منابع سعودی: «غضنفر رکن‌آبادی» با نام خودش وارد عربستان نشده است

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293233|19:18 - 1394/07/06
نسخه چاپی
منابع سعودی می‌گویند سفیر سابق ایران در لبنان با نام «غضنفر رکن‌آبادی» برای موسم حج وارد عربستان نشده و چنین اسمی در لیست حجاج وارد شده ثبت نشده است.

به گزارشهزار ماسوله،به گزارش گروه بین‌المللخبرگزاری فارس، شبکه العربیه در وبگاه خبری خود به نقل از آنچه آن را «منابع سعودی» خواند، نوشت که «سفیر سابق ایران در لبنان، نامش در ورودی‌های کشورش در فهرست کسانی که برای حج آمده‌اند ثبت نشده و چنین اسمی در لیست حجاج نیست».

به نوشتهالعربیه، اگر حضور رکن‌آبادی با حجاج تایید شود، سفیر (سابق) به شیوه‌ای شناخته نشده وارد شده چرا که با نام و فامیلی که به آن شناخته می‌شود، اسمش ثبت نشده است.

العربیه ادامه داد: اخبار ضد و نقیضی از غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در بیروت منتشر شده و برخی اخبار از مفقود شدن او در حادثه ازدحام منا حکایت دارد و برخی دیگر می‌گوید که او دچار مصدومیت جزئی شده است .

در حادثه منا که روز پنجشنبه رخ داد، بیش از 1500 حاجی و زائر جان خود را از دست دادند و بیش از 1000 نفر نیز مصدوم شدند. تاکنون مرگ 169 حاجی ایرانی تایید شده و بیش از 300 نفر دیگر مفقود اعلام شده‌اند.

العربیه نوشت: هنوز وزارت خارجه ایران به طور رسمی درباره سرنوشت این دیپلمات سابق اظهار نظر نکرده است .

رکن‌آبادی از سال 2010 تا سال 2014 سفیر ایران در لبنان بود. العربیه از وی به نام کسی یاد کرد که در نزدیکی احزاب لبنان برای توافق بر سر دولت توافقی در لبنان نقشی اساسی داشت.

العربیه نوشت: معروف است که رکن آبادی روابط محکمی با حزب‌الله لبنان داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد