لزوم توجه مسئولین به مشکلات آموزشی شهر بانه وره / کم توجهی بخشدار باینگان به این شهر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293144|17:24 - 1394/06/18
نسخه چاپی
لزوم توجه مسئولین به مشکلات آموزشی شهر بانه وره / کم توجهی بخشدار باینگان به این شهر
فضای آموزشی شهر تازه تاسیس بانه وره از بخش باینگان نیازمند توجه ویژه مسئولان است . درخواست شهروندان و شورای شهر بانه وره برای رفع مشکلات فضای اموزشی این شهر.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسلام پاوهبنا بر درخواست شهروندان و اعضای شورای شهر بانه وره در جمع مردم و شورای این شهر حاضر شدیم و پیگیر مشکلات آنها شدیم که در این گزارش دو نکته مشهود است اول مشکلات فضای آموزشی ، فرسوده بودن آن و نداشتن تجهیزات لازم دوم کم توجهی بخشدار باینگان به شهر بانه وره.

دانش آموزان شهر بانه وره که بیش از ۶۰ درصد کل جمعیت دانش آموزی بخش باینگان را تشکیل می دهند در حالی اول مهر ماه راهی مدارس این شهر می شوند که برخلاف شهر های همجوار انها مدارس و فضای آموزشی این شهر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این امر باعث نگرانی والدین و دانش آموزان این شهر شده است. که طی نامه ای از مسئولین شهرستان فرماندار ، امام جمعه و نماینده پاوه و اورامانات درخواست پیگیری مشکلات را دارند.

وجود مدارسی با سابقه بیش از ۲۵ سال در شهر بانه وره و فرسوده بودن آنها ، تشکیل کلاسهای ۳۵ و۴۰ نفره ، نداشتن تجهیزات و آزمایشگاه ، نمازخانه و کتابخانه و سالن مناسب ورزشی و…  از جمله مشکلاتی بود که  شورا و شهروندان شهر بانه وره مطرح نمودند.

همچنین از دیگر مشکلاتی که مردم و شورای شهر بانه وره مطرح نمودند می توان به تصمصم اداره آموزش و پرورش باینگان مبنی بر دو شیفته نمودن و عدم تعطیلی مدارس این شهر در روز پنجشنبه اشاره کردکه باعث شده است تا معلمان مجرب و کارآمد ، بیشتر به خدمت در مدارس مرکز بخش گرایش پیدا کنند و دانش اموزان این شهر از وجود چنین معلمانی بی نصیب مانده و تبعاتی همچون افت تحصیلی و بی انگیزگی عاید آنان شود.

سعید الماسی راد رئیس شورای اسلامی شهر بانه وره به خبرنگار سلام پاوه گفت :سالها است ما مشکل فضای آموزشی داریم و علی الرغم اینکه زیر نظر آموزش و پرورش باینگان هستیم اما مشکلات فضای آموزشی ما حل نشده است .

وی ادامه داد و افزود :بهترین راهکار این است که بانه وره زیر نظر آموزش و پروش پاوه قرار گیرد تا شاید بتوان مشکلات دانش آموزان و فضای آموزشی این شهر حل شود.

الماسی رادبا انتقاد از بخشدار باینگان وبی توجهی وی به شهر بانه وره  گفت :آقای حاتمی مدتها است شهر بانه وره را فراموش کرده است  که این شهر جزء بخش باینگان است و حتی بیش از یک سال است بجز در هفته دولت در شهر بانه وره حاضر نشده است .

وی ضمن تشکر از آقای ایده پور فرماندار پاوه گفت :خوشبختانه پس از مطرح نمودن مشکل با آقای ایده پور وی روز جمعه در جمع مردم بانه وره در نماز جمعه شرکت نمودند و قول دادند مشکلات را بر طرف نمایند که جای تقدیر و تشکر را دارد.

عادل کریمینائب رئیس شورای شهر بانه وره نیز به خبرنگار ما گفت :نداشتن فضای آموزشی مناسب در آستانه آغاز مدرسه بزرگترین مشکل شهر بانه وره دانست که امیدورایم با قول و مساعدت آقای ایده پور رفع شود.

وی نیز از بخشدار باینگان گله مند بود و گفت :نزدیک به دوسال است آقای حاتمی  یکبار در شهر بانه وره حاضر شده است .

جمعی از اولیا و و اعضای شورا و مردم شهر بانه وره طی نامه ای از مسئولین شهرستان درخواست نمودند تا به وضعیت فضاتی اموزشی این شهر در آستانه سال جدید تحصیلی رسیدگی کنند که خوشبختانه با خبر شدیم روز جمعه گذشته فرماندار پاوه با حضور در نماز جمعه این شهر قول مساعدت و رفع مشکلات این بخش را داده است که امیدورایم آقای ایده پور این قول خود را عملی نمایند.

به درخواست شورا و شهروندان این شهر از مدرسه شهید مطهری بانه وره بازدیدی نمودیم که تصاویر خود گویای همه چیز است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد