دستگیری شکارچیان کل و بز در شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293753|22:15 - 1394/10/10
نسخه چاپی
دستگیری شکارچیان کل و بز در شهرستان پاوه
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در گفتکویی با خبرنگار ما از دستگیری شکارچیان کل و بز در این شهرستان خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: با تلاش مامورین یگان حفاظت شهرستان و مرکز استان بویژه فرماندهی یگان حفاظت استان و پرسنل تحت امر ایشان برخی از متجاوزین به طبیعت را شناسایی و دستگیر شدند.

محمد اخگرزاده افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در جریان تحقیقات خود افراد مظنون را شناسایی نموده و پس از اطمینان از بروز تخلف شکار حیواناتی چون کل و بز در منطقه اقدام به دستگیر آنها کردند.

وی گفت: در حدود یک ماه اخیر افرادی متجاوز اقدام به شکار های غیر مجاز حیواناتی چون کل و بز در منطقه و در فصل جفت گیری کرده و ازاین فرصت که این گونه جانوری در این فصل کاملا به محیط اطراف بی توجه بوده، سوء استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: این افراد متجاوز باید بدانند که این عمل آنها تجاوز به طبیعت و میراث طبیعی ملی کشور و در یک جمله دزدی آشکار می باشد و در واقع جرمی بسیار سنگین و جبران آن غیر ممکن است.

اخگر زاده تصریح کرد: این افراد متجاوز در منطقه که تعداد آنها نزدیک به 12 نفر می باشند ، کاملا شناسایی و دستگیر شده اند و با آنها حسب برنامه های دقیق برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در برخورد با تعدادی از این افراد نیز به طور جد اعمال قانونی لحاظ خواهد شد گفت: در شهرستان برخی از شکارچیان نیز هستند که به قوانین و ضوابط محیط زیست و مسایل پیرامون حیات وحش منطقه آشنایی کامل دارند و اقدامات بی انصافانه برخی افراد را که تخریب و تجاوز به طبیعت را انتخاب کرده اند به شدت  محکوم میکنند.


وی ادامه داد: خوشبختانه مقامات محترم قضایی شهرستان نیز قاطعانه و بدون هیچ اغماضی با این افراد برخورد کرده و در این رابطه حمایت همه جانبه از محیط زیست صورت گرفته و بنده حسب وظیفه از حمایت و توجه این عزیزان کمال تشکر را دارم .

وی گفت: این افرادی که به طبیعت بی میلی کرده و تجاوز را به ترحم ترجیح داده اند بدانند مجازات سنگینی حسب قوانین و مقررات در انتظار انهاست.

رئیس محیط زیست شهرستان پاوه گفت: توصیه بنده بعنوان خادمی در اداره محیط زیست در وهله اول به آن دسته از شکارچیان مورد اشاره این است که هر انسانی میتواند با تمرین و یک قول وقار با وجدان خود باعث تغییر رفتار عقیده و برخورد گردد و براحتی میشود نحوه برخورد با طبیعت و محیط پیرامون خود را با مقتضیات روز وفق دهیم .

وی افزود: در روزگاری که سایر کشورهای پیشرفته به لحاظ مسایل زیست محیطی از طبیعت بهره برداری های اصولی و توریستی و گردشگری و درآمدهایی بسیار زیاد بدست می آورند ما که ادعا مسلمانی هم داریم هنوز وهله راه قرار داریم و بسیاری از گونه های جانوری و کمیاب و ارزشمند را به لبه انقراض رسانده ایم.

وی در پایان گفت: با توکل بر خداوند متعال که مالک یوم الدین است و با همکاری و همفکری همه فعالانه و شهروند فهیم این خطه به ارزشهای واقعی منابع طبیعی منطقه بیشتر پی برده و به حفظ و حراست از آن همچون کوه شاهو استوار از همه عزیزی که ما را یاری دهند سپاسگزاریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد