سردارنقدي:

تصور انتقال دانش غرب به کشور بعد از لغو تحریم، خیال خام است/ علم و فناوری، تنفس مصنوعی بر اقتصاد متزلزل آمریکاست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293117|19:07 - 1394/06/09
نسخه چاپی
تصور انتقال دانش غرب به کشور بعد از لغو تحریم، خیال خام است/ علم و فناوری، تنفس مصنوعی بر اقتصاد متزلزل آمریکاست
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: انتظار انتقال دانش غرب به کشور بعد از لغو تحریم، خیالی خام است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسردار محمدرضا نقدی امروز در آیین اختتامیه گردهمایی معاونان عملی و پژوهشی سپاه در اردبیلبا اشاره به تسلط علم و فناوری بر زندگی امروزی اظهار کرد: همه باید در بالا بردن سطح علمی کشور در تلاش باشند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و کشورهای اروپایی دارای یک افتصاد ورشکسته هستند،گفت: آن چیزی که به این اقتصاد متزلزل به عنوان تنفس مصنوعی برای ادامه حیات تزریق می شود داشتن برخی علوم و فناوری های انحصاری است.

سردار نقدی با اشاره به استفاده نادرست از علم و فناوری در زندگی بشری گفت: متاسفانه مشکلات جامعه بشری در حال حاضر، قرار گرفتن این علم در اختیار افراد ناصالح است.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه کسانی که به عنوان مدافعان بشر و دارای حق انسانیت هستند که بهره کافی از همه ابعاد علمی ندارند.

سردار نقدی افزود: امروز دانشمندانی که  دانش خود را در اختیار غربی ها می گذارند در حقیقت در جرایم علیه بشریت سهیم هستند.

فرمانده بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه کشوری مانند آمریکا، امروز از هیچ یک از مولفه های اقتصادی از جمله نیروی انسانی، انرژی ارزان، مواد اولیه ارزان، بازار های دست به نقد و حتی سرمایه لازم را ندارد گفت:  این کشور تنها بر علم انحصاری خود تکیه کرده است.

وی تصریح کرد: برای از بین بردن این سلطه باید همه اندیشمندان و بویژه بسیجیان در تلاش باشند و اگر بخواهیم غلبه نهایی بر آمریکا داشته باشیم باید از لحاظ  علمی بر آنها غلبه کنیم که برای این کار نیز امکانات کافی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بحث واردات علم و فناوری به کشور گفت: فناوری وارداتی مانند ساقه گلی است که از درخت برداشته می شود و عمر آن تنها دو روز است.

سردار نقدی به صنعت خودروسازی کشور نیز اشاره کرد و گفت: امروز ما یک صنعت خودروسازی داریم که 50 سال از عمر آن گذشته و تنها دستاوردش تبدیل خودروی پیکان به پراید بوده است.

وی با بیان اینکه 20 سال پیش کشور ما فاقد یک موشک بود گفت: با تکیه بر استعداد داخلی و خودباوری که در بین نیروهای داخل ایجاد شده شاهد تولید موشک های با قابلیت بالا در سطح کشور هستیم که در مقایسه با صنعت خودروسازی تفاوتها اشکار می شود.

فرمانده بسیج مستضعفین کشور به بحث های مطرح شده در خصوص ورود علم و فناوری کشورهای غربی به کشور بعد از لغو تحریم ها نیز اشاره کرد و گفت: تصور اینکه دشمنان تنها ابزار قدرت خود را در اختیار ما می گذارند خیالی خام است.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال ایجاد هایپر مارکت ها  و سرمایه گذاری در زمینه انرزی از جمله نفت و گاز هستند،گفت: اگر این کشورها بخواهند فناوری خود را نیز در اختیار ما قرار دهند تنها علومی را خواهند داد که از رده خارج شده است.

سردار نقدی با بیان اینکه امروز در کشور با ناخودباوری در عرصه علمی و اقتصاد مقاومتی روبرو هستیم گفت: این بی اعتمادی در حالی است که دانشمندان ما هر روز به تولید رادارها و موشک هایی می‌پردازند که تنها در دو سه کشور وجود دارد.

وی مدیریت دانش را خلا اصلی در دانشگاه ها در عرصه علمی عنوان کرد و افزود: ما در زمینه تجهیزات و امکانات کمبودی در کشور نداریم و دانشگاهیان باید حلقه مفقوده مدیریت علمی را پیدا کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد