سطح کیفی بیمارستان قدس پاوه در چه درجه ای قرار دارد؟

کد خبر: 292728|00:19 - 1394/02/26
نسخه چاپی
سطح کیفی بیمارستان قدس پاوه در چه درجه ای قرار دارد؟
سطح کیفی ، امكانات ، تجهيزات و واحدهای فعلی بیمارستان قدس پاوه در راستای اعتبار بخشی ،توسط گروهی از کارشناسان دانشگاه های چندین دانشگاه علوم پزشکی استانهای مختلف کشور ؛ پایش و مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله،  سطح کیفی ، امكانات ، تجهيزات و واحدهای فعلی بیمارستان قدس پاوه در راستای اعتبار بخشی ،توسط گروهی از کارشناسان دانشگاه های چندین دانشگاه علوم پزشکی استانهای مختلف کشور ؛ پایش و مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

تاکید بر ایمنی و کیفیت خدمات سلامت و اجرای صحیح آیین نامه های اجرایی بیمارستان ها بر اساس وظایف تعریف شده از سوی وزارت بهداشت ملاک درجه بندی بیمارستان ها در سطح مناطق مختلف کشور است.

بیمارستان فعلی شهرستان پاوه در سال 1348 با 70 تخت تأسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته ، و با توجه به نیاز مبرم شهرستان به تجهیزات و امکانات بیشتر، بیمارستانی جدید در جهت مرتفع نمودن مشکلات در حال ساختاست.

در پی بازدید و پایش این گروه که از این بیمارستان فعلی در جهت اعتبار بخشی به عمل آمد یکی از کارشناسان این گروه در گفتگویی اظهار داشت: در این برنامه اعتبار بخشی، بیمارستان ها با استفاده از نظرات کارشناسان در هر زمینه ای، که تخصصی جدا داشته و عمل می نمایند ، آن بیمارستان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی افزود: این ارزیابی هم بستگی به تعداد تخت بیمارستان دارد که با حضور ارزیاب ارشد بالینی و مدیریتی از سوی وزارتخانه انجام خواهد گرفت.

وی گفت: ارزیابی و اعتبار بخشی بیمارستان قدس پاوه در دو روز، با بررسی نتایج هر کدام از کارشناسان گروه با توجه به محور مورد نظر خود، پایان یافت.

وی در پاسخ به سوال چگونگی ارزیابی سطح کیفی بیمارستان قدس پاوه در قبال ارائه خدمات ، پاسخگو نبود و گفت: ما در اعتبار بخشی به بیمارستان ها ، بحث های کیفیت و ایمنی بیمار را مد نظر قرار خواهیم داد و نمره نهایی ارزیابی سطح کیفی بیمارستان را هم ، گروه کارشناسی، در آینده ارائه خواهد داد.

یکی از مراجعین و همراهان بیمار نیز در گفتگویی از ارائه خدمات بیمارستان پاوه ناراضی بود و گفت: مجزا نبودن واحدهای مختلف بیمارستان و متمرکز نمودن چند واحد از آن واحدها در یک اتاق ،همچون بخش سزارین ، بیماران دیابتی و بیماران عفونتی  در یک اتاق ، نارضایتی مردم را به دنبال داشته چه بسا سبب تشدید شدن بیماری بیماران گردد.

یکی دیگر از همراهان بیماران بیمارستان گفت: از زمان اعلام پایش این گروه از بیمارستان قدس پاوه، واحدهای بیمارستان، ارائه خدمات مناسبی به بیماران را نداشته و نسبت به بیماری و وضعیت آنها ابراز کم توجهی را در پیش گرفتند.

شایان ذکر است که بیمارستان قدس پاوه با توجه به ارزیابی به عمل امده در سال های گذشته با احتساب امتیازات مکتسبه آن در سطح درجه سه قرار دارد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد