جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در نودشه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293775|20:27 - 1394/10/15
نسخه چاپی
جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در نودشه برگزار شد
جشن میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) روز گذشته در محل مسجد جامعه محمدرسول الله (ص) شهر نودشه با حضور باشکوه عاشقان حضرت محمد (ص) برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازسلام پاوهروز دوشنبه مسجد جامعه شهر نودشه میزبان عاشقان پیامبر اکرم (ص) بود در این آئین روحانی و معنوی که از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز شد. تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید توسط طلبه مدرسه قبای پاوه آقای حیدر احمدی آغازین برنامه این مراسم معنوی بود.

قصیده خوانی گروه مولودی خوانی خانقای شیخ حسام الدین نودشه فضای معنوی خاصی را در مسجد ایجاد کرد بعد از وی شاعر پیشکسوت و نام آشنای شهر نودشه مومن برومندی اشعاری دلنشین را در وصف حضرت محمد(ص) خواند که مورد توجه حاضران قرار گرفت .

ماموستاملا احمد مبارکشاهی امام جمعه شهر نودشهدر این مراسم ضمن تبریک ماه مولود پیامبراکرم (ص) و خیرمقدم به میهمانان و دست اندرکاران  این مراسم از حمایت کنندگان مادی و معنوی این آئین عرفانی و معنوی تشکر کرد.

ویهدف از برگزاری این آئین را صرفا به خاطر رضای خداوندو محبت پیامبر اسلام پیام آور مهربانی دانست.

ماموستا مبارکشاهیمحبت پیامبر را با استناد به آیات قرآنی و احادیث نبوی نشانه ایمان کامل یک مسلمان دانسته و یکی از علامتهای محبت به پیامبر را برگزاری جلسات میلاد پیامبر دانست.

ویهمچنین از کلیه برگزارکنندگان و  مردم نودشه و کسانی که برای برگزاری این مراسم معنوی زحمت کشیده تشکرنمود.

حاج ماموستا ملا قادر قادریسخنران اصلی این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهر نودشه اظهار داشت :  بنده بر خود و تمامی مسئولین شهر لازم می‌دانم که حداقل سالی یک‌بار به خدمت مردم شریف نودشه رسیده و از نزدیک چهره نورانی برادران بزرگوار را زیارت کنم؛ زیرا نودشه در دوران هشت سال دفاع مقدس و ۳۵ سال از عمر انقلاب اسلامی، ستون و دژ محکمی برای پاسداری از انقلاب و آرمان‌های والای آن بوده و مردم دین‌مدار این شهر سینه سپر کرده‌اند و جوانان رشید بسیاری را تقدیم آرمان والای وطن خود نموده‌اند لذا بر ماست که آنان را ارج نهاده و مورداحترام و تکریم قرار دهیم.
 
امام‌جمعه پاوهادامه داد و گفت: خداوند در قرآن کریم ۱۳ بار با (ک) خطاب پیامبر اسلام را مورد خطاب قرار داده و فلسفه بعثت و ارسال و رسالت آن بزرگوار را بیان فرموده است. از جمله در آیه ۸ سوره فتح که می فرماید: «إنّا أرسلناک شاهدًا ومبشّرًا ونذیرًا» مهم ترین فلسفه و حکمت در رسالت پیامبر بزرگوار اسلام تشویق وبشارت است به رحمت الهی و هشدار در جهت و صیان است.
 
ایشانبه رسالت عالمان دینی در این برهه اشاره کردند و گفتند: عالمان دینی با تأسی به رسول مکرم اسلام (ص)، در این عصر خطرناک که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و توطئه و فتنه و دروغ از زمین و آسمان می‌بارد باید مردم مسلمان را تشویق کنند که قبل از هر چیز خدا و قیامت را از یاد نبرند و پیرو و مطیع پیامبر اسلام باشند، و مقام شامخ حضرت رسول را ارج و به مردم امید دهند و آنان را به صبر و ایستادگی دعوت نمایند.
 
امام‌جمعه پاوهبه اهانت گروهی مریض در فضای مجازی به ساحت پیامبر اسلام (ص) اشاره کردند و گفتند: پیامبر کسی است که ما را از آتش‌پرستی، بت‌پرستی و کفر و نفاق نجات داده و به نور و رحمت رهنمون گشته است لذا باید شاکر خداوند بوده و به شکرانه وجود چنین رسولی شکر خداوند را به‌جای آوریم و دشمنان را در پیشبرد اهداف خود که همانا تخریب شخصیت پیامبر اسلام است خوار و ذلیل نماییم.
 
ایشاندر بخش دیگری از سخنان خود لازمه پیشرفت جامعه و پیشبرد امور را کاستن شعارها و افزودن عمل عنوان و خاطرنشان کردند: در عصر ما شعار و حرف بسیار و متأسفانه عمل اندک است؛ امروزه مردم نیاز به صحبت‌های تکراری ندارند، بلکه باید به مردم خدمت کرده و در جهت رفع مشکلات آنان بکوشیم.
 
 
حاج ماموستا قادریبا بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند بصیرت و هشیاری در برابر تندروی امثال داعش است؛ ضمن اشاره به عصر امام محمد غزالی ، گفتند: در عصر امام محمد غزالی ، تفکرات حاکم بر زمان ایشان دو فکر تفریطی و افراطی بود؛ در زمان وی مردم عادت کرده بودند به انجام عبادات بی روحو فاقد پیام و رسالت ها فراموش شده و از طرف دیگر تفکر افراطی فرقه باطنیه، تفکر دیگر مسلمانان عصر غزالی بود؛ وی به جهت برخورد با این تفکر با نوشتن کتاب فضایح الباطنیه، فرقه افراطی باطنیه را از ریشه خشکاند و مردم را آگاه و خط و مسیر را به آنان نشان داد و در کنار قبر خلیل‌الرحمن در فلسطین نیز اقدام به تحریر کتاب بلند اخلاقی احیاءالعلوم کرد و در آن فلسفه تمام عبادات و روش‌ها و حکمت فرایض و سنت‌ها و پیام عبادات و روح ذکر و فلسفه نیایش را به درون اعمال مردم اضافه کرد و با این دو اقدام جامعه اسلامی آن زمان را نجات و به‌سوی فلاح و رستگاری رهنمون گشت.
 
امام‌جمعه پاوهافزودند: ما همواره در منابر و مساجد فریاد وحدت و تفاهم و در کنار هم بودن مسلمانان را سر می‌دهیم اما متأسفانه بعضی مواقع حرکاتی رخ می‌دهد ندای وحدت طلبی ما را دچار خدشه می‌کند.
 
حاج ماموستا قادریسپس با اشاه به اعدام شیخ نمر باقر النمر، در عربستان افزودند: حرکت اخیر آل سعود و اعدام روحانی مجاهد مرحوم شیخ نمر، عملی وقیح و ضد وحدت بود که از نظر هر انسان منصفی مطرود، مردود و محکوم و قطعاً زمینه‌ساز اختلاف و جنگ و آشوب است.
 
ویافزودند: در این برهه حساس که دنیای اسلام با غفلت خودمان و توطئه دشمنان در آتش تفرقه می‌سوزد این اقدام بسیار ناپسند وبه ضرر مسلمانان تمام می شود و نظر به درخواست علمای جهان اسلام مبنی بر جلوگیری از اعدام شیخ باقر النمر، عاقلانه این بود آل سعود تجدید نظر و در تصمیم خود بازنگری و به‌جای ریختن آب بر آتش فتنه، بنزین بر آن نمی‌ریخت و این فتنه را برپا نمی کرد.
 
امام‌جمعه پاوهدر پایان سخنان خود حرکت عده‌ای جوان افراطی را در به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس را نیز مورد نکوهش قرا دادند و عنوان کردند: می بایست مصلحت مملکت و جایگاه دیپلماسی ما حفظ می شد تا شاهد اقدامات و قطع رابطه آل سعود که سرپوشی بر اقدام قبلیش است نمی بودیم.
 
ویضمن تأکید بر لزوم هشیار و آگاهی در این برهه حساس، تصریح کردند: به عقیده اینجانب آنچه ما امروز شاهدش هستیم همه و همه به نفع دشمنان اسلام، از جمله آمریکا و اسرائیل که خوشحال اند به هدف چندین ساله خود که همانا رو در رو قرار دادن دو دولت سعودی و ایران است، رسیده اند و دارند شادی می کنند و کف می زنند که جامعه سنی و شیعه را مقابل هم قرار دادیم.
 
حاج ماموستا قادریدر خاتمه از زحمات مردم مسلمان نودشه و امام جمعه و روحانیت محترم و نیروهای نظامی و انتظامی که در آخرین نقطه مرز اورامانات حافظ امنیت هستند تشکر کرد.
 
 
اجرای گروه مولودی خوانی نودشه- سخنرانی ماموستاملامحمدمحمدی مدرس مدرسه علوم دینی مولوی تاگوزی- اشعار آقای حسن عمرانی شاعرتوانمندهورامان تخت  که سواد خواندن و نوشتن را نداشتند- ارائه مطلبی توسط آقای طاهر کردبهمن – سخنرانی ملالقمان امینی و اشعار زیبای آقای عطاحیدری از جمله برنامه های این آئین معنوی  بودند.
دعا و نیایش توسط حاج ماموستا قادری و نماز پایان بخش این مراسم بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد