رازانی در گفتگو با هزارماسوله؛

در حال رایزنی برای کسب توافق تردد مسافر از مرز شوشمی با استانداری حلبجه هستیم

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293591|00:22 - 1394/09/08
نسخه چاپی
در حال رایزنی برای کسب توافق تردد مسافر از مرز شوشمی با استانداری حلبجه هستیم
استاندار کرمانشاه گفت: امروز دولت عراق و استانداری حلبجه است که آمادگی لازم جهت بازگشایی مرز را ندارد و در این زمینه نیز درحال رایزنی جهت کسب توافق و تردد مسافر از این مرز با استانداری حلبجه هستیم .

به گزارشهزار ماسوله، استاندار کرمانشاه در گفتگویی با خبرنگار ما هدف از بازدیدها را در شهرستان پاوه شناسایی استعدادهای منطقه بیان کرد و اظهار داشت: من برنامه های دوره ای بازدید از شهرستان ها را دارم و اولین بازدید ها نیز به شناسایی از پروژه ها و مکان ها اختصاص پیدا میکند.

اسدالله رازانی افزود: شناسایی استعداد ها، مجموعه پتانسیل ها، مشکلات پروژه ها و مجموعا برداشت جامعی از هرکدام از شهرستان ها ؛ هدف اول بازدیدها را شامل می شود و امروز هم اولین سفرم به شهرستان پاوه بود .

وی گفت: بهمین منظور با هماهنگی آقای فرماندار به شناسایی استعدادهای منطقه در بخش های بازرگانی، بازارجه ها ، پروژه های مهم منطقه و در بخش توریسم و گردشگری اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه نظرخواهی از امام جمعه محترم پاوه، فرماندار پاوه و سایر مسئولین شهرستان در مسائل و مشکلات و پیشنهادات در شهرستان پاوه در اولویت برنامه ها است ادامه داد: در رسیدن به یک جمع بندی کلی است که می توانیم به برخی از پروژه ها ، برنامه های کوتاه مدت را در نظر داشته باشیم و در صورت لازم دانستن در برخی از پروژه ها نیز برنامه های دراز مدت را مورد توجه قرار دهیم.

رازانی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی شهرستان پاوه بیکاری جوانان است و با توچه به اینکه تردد مسافر از مرز شوشمی به عراق که می تواند در اشتغال جوانان مفید و موثر واقع شود جزء مطالبات اصلی مردم است؛ بازدید امروز شما از مرز شوشمی به چه نتیجه ای خواهد رسید گفت: ما برای تردد مردم در مرز مشکلی نداریم و همه شرایط برای این تردد از نظر ما اماده است.

وی افزود: امروز دولت عراق و استانداری حلبجه است که آمادگی لازم را ندارد و در این زمینه نیز درحال رایزنی جهت کسب توافق و تردد مسافر از این مرز با استانداری حلبجه هستیم .

وی گفت: بازارچه شوشمی نیز نیاز به سرمایه گذاری اساسی جهت آماده سازی فضاهای تجاری و خدماتی را دارد.

رازانی تصریح کرد: در سال جاری برای سرمایه گذاری در این بازارچه اعتباراتی را مصوب کرده و ان شالله در سالهای آتی نیز در این راستا ، تجارتی گسترده تر را، مد نظر قرار خواهیم داد. 

وی خاطر نشان ساخت: در مورد فعالیت مرز کوله بری نیز توافقاتی صورت گرفته که تا بهتر شدن شرایط لازم از نظر اشتغال و درامد ، این مرز کوله بری نیز فعالیت مجدد خود را ، آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مرز کوله بری نیز در کنار بازارچه باید رونق بگیرد گفت: هزینه های سنگینی در ایجاد زیرساخت های لازم در حدود دوازده هزار متر فضای پارکینگ انجام شده است و در صورت نیاز نیز سایر فضاها را در کنار احیا و رونق بازارچه  ایجاد می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد