مدیر دفتر نماینده پاوه و ارامانات : از حجب و حیای نماینده سوء استفاده نکنید

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 292980|11:31 - 1394/05/02
نسخه چاپی
مدیر دفتر نماینده پاوه و ارامانات : از حجب و حیای نماینده سوء استفاده نکنید
حشمت اله منوچهری مدیر دفتر نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی پیرو مباحث مطرح شده درباره دکتر منوچهری نماینده پاوه و اورامانات طی تماسی از خبرگزاری های سلام پاوه و هزار ماسوله درخواست یک مصاحبه نمود که متن این مصاحبه این چنین است .

به گزارشهزار ماسوله،حشمت منوچهری در این نشست خبری اظهار داشت :مطالب کذب و تخریبی و منفعت طلبی قومی یکی از خبرگزاری ها باعث شده است در راستای رسالت دکتر منوچهری که صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده است مطالبی را به عرض برسانم.

وی گفت :در رابطه با اینکه میگویند نماینده نمی تواند در عزل و نصبها دخیل باشد باید بگویم بدون شک نماینده مجلس بخاطر اینکه وام دار مردم است و در مقابل رای مردم باید پاسخگو باشد ایجاب می کند که در عزل و نصبها صاحب نظر باشد.

مدیر دفتر نماینده پاوه و اورامانات در مجلس افزود :باید بگوییم در عزل و نصب های مدیران اعلام شده است که نماینده می تواند در تمام بندها ، جزئیات و امورات کشور مخصوصا منطقه دخالت و نظارت لازم را به عمل آورد و در مقابل بی عدالتی ، فساد اداری ، زد و بندها ، پارتی بازی ، تعصبات قومی و قبیله ای دخالت داشته باشد چیزی که قانون هم به صراحت به آن پرداخته است.

ویبا تاکید بر اینکه عزل و نصب ها در دوران دکتر منوچهری در راستای توسعه و بخاطر خدمت به مردم بوده است نهبخاطر حب و بغض و مسائل شخصی گفت :نماینده قدرت دخیل شدن در تمامی امورات سازمان ها را دارد و در عزل و نصب مدیران هم می تواند ورود و دخالت داشته باشد چنانچه تمامی مدیرانی که در سطح منطقه عزل یا نصب می شوند با مشورت دکتر منوچهری بوده است و تاکنون هیچ مدیری در منطقه بدون مشورت ایشان عزل و یا نصب نشده است و در عزل هر مدیر در منطقه نیز سلایق شخصی و قومی و دخیل نبوده بلکه توانایی و رضایتمندی مردم ملاک بوده است .

منوچهریاولویت های یک مدیر را تدین و تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توانایی و مردم داری و بومی بودن  دانست گفت :سلیقه های شخصی و حب و بغض برای جناب دکتر هیچ جایگاهی ندارد و بر مبنای اولویتها در مورد مدیران اظهار نظر می کند.

وی با تاکید بر اینکه دکتر منوچهری بومی بودن را برای یک مدیر از اولویت هادانسته است گفت :در شرایطی که مدیر توانای بومی وجود نداشته باشد گرایش به مدیران غیر بومی را در دستور کار قرار داده ایم .

منوچهری افزود :برای همه مردم به وضوح مشخص شده است که دکتر منوچهری ۳۵ سال از عمر خود را به خدمت به نظام سپری کرده است ولی این دلیل نخواهد شد که فلان مدیر غیر بومی است باید عزل شود بلکه ما با انها مشکلی نداریم و بحث ما این است که چرا نیروهای بومی با مدارک تحصیلی بالا در منطقه خود ما استفاده نشود دخالت در این عزل و نصب ها باید باشد شاید جزء شرح وظایف نماینده نباشد ولی این نماینده است که از مشکلات مردم آگاه است.

حشمت منوچهری افزود:این که می گویند نماینده دخالت ندارد به صراحت می گویم که غیر ممکن است در چند روز اخیر در دو شهرستان استان فرمانداران دولت قبل را مجددا انتصاب کرده اند و این انتصاب با نظر مستقیم نمایندگان بوده است .

وی ادامه داد و افزود:جناب دکتر با پافشاری در وزارت خانه ها  و وزارت کشور  بصراحت اعلام کرده است  مدیران پروازی را نمی خواهد و بالاخص از وزیر کشور اصلا برای سراسر ایران دستور گرفته است که مدیران پروازی باید کنار گذاشته شوند و نباشند.

منوچهری با بیان اینکه شهرستان پاوهیکی از امن ترین نقاط کشور است و این امنیت در سایه تلاشهای دستگاه نظامی و امنیتی (سپاه ، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات ) و مردم انقلابی و فداکار این خطه گفت : جای تقدیر دارد از فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه که در شهر پاوه ساکن شده اند تا بتوانند بهتر به مردم خدمت کنند اما متاسفانه مدیرانی هستند که علی الرغم مسئولیت سنگین خود حاضر نیستند در شهرستان ساکن شوند و مرتب در تردد هستند.

وی افزود:در راستای اهداف نظام برای خدمت به مردم اگر ما مشکلات مردم را نگوئیم پس چه کسی بگوید منوچهری گفته که مدیران پروازی را نمی خواهیم و این حق مردم است که مدیران تمام وقت در محل کارشان سکونت داشته باشند و از تردد که بیشتر توان انها را می گیرد بپرهیزند.

حشمت منوچهری ادامه داد و گفت :ما از حواشی های ایجاد شده فاصله داریم و عقیده داریم هر مسئولی در مکان زندگیش باید در آن محل باشد .

وی ادامه داد و افزود:ما احترام خاصی برای آقای ایده پور قائلیم اما اعتقاد داریم باید ایشان در پاوه ساکن شوند و این اعتقاد را نیز برای بخشدارهایشان نیز داریم چون در وهله اول ساکن شدن در محل زندگی به نفع خود ان مدیر است .

منوچهری گفت :چه کسی واقعا موافق مدیر پروازی است شما از مردم بپرسید آیا مدیران ترددی که احاطه ای بر مسائل حیطه کاری خود ندارند چون مرتب در تردد هستند مورد قبول مردم می باشند.
متاسفانه عده ای منفعت طلب که هدفدار به دنبال تخریب و شایعه پراکنی هستند می گویند جناب دکتر منوچهری منزلشان در سنندج است غافل از اینکه همین عده بارها در این چند مدت گذشته درشهرجوانرود در منزل دکتر حاضر شده اند.

وی گفتباید عرض کنم خانه دختر دکتر منوچهری به اسم مریم منوچهری که پزشک است در سنندج است آقایی که حاشیه درست می کنی همانی هستی که در هفته دو روز را در خانه منوچهری در جوانرود حضور داشته ای  الان چگونه است آدرس رو یادت رفته است و جو را منتشنج می کنی و این کذبیات را می نویسی ؟
آیا نماینده می تواند پروازی نداشته باشد که هر ساعت در هر نقطه ای از حوزه خود است. با این حساب باید در مجلس تکان نمی خورد یا در جوانرود و پاوه تکان نمی خورد ایا این آقایان مخصوصا یوسفی که مدافع سرسخت دکترمنوچهری بوده است و مرتب در تعامل بوده است و یکی از مشاوران دکتر بوده است  الان ادعا می کند که منوچهری مدیر پروازی است جای تاسف ندارد که نمی داند یک نماینده مرتب باید در حرکت باشد .

مدیر دفتر نماینده خطاب به آقای یوسفی اعلام کرد :زدوستان دو رنگم دل همیشه تنگ است * فدای همت دشمن که یک رنگاست و گفت : ایشان یادشان رفته است که معلم ابتدایی بودند و بنا به هر دلیلی به بخشداری رسیدن  چرا انوقت نماینده می توانستند در عزل  نصب دخیل باشد اما الان نمی تواند ؟ آیا در شب انتخابات با دکتر منوچهری پیمان بیعت نبستند ؟ حالا چگونه است دست به تخریب دکتر می زنند چون منافع خود و دامادشان در خطر است ؟آیا مقایسه حقوق خود به عنوان یک معلم را با حقوقی که به عنوان بخشداری میگرند را یادشان رفت ؟ چگونه است بیش از ۱ میلیون تومان حقوق ایشان با دیگر معلمان هم رده ایشان اختلاف دارد ؟ آیا به این زودی یادشان رفت حمایتهای دکتر را ؟
مگر شما نبودید آقای یوسفی  که از امتیاز بخشداری برای منتخب شدن در شورای شهر استفاده کردی و جناب دکتر به صراحت اعلام کرد که یوسفی از دوستان صمیمی من است.

الان بابت چه قضیه ای ناراحت هستید؟ بابت  آقای اردلان حاتمی ناراحتید؟  ما احترام  ویژه ای برای شخص آقای اردلان حاتمی داریم با ان مشکل نداریم تنها بخشدار زمان دولت قبل است که در سمت خود ابقا شده است. الان که جایگاه وی عوض می شود چرا آقای یوسفی ناراحت است؟

منوچهری افزود:حداقل انتظار ما از آقای یوسفی این بود نقد منصفانه و از روی وجدان داشته باشد نه بخاطر مصالح قومی و شخصی هر کاری را انجام دهد .
وی گفت :تا دیروز نمایند خوب بود و به به و چه چه برایش انجام میدادی اما امروز که وابستگانشان عزل می شود باید تهمت و زد و بند به منوچهری زده شود؟آیا این نوعی سوء استفاده از نجابت دکتر نیست؟ آیا این  سوء استفاده  از حجب و حیای دکتر منوچهری نیست ؟
باید درک نداشته باشند که به نماینده نگفت مدیر پروازی ؟
ایا این نقد منصفانه است؟
ویبا بیان اینکه دکتر منوچهری تدین و انقلابی بودن و بومی بودن و مردمی بودن را در عزل و نصب ها اولویت می داند گفت :ما با شخص آقای اردلان حاتمی مشکلی نداریم مگر آقای یوسفی یادش رفت  به خاطر او نبود که ما رادلان حاتمی را انتخاب کردیم  ولی الان اعلام می کنند که خط می دهند کسانی هستند که مهره سوخته هستند کسانی هستند که بازنشسته شده اند در زمانی در طول ۳۰ سال هیچ تحفه ای نبودند.الان خط می دهند به دستگاههای اجرایی فرماندار این مگر انصاف است ؟ چگونه شد شمایی که تا دیروز خط می دادید امروز دیگران را متهم به خط دادن می کنید؟

حشمت منوچهری در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به تعامل مثبت و سازنده دکتر منوچهری با حاج ماموستا قادری گفت :شخصیت برجسته این عالم گرانقدر برای ما و دکتر بسیار قابل احترام است و بدون شک حاج ماموستا قادری در نزد ما و جناب دکتر جایگاه ویژه ای دارند و استفاده از رهنمودهای ایشان برای مسائل منطقه در دستور کار جناب دکتر می باشد. و نظر ایشان برایمان حائز اهمیت و اجرایی است .

وی گفت:ما برای جناب آقای ایده پور فرماندار محترم احترام ویژه ای داریم ایشان انسان متدین توانمندی هستند و اشراف کامل بر قضایا را دارد و می تواند خدمت صادقانه داشته باشد ولی در اورامانات سوالمان این است چند نفرموافق مدیر پروازی هستند؟

منوچهریدر پایان با اشاره به تلاشهای ۳ ساله و نیمه دکتر منوچهری در مجلس اعلام کرد : در این ماه کتابچه ای مستند از عملکرد دکتر منتشر می شود که بسیاری از ابهامات را پاسخ می دهد .

ویاین کتابچه را حاوی اقدامات عملی دکتر در مورد بازگشایی مرز شوشمی ، جذب اعتبارات برای بیمارستان جدید  التاسیس پاوه ، جاده کمربندی و….. می باشد که گویای همه چیز است .

منوچهریهمچنین با بیان اینکه با تلاشهای دکتر تمامی موافقتها و کارهای لازم برای باز شدن مرز شوشمی از دستور رئیس جمهور تا وزارت خانه های مرتبط صورت گرفته است گفت : از ناحیه کشور عزیزمان ایران بات تلاشهای دکتر و مسئولین تمامی اقدامات صورت گرفته است و حتی موافقت استاندار حلبچه نیز گرفته شده است و منتظر دستور نهایی حکومت اقلیم کردستان جناب آقای بارزانی هستیم که امیدورایم این انتفاق سریعا صورت بگیرد .

شایان ذکر است دکتر نعمت اله منوچهری در حین این مصاحبه با تماس با دفتر نماینده پیرامون جو سازی ها  و حواشی مطرح شده صحبتهایی را مطرح نمودند که در گزارش دیگری منتشر می شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد