راهیابی «با خدا می‌رقصم» داستان زندگي خياط نابيناي پاوه اي به بخش مسابقه فیلمهای مستند اندونزی

کد خبر: 292859|15:05 - 1394/04/06
نسخه چاپی
راهیابی «با خدا می‌رقصم» داستان زندگي خياط نابيناي پاوه اي به بخش مسابقه فیلمهای مستند اندونزی
فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» داستان زندگی پیرمرد کرد نابینای پاوه‌ای کاک علی بدری ؛ ساخته هوشنگ میرزایی به بخش مسابقه جشنواره فیلمهای مستند جاکارتا در کشور اندونزی راه پیدا کرد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از خبرگزاري فارس ، بنابر اطلاع رسانی این جشنواره امسال 1200 فیلم مستند کوتاه و نیمه بلند و بلند به این جشنواره از 58 کشور دنیا ارسال شده بود که از این تعداد تنها 35 فیلم برای بخش مسابقه انتخاب گردید که فیلم «با خدا می‌رقصم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی نماینده کشور ایران در این دوره از رقابت‌های جشنواره فیلم مستند جاکارتا می‌باشد.

جشنواره فیلمهای مستند جاکارتا در سایت رسمی جشنواره اعلام نموده که از پذیرش مستند های با ساختار تلویزیونی خوداری نموده و آثار برتر سینمای مستند جهان را برای رقابت بر می‌گزیند که در آنها ساختار و روایت سینمایی داشته باشند و کاملا رئالیته و واقعگرا و خلاق و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» داستان زندگی پیرمرد کرد نابینای پاوه‌ای کاک علی بدری است که باوجود نابینایی سوزن نخ می‌کند و خیاطی می‌کند . او از راه خیاطی امرار معاش می‌کند و از این راه توانسته است باغ زیبایی بخرد و در آن درختان میوه بکارد و به رقص و پایکوبی بپردازد. کاک علی با وجود ناتوانی و معلولیتی که دارد از روحیه سرخوش و زنده ای  برخوردار است و تمام وجود او سرشار از میل به زندگی است.

فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» تاکنون حضور موفقیت آمیزی در جشنواره های داخلی و خارجی داشته است و در جشنواره های معتبر داخلی هشتمین جشنواره سینما حقیقت و سی و بکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در بخش مسابقه به نمایش درآمده است.

همچنین انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران این فیلم را در 25 تیرماه در خانه هنرمندان با حضور محمدرضا اصلانی و سهیلا نجم به نمایش خواهد گذاشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد