بتن آماده و مقاوم در كارگاه تازه احداث عليمرادي در پاوه/ كارگاهي كه بدون حمايتهاي دولت به اتمام مي رسد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 296552|00:02 - 1396/06/12
نسخه چاپی
بتن آماده و مقاوم در كارگاه تازه احداث عليمرادي در پاوه/ كارگاهي كه بدون حمايتهاي دولت به اتمام مي رسد
مدير كارگاه بتن اماده در پاوه گفت: قرار بر اين بود كه اين كارگاه بتن آماده در هفته دولت به بهره برداري مي رسيد اما چون هيچ حمايتي را همچون در ارائه تسهيلات به ما نداشته اند و كل هزينه هاي صرف شده براي آن شخصي بوده است، از بهره برداري آن در اين هفته امتناع كردم.

به گزارشهزار ماسوله، مهندس فرهاد عليمرادي در گفتگويي با خبرنگار ما در خصوص راه اندازي طرح بتن آماده در شهرستان پاوه اظهار داشت: با توجه به انكه شهرستان پاوه براي احداث ساختمان ها نياز به كارگاه ديگر بتن آماده داشت در كمتر از حدود دو ماه اقدام به راه اندازي طرح ساخت بتن اماده كردم كه خوشبختانه امروز به اتمام رسيده است.

 

وي افزود: كارشناس صدور مجوز طرح بتن آماده هم در اين رابطه اعلام مي كرد كه هيچ واحد ساخت بتن آماده اي تاكنون در كمتراز دو ماه موفق به راه اندازي و بهره برداري آن نشده است.

 

وي گفت: بتن آماده هم از دانه های سنگی، سیمان و آب در دیگ بتن که در ایستگاه تولید قرار دارد ترکیب شده و بتنی که به کامیون مخلوط کن يا میکسر منتقل می شود بلافاصله آماده استفاده در ساختمان ها مي باشد.

وي ادامه داد: یکی از کاربردهای بالقوه بتن آماده ، در ساخت بناهای شهری اعم از مسکونی، اداری، تجاری و ... است كه با توجه به لزوم رعایت استانداردها در امر ساختمان سازی، انتظار اين است كه بتني با كيفيت مناسب را تحويل همشهريان دهيم.

 

رئيس سازمان نظام مهندسي شهرستان گفت: در روش توليد بتن آماده، مصالح یعنی ماسه، شن نخودی و شن بادام توسط  دستگاه بر اساس طرح اختلاطی که در نظر گرفته شده است توسط نوار نقاله مادر به قیف خشک و از آنجا به میکسر و نهايتا مصرف در ساختمان انتقال می یابد.

 

وي گفت: در ابتدا زمين مورد استفاده اين كارخانه را از شهرك صنعتي سرياس تهيه كرديم كه در قبال ارائه اين زمين، شهرك صنعتي نيز بايد خدماتي را به ما ارائه مي داد كه نه تنها خدماتي نبود بلكه آب مورد نياز براي اين شهرك را كه فاقد هر گونه آب شرب و يا غير شربي مي باشد، نيز به صورت جدا خريداري مي كنيم.

 

وي خاطر نشان كرد: آب مورد نياز براي بتن آماده را از روستاي نزديك و به صورت ماهانه و به مقدار 3 ميليون تومان  خريداري مي كنيم.

 

وي گفت: با راه اندازي اين كارگاه ما به صورت مستقيم 13 نفر با بيمه و به صورت غير مستقيم هم بيش از 15 نفر را مشغول به كار كرده و اشتغالزايي را براي جوانان ايجاد كرده ايم.

 

مهندس عليمرادي تصريح كرد: كارگاهي با 13 نفر اشتغالزايي مستقيم هم بايد دولت حمايت هاي لازمي را از جمله در طرح بيمه با هزينه هاي كمتر به كار گيرد اما متاسفانه نه تنها در اين زمينه حمايتي را نكرده است بلكه در راه اندازي اين طرح هم هيچ حمايتي را از اين طرح نداشته اند.

وي افزود: قرار بر اين بود كه اين كارگاه بتن آماده در هفته دولت به بهره برداري مي رسيد اما چون هيچ حمايتي را همچون در ارائه تسهيلات به ما نداشته اند و كل هزينه هاي صرف شده براي آن شخصي بوده است، از بهره برداري آن در اين هفته امتناع كردم.

 

وي گفت: قبلا كه بتن آماده در شهرستان پاوه به صورت انحصاري بدست همشهريان و با قيمت هر متر مكعب 160 هزار تومان مي رسيد، ما امروز با بررسي هزينه هاي آن از خريد ماسه و سيمان تا هزينه حمل آن رابا قيمت 120 هزار تومانبدست مردم مي رسانيم.

 

وي ادامه داد: در كنار آن ، بتني با كيفيت عالي كه آزمايشات لازم را در مقاوم بودن آن گرفته اند، كه ميزان مقاوم بودن هر بتني در 250 كيلوگرم بر سانتيمتر مكعب مي باشد اما بتن آماده ما با مقاومت 312 كيلوگرم بر سانتيمتر مكعب تحويل همشهريان داده مي شود.

 

وي خاطر نشان كرد: ما به صورت ثابت ماسه مورد نياز اين كارگاه را از كارخانه اي كه از كيفيت عالي برخوردار باشد، تهيه مي كنيم در صورتي كه اين ماسه از كيفيت خوبي برخوردار نباشد آن را به كارخانه سنگ شكن عودت خواهيم داد.

مهندس عليمرادي ادامه داد: هر توليدي به صورت انحصاري در بازار به نفع مردم نخواهد بود در حالي كه در بازار رقابتي سالم ، كيفيت توليد مد نظر مي باشد كه در اين صورت علاوه بر كاهش قيمت، بر كيفيت توليد نيز افزوده مي شود.

 

وي خاطر نشان كرد: ويژگي اصلي توليد بتن آماده در اين كارگاه اين است كه از نظر زيست محيطي، پس از انتقال بتن آماده به ساختمان هاي شهر، آب اضافي داخل ميكسرها در اطراف جاده ها خالي مي شد كه علاوه بر ايجاده چهره اي نامناسب در اطراف جاده ها ، ما اقدام به تصفيه آب داخل ميكسرها كرده ايم.

وي افزود:طوري كه در محل اين كارگاه مخزني را با ظرفيت 18 هزار ليتر آب احداث كرده ايم كه ميكسرها پس از بازگشت ، آب گل آلود با سيمان را به صورت كاملا سنتي و با عبور از چند مرحله از شن ، تصفيه كرده تا مجددا مورد استفاده قرار گيرد.

 

وي گفت:آب تصفيه شده داخل اين ميكسر ها در نهايت به صورت صاف و بدون آلودگي ، مجددا در چرخه توليد بتن آماده قرار مي گيرد، به طوري كه سازمان محيط زيست نيز تاييديه صدور مجوز را در كمترين زمان ممكن و به جهت انكه مانع هرگونه نابودي زيست محيط مي گردد صادر كرد.

 

وي در پايان گفت: بتن به خاطر داشتن ویژگی های منحصربه فرد خود جزء لاینفک ساختمان سازی محسوب می شود، که بسته به نیاز مشتری و مکان بتن ریزی برای استفاده در سازه های بتنی مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد كه اميدواريم با احداث اين كارگاه توانسته باشيم بتني با كيفيت مناسب و مقاوم و قيمتي پايين ، خدمتي براي همشهريان خود كرده باشيم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد