امام جمعه پاوه:زندگی مسالمت آمیز اهل سنت و تشیع در کرمانشاه الگویی مثال زدنی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293738|18:43 - 1394/10/08
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه:زندگی مسالمت آمیز اهل سنت و تشیع در کرمانشاه الگویی مثال زدنی است
امام جمعه پاوه با تاکید براینکه زندگی مسالمت آمیز اهل سنت و تشیع در کرمانشاه الگویی مثال زدنی است گفت: صدها سال است که مردم این استان با صلح و دوستی در کنار یکدیگر روزگار می گذرانند.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملاقادر قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام ششم شیعیان (ع) اظهار کرد: اقوام و مذاهب متعددی در استان کرمانشاه ساکن هستند.
وی با بیان اینکه برادران اهل سنت در کرمانشاه و برخی از شهرستان های استان ساکن هستند اظهار کرد: مسلمانان این منطقه و بزرگان اهل سنت و تشیع با بهره گیری از آموزه های حضرت محمد (ص) مشکلی با یکدیگر نداشته و احترام و محبت بر روابط آنان حاکم است.
ماموستا قادری با تاکید بر اینکه مسلمانان برادر یکدیگرند ادامه داد: استان مرزی کرمانشاه در سال های جنگ مرارت ها و سختی های بسیاری متحمل شده که برادران اهل سنت در کنار اهل تشیع از این خاک و مرز و بوم دفاع کرده و در راه دفاع از اسلام و وطن خود شهید داده اند.
به گفته وی، مقام معظم رهبری با بهره گیری از آموزه های قرآنی، خواهان صلح و افزایش معنویت در جامعه است و امت اسلامی ایران بیش از 35 سال است که در سایه عترت زندگی می کنند.
امام جمعه پاوه یادآور شد، تا زمانی که این اتحاد و هم بستگی در میان مردم این مملکت حفظ شود ترفندهای دشمنان به بن بست می رسد.
از سوم تا هشتم دی ماه که میلاد رسول اکرم (ص) به روایت اهل تسنن و تشیع است به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد