پیوند تاریخ، طبیعت و اقتصاد در روستای نسمه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296416|18:18 - 1396/05/11
نسخه چاپی
پیوند تاریخ، طبیعت و اقتصاد در روستای نسمه
روستای زیبای نسمه در فاصله 2 کیلومتری شهرستان پاوه در استان کرمانشاه قرار دارد.

به گزارشهزار ماسوله، اگر از کرمانشاه به سمت پاوه حرکت کنید جاده ای وجود دارد که شما را به سمت روستای زیبا و خیال انگیز نسمه می برد شاید اولین سوالی که با دیدن این روستا  به ذهن هر مسافری خطور  می کند این باشد که آیا ره آورد این همه زیبایی را می توان در بیان توصیف و یا آن را با نقش قلم آراست.

پیوند تاریخ و طبیعت با اقتصاد در روستای نسمه

 نسمه روستایی در منطقه ای کوهستانی و سرسبز

 نسمه در منطقه ای  کوهستانی قرار دارد،  زمستان هایش بسیار سرد است  تابستان  با اینکه تحفه اش گرمی هواست  اما در روستای نسمهحال و هوای دیگری حکمفرماست، گویی این روستا خاطرش دلبسته خنکای بهار است ، نسیم برگ درختان را می نوازد و بر تن هر رهگذر خسته آرامشی خاص می بخشد.

نسمه 750 نفر جمعیت دارد ،  اهالی این روستا به عقیده بسیاری از گردشگرانی که به آنجا سفر می کنند مردمانی سختکوش و تلاشگرند ، اهالی این منطقه به زبان جافي سخن می گویند.

پیوند تاریخ ، طبیعت و اقتصاد در روستای نسمه

نگاهی به آثار تاریخی و طبیعی نسمه

هادی شریفی مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه می گوید: روستای نسمه یکی از زیباترین روستاهای شهرستان پاوه در غرب کشور است ،طبیعت زیبا،باغ ها ، چشمه سارها، وجود آثار تاریخی همچونکوه آتشکدهوتپه قلعه(اثری تاریخی مربوط به اوایل اسلام که در سال  84  به ثبت ملی نیز رسیده است )از جملهآثار طبیعی و تاریخی روستای نسمهاست.

توسعه  و پویایی اقتصاد در روستای نسمه

  برای روستای نسمه 10 اقامتگاه بومگردی در نظر گرفته شده است تا آرامش و امنیت را برای گردشگرانی که به این روستای دیدنی سفر می کنند فراهم کند.

به گفته حسینی دهیار  روستا ی نسمه ؛ آب ، برق ، جاده و اینترت پرسرعت  از جمله زیرساخت های فراهم شده دراین روستا است.

وی همچنین به احداث باغ مسافر ، رستوران اقامتگاههای تفریحی در روستا اشاره می کند  که برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

و اما زنان  روستایی هم بیکار ننشسته اند و  با کار آفرینی در زمینه های مختلف همچون صنایع دستی  به رونق اقتصادی روستا کمک کرده اند.

 اهالی این روستا همچنین  به حرفه های دیگری همچون  پرورش ماهی مشغولند ، اقامتگاهها و مجموعه تفریحی و ورزشی  هم با همکاری مردم ومسئولان  در روستا  ایجاد شده است.

پیوند تاریخ و طبیعت با اقتصاد در روستای نسمه

 

باغ پرندگان بخش دیگر ا ز جاذبه های دیدنی این روستا است که در آن گونه های نادر همچون شترهای کلمبیا هم نگهداری می شود.

 

پیوند تاریخ و طبیعت با اقتصاد در روستای نسمه

اقتصاد پایدار در روستا از اهداف دیگری است که مسئولان و اهالی روستا  به دنبال آن هستند.

حسینی دهیار روستا درادامه می گوید:  در این روستا   امکان اسکان شبانه 80  و روزانه 800  گردشگر فراهم است که تلاش می شود این آمار تا 2 هزار نفر در روز هم افزایش یابد.

 یکی از اهالی این روستا که پزشک است ودر یکی از مناطق نزدیک به همین روستا طبابت می کند  به تازگی نمایشگاه صنایع دستی  را هم احداث کرده تا زمینه لازم  را  برای کمک به پیشرفت فرهنگی و  توسعه پایدار در روستا فراهم کند.

داشتن یک روستای زیبا و پاکیزه تنها یک اندیشه یا رویا نبوده است  همدلی اهالی روستا طبیعت زیبا را با اندیشه عمران و آبادانی پیوند زده  و با همکاری مسئولان این اندیشه  رنگی واقعی به خود گرفته است.

باشگاه خبرنگاران

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد