قفل بر بازار مسکن پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295601|01:20 - 1395/11/05
نسخه چاپی
قفل بر بازار مسکن پاوه
طی سال‌های اخیر بخش مسکن پاوه به وافع در رکود به سر می برد و به دلیل نبود خرید و فروش و عدم انجام معاملات، واحدهای مسکن روی دست تولیدکنندگان مانده است.

به گزارشهزار ماسوله، در چند سال اخیر، بازار مسکن شهرستان پاوه در شرایطی است که حجم بسیاری از معاملات کاهش پیدا کرده است و فعالیت ها در این بازار با سردی پیش می رود گویی که بازار مسکن همچنان خواب چند ساله خود را می پیماید.

 

طی سال‌های اخیر بخش مسکن پاوه به وافع در رکود به سر می برد و به دلیل نبود خرید و فروش و عدم انجام معاملات، واحدهای مسکن روی دست تولیدکنندگان مانده است، به طوری که بازار مسکن در پاوه به تعطیلی واحدهای صنفی مشاورین امنلاک و خرید و فروش و اجاره منازل منجر شده است.

 

برای همگان آشکار بوده است که در پی عدم بازار مناسب مسکن، ساخت و سازهای آن چنانی در این شهرستان انجام نگرفته است و علاوه بر آنکه، شاهد قفل شدن وضعیت مسکن و عدم رشد تولید بوده ایم، بر برخی از مشاغل نیز در جهت فعال نبودن آنها تاثیر گذار بوده است.

 

برخی  از فعالان بازار در واحدهای صنفی در این باره می گویند در این شرایط و با این وضعیت عدم بازار مطلوب مسکن، تا کسی مجبور نشود وارد معامله مسکن برای خرید و فروش نمی شود.

 

از یک طرف برخی از تولید کنندگانی که در ساخت و سازها قعالیت دارند، بدلیل رشد منفی مسکن امکان ساخت و ساز جدیدی را در نبود نقدینگی لازم ندارند و از طرف دیگر متقاضیانی برای خرید مسکن در بازار وجود ندارد و همین امر باعث شده است که واحدهای مسکن روی دست تولیدکنندگان بماند.

 

در این شرایط و در اثر ناخوانایی عرضه و تقاضا قفل مسکن در شهرستان شکل گرفته است و با ازدیاد عرضه شاهد کاهش قیمت مسکن و زمین در شهرستان می باشیم.

 

با نبود تقاضا و وجود عرضه برای افرادی که در نظام تولید مسکن دارای سرمایه هنگفتی می باشند، افراد زیادی در جامعه از چنین درآمدی برخوردار نیستند و این موضوع در کناررکود اقتصادیبازار ونبود نقدینگیباعث شده است که این افراد با بیکاری، قدرت خرید خانه را ازدست بدهند.

 

در این باره مدیران و مسئولین در وزارت راه و شهرسازی نیز به رشد منفی و فاجعه بار بخش مسکن در چند سال اخیر معترف هستند.

 

عضو هیات مدیره کانون انبوه سازان کشور درباره چگونگی تحقق وعده های انتخاباتی دولت یازدهم نیز در بخش مسکن گفته است: در سال های اخیر رکود شدیدی در بخش مسکن حاکم شده به طوری که بخش خصوصی انگیزه ای برای تولید مسکن ندارد زیرا خانه های ساخته شده به اصطلاح روی دست آنها مانده و تا فروش نرود نمی توان سرمایه در گردش خود را به جریان بیاندازند.منبع: افکار نیوز

 

ایرج رهبر گفته است: وضعیت کلی اقتصاد در سال های گذشته در حالت رکود بوده و شاهد گردش اقتصاد کلی نبوده ایم که بخش عمده این مساله مربوط به مسائل حوزه مسکن است زیرا صنعت ساختمان نقش عمده ای در رونق اقتصادی دارد.

 

باید گفت که برنامه ریزی دولت باید به گونه ای باشد که سرمایه گذاری را به سمت تولید سوق دهد در حالیکه عملا مسکن طی سال های اخیر قفل شده و شاهد توقف رشد تولیدی در این بخش بوده ایم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد