مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص)و آغاز هفته وحدت و جشن نجات بخشی چشمه بل در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293708|01:12 - 1394/10/03
نسخه چاپی
مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص)و آغاز هفته وحدت و جشن نجات بخشی چشمه بل در پاوه برگزار شد
مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلا(ص) آغاز هفته وحدت و جشن نجات بخشی چشمه بل با حضور امام جمعه پاوه، مدیر عامل آب نیروی کل کشور، روحانیون منطقه، مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم در سد داریان برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، در ابتدای این مراسم امام جمعه پاوه با اشاره به تاریخچه برگزاری جشن میلاد در فرهنگ ما و با بیان اینکه در زمان پیامبر، خلفای راشدین و ائمه اطهار جشن میلاد وجود نداشت اظهار داشت: در زمان فاطمیون جشن میلاد در مصر و آفریقا برگزار می شد که سالیانه 5 بار را جشن می گرفتند.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: پس از سقوط فاطمیون عملا این مراسم نیز تعطیل و در قرن هفتم هجری در زمان صلاح الدین ایوبی که بر قسمتی از افریقا ، شام و عراق مسلط بود با تصویب علمای وقت این برنامه مجددا دائر گردید.

وی گفت: پس از آن در اورامانات جشن میلاد برگزار شده و همواره سعی بر ان بوده است که این جشن از محدوده دین، عرفان و فولکولر خارج نشود.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه با ظهور تندروها در یک دهه اخیر ، هجمه زیادی علیه بانیان برگزاری جشن میلاد به وجود آمد ادامه داد: با برگزاری جشن میلاد در تبلیغ و ترویج دین اسلام ، چه حتی اگر بر تعداد کمی از مردم تاثیر گذاشته و به این سمت و سو هدایت داده شوند، کافی است.

وی با بیان اینکه امروزه دنیای اسلام در آتش تفرقه می سوزد گفت: به منظور حفظ وحدت بین مسلمانان توسط حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از روز 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول بنام هفته وحدت مسمی شد و اکنون بحمدالله برخلاف دیگر کشورهای اسلامی که در اوضاع نابه سامانی هستند، امنیت کاملی در این مملکت وجود دارد.

 

مدیرعامل آب نیروی کل کشور در این مراسم نیز ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص)و هفته وحدت اظهار داشت: پاوه را باید با خاطره ازخودگذشتگی های شهیدان ،اقتدار شهید چمران ، پیام بنیان گذار جمهوری اسلامی در حماسه 26 مرداد و ایستادگی و از خود گذشتگی مردم خود منطقه شناخت.

 رضازاده افزود: همه مرزهای کشور ما در طول انقلاب با تقدیم شهدا ایستادگی خاصی را از خود نشان دادند و این منطقه نیز با فرهنگی والا جزء جاهای مثال زدنی است که موجب افتخار مملکت می شود.

وی گفت: وجود این فرهنگ غنی در بین مردم به برکت حضور روحانیت بصیر و با تدبیر است .

وی با اشاره به خدمات گوناگون مجریان سد داریان در روستاهای اطراف این سد تصریح کرد: باید حتما هر چه زودتر خدمات اصلی برای روستاهای اطراف این سد صورت پذیرد.

وی افزود: میلاد نبی مکرم اسلام چه به اعتقاد اهل تسنن در 12 و چه به اعتقاد اهل تشیع در 17 یک نماد و وحدت حقیقی و اصولی بین شیعه و سنی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مطالعات پروژه نجات بخشی جشمه بل جزء طرحهایی است که در دنیا اصلا نظیر نداشته است و امروز در ترازی بالاتر از سد داریان می خروشد.

وی در پایان گفت: حضور شما در این مراسم ارج نهادن به تلاش ها و زحمات مهندسین و مجریان سد در نجات بخشی چشمه بل است.

فرماندار پاوه نیز در این مراسم اظهار داشت: واژه ایجاد سد داریان سقه ای 70 ساله در قلم و روحیات این مملکت دارد، که در 35 سال اول قرار بر ان بود که این سد توسط کارفرمایان خارج از کشور احداث شود.

پرویز ایده پور افزود:  نیمه دوم این 70 سال ، به میمنت خون شهیدان و رهبری بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در سال 57 با نیمه اول کاملا مجزا کرد و بنا بر این شد که هم نیروهایی از خارج نیز مورد بهره برداری قرار نگیرند.

وی گفت: امروز متخصصین نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهیختگان این مرز و بوم بوده است که سد داریان آبگیری می شود.

ایده پور گفت: در این فضای علمی کشور که فضایی قوی است ، غیر از دولتی ها ،عزیزانی در دل مملکت سد داریان را انتقاد می کنند و به دنبال آن حداقل ایرادها هم برطرف شده است.

در ادامه این مراسم مسئولین و مردم در محل جدید مظهر چشمه بل حضور یافته و به جشن و پایکوبی در نجات چشمه بل پرداختند.

سروده های در وصف پیامبر بزرگوار اسلام، اجرای سروده در وصف پیامبر و اجرای تورانه توسط کمال قادری و اهدای هدایایی به مردم در این مراسم از دیگر برنامه هایی بود که اجرا گردید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد