تپه هایی با نام سرعت گیر/سکوی پرش یا سرعت گیر؟؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294769|01:34 - 1395/05/25
نسخه چاپی
تپه هایی با نام سرعت گیر/سکوی پرش یا سرعت گیر؟؟
ایجاد سرعت گیرهای نامناسب و جدید که عاری از هرگونه رنگ آمیزی مشخص بر روی آنها می باشد، تبدیل به معضلی برای مردم و راننده ها شده است.

به گزارشهزار ماسوله، پس از بهسازی و آسفالت برخی از مکانهایی از خیابان شهر و ایجاد سرعت گیرهای جدید در پاوه، بر آن شدیم تا ، موضوع سرعت گیر های جدید شهر را بررسی کنیم.

 

استفاده از سرعت‌ گیر به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل سرعت خودروها در دستور کار مسئولان ترافیک این شهر همواره قرار گرفته به طوری که در کمتر خیابانی است که سرعت‌گیر وجود نداشته باشد.

 

ولی تا زمانی که این سرعت گیرها برای مردم شناخته شده باشند عاملی در کاهش سرعت رانندگان خواهد بود و در غیر این صورت برای کسانی که آشنایی قبلی در وجود سرعت گیر در مکان مشخصی به سبب نبود هیچ علائمی می تواند دردسر ساز شود.

 

در این شهر که طول خیابان های کم عرض آن  حدودا کم تر از 6 کیلومتر است بیش از 30 سرعت گیر وجود دارد که عاملی بر نارضایتی مردم پاوه شده است.

 

ایجاد سرعت گیرهای نامناسب و جدید که عاری از هرگونه رنگ آمیزی مشخص بر روی آنها می باشد، تبدیل به معضلی برای مردم و راننده ها شده است.

 

این سرعت گیرها، به دلیل همرنگ بودن آنها با خیابان و عدم نصب تابلو، خودروهایی که از این مسیر عبور کرده متوجه آنها نشده ، بلکه به عنوان سکوی پرش خودرو ها نیز عمل می کنند.

 

یکی از مغازه داران خیابان امام محمد غزالی در پایین تر از اداره بهزیستی در خصوص ایجاد سرعتگیر در محله آنها به خبرنگار ما می گفت: در چند روز اخیر شهرداری اقدام به ایجاد دو سرعت گیر در نزدیکی یکدیگر در خیابان امام محمد غزالی کرده است که باعث به وجود آمدن مشکلات خاصی برای مردم شده است.

 

وی افزود: به سبب نبود رنگ آمیزی و علائم وجود سرعت گیر، رانندگانی که آگاهی چندانی در وجود سرعت گیر در این نقطه ها ندارند، به دست انداز برخورد کرده و عملا نه تنها سرعت آنها کاهش نیافته است بلکه به عنوان سکوهایی پرش عمل می کنند.

 

یکی دیگر از ساکنین محل به خبرنگار ما می گفت: تعداد سرعت‌گیرها در برخی از خیابان‌ها بسیار زیاد است و مجبوریم که توقف‌های بسیار زیادی داشته باشیم و علاوه بر آن اکثر آنها علائم وجود سرعت گیر در خیابان را ندارند.

 

وی افزود: نیاز است که اقدامات لازمی برای بهسازی این سرعت‌گیرها صورت بگیرد.

 

این درحالی است که بسیاری از نقاط خیابان های شهر نیاز به مرمت و بهسازی و آسفالت چاله ها دارد که در این زمینه شهرداری از انجام چنین اقداماتی مغفول مانده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد