مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

پیشرفت 43 درصدی مسکن مهر پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293594|16:13 - 1394/09/08
نسخه چاپی
پیشرفت 43 درصدی مسکن مهر پاوه
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از پیشرفت 43 درصدی مسکن مهر یک‌هزار و 24 واحدی شهرستان پاوه خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله،عبدالله بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: هفت پروژه راه و شهرسازی در شهرستان پاوه شامل دو پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز، بازارچه شوشمی، بیمارستان و سه طرح تفصیلی در دست اقدام است.

وی طرح‌های تفصیلی در دست اقدام را مربوط به شهرهای نودشه، نوسود و باینگان دانست و افزود: بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان پاوه در زیربنای 8 هزار و 525 مترمربع احداث شده و مبلغ قرارداد آن 9 میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیمارستان با پیشرفت 78 درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: امسال 4.5 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که دو میلیارد تومان آن جذب شده است.

بهادری در مورد وضعیت راه‌های شهرستان پاوه تصریح کرد: هزینه نگهداری هر کیلومتر راه فرعی 40 میلیون تومان و راه اصلی و بزرگراه 70 میلیون است که در شهرستان پاوه برای این موضوع تنها سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه نگهداری راه‌ها مطابق استاندارد نباشد و در این خصوص برای شهرستان پاوه چاره‌اندیشی جدی صورت نگیرد، وضعیت از این بدتر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: برای بهسازی مسیر ارتباطی روانسر ـ پاوه اخیراً مناقصه‌ای برگزار شده است که هفت میلیارد تومان برای روکش مسیر فوق از اعتبارات استانی منظور شده و در حال انجام است.

بهادری اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با بوکسیت ریختن بر جاده مسیرهای دیگر این شهرستان از جمله نوسود ـ سه‌راهی شهدا و نودشه ـ پاوه به‌ صورت مقطعی فرسودگی آنها را دو تا سه سال عقب بیندازیم.

*بلاتکلیفی مسکن مهر یک‌هزار واحدی پاوه

وی با اشاره به اینکه با اعتبارات موجود نمی‌توان کارهای اساسی انجام داد، خاطرنشان کرد: چهارخطه و دوبانده شدن مسیر پاوه در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مورد وضعیت مسکن مهر شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: مسکن مهر این شهرستان یک‌هزار و 24 واحد بوده که احداث آن از سال 89 آغاز شده و برای جمعیتی کمتر از 24 هزار نفر است.

بهادری با بیان اینکه تا دی‌ماه سال گذشته مسکن مهر پاوه 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: از آن زمان به بعد این کار از بنیاد مسکن به راه و شهرسازی واگذار شد و در حال حاضر با چند مشکل مواجه است.

وی در مورد امکان الحاق دو روستای ایجاد شده در ورودی شهر پاوه به این شهر گفت: طرح جامع این شهر سال 89 بسته شده و توسعه این شهر در ضلع شمال غرب دیده شده است و الحاق این دو روستا بدون در نظر گرفتن سرانه عمومی باری به شهر تحمیل می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد