بین پیمانکار، بانک مسکن و بیناد مسکن منعقد گردید که در ابتدا بنیاد مسکن طرف قرارداد پروژه 125 واحدی بود و از سال 1391اداره راه و شهرسازی مسئولیت پروژه 1024 واحدی پاوه را به عهده گرفت.

 

وی خاطر نشان ساخت: اکنون نیز این قرارداد از جانب اداره راه و شهرسازی به تعاونی های مسکن مهر پاوه واگذار شده است.

 

وی افزود: سهم آورده برای پروژه 125 واحدی فی ما بین 9 تا 12 میلیون تومان برای هر واحد بود که اینک با احتساب تورم حاصله و تعطیلی پیمان از طرف پیمانکار این هزینه به بالاتر از 30 میلیون تومان برای پروژه 1020 واحدی محاسبه می شود که متاسفانه تهیه این مبالغ از طرف مردم شهرستان میسر نمی باشد.

 

وی گفت: استدعا داریم با وجود اتمام دوره مشارکت 5 ساله در تسهیلات به اعضاء از جانب بانک مسکن تدابیری اتخاذ گردد که این دوره تا پایان پروژه و انحلال تعاونی ها تمدید شده تا با کلید خوردن عملیات مجدد این میراث دولت نهم که با فراز و نشیب های فراوانی برای اعضاء همراه بود به فرجام نیک برسد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد