امام جمعه پاوه: حجاب، شناسنامه زن مسلمان است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293899|23:58 - 1394/11/17
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: حجاب، شناسنامه زن مسلمان است
امام جمعه پاوه در همایش انقلاب اسلامی، استحکام خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: حجاب ،شناسنامه زن مسلمان و نشانه مترقی بودن جامعه مسلمین است.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در همایش انقلاب اسلامی، استحکام خانواده و سبک زندگی اسلامی که در سالن ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد اظهار داشت: حجاب ،شناسنامه زن مسلمان و نشانه مترقی بودن جامعه مسلمین است.

 

ماموستا ملا قادر قادری افزود: هر دین و مکتبی در جامعه ای ، دستوراتی را برای پیروان آن بر جای می گذارد که نشان از راه و روش ان گروه می باشد و خداوند آیین مسلمانان را با نازل کردن کتاب خود بر پیامبر خاتم ، این دین را ابلاغ فرموده است.

 

وی به تعریف خانواده سعادتمند از دیدگاه پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: از دیدگاه آن بزرگوار خداوند هر خانواده‌ای را دوست داشته باشد چهارچوب دین را در قلب آن‌ها استقرار می‌بخشد تا به حدی از رشد می‌رسند که کوچک‌ترها، بزرگ‌ترها را احترام می‌کنند و به آنان توفیقی می‌دهد که با آرامش و متانت با همدیگر برخورد کنند و زمینه دوری از خشونت و راه اعتدال، ادب و تواضع را برای آنان فراهم می‌نماید.

 

امام جمعه پاوه ادامه داد: اخلاص در دین، اعتدال در هزینه، مدیریت در خانواده و بصیرت از ویژگی ها و شاخصه های خانواده از دیدگاه اسلام است.

 

ماموستا ملا قادر قادری خانه ، مدرسه، مسجد، رسانه ها و جامعه را از مکانهای مهم و تأثیرگذار در تحکیم بنیان خانواده ها بیان کرد و گفت: لازم است همه ما از همان ابتدا فرزندان خود را واکسینه نموده و آنان را به دین و اخلاق نیکو عادت دهیم؛ زیرا هیچ‌کس تاکنون از دین متضرر نشده است و آنان که دچار ضرر و خسران و مصیبت گشته‌اند، کسانی هستند که برخلاف مسیر دین حرکت نموده‌اند.

 

ماموستا قادری با اشاره به اهمیت حجاب در حفظ جامعه و فرد گفت: حجاب شناسنامه و هویت زن مسلمان و سپری در برابر نگاه های ناپاک است که به زن عزت، آبرو و شخصیت می بخشد.

 

امام جمعه پاوه حجاب را شناسنامه زن مسلمان و نشانه مترقی بودن جامعه مسلمین عنوان کردند و گفتند: حجاب امر و دستور پروردگار است و زنان و دختران پیامبر و زنان صدر اسلام آن را پذیرفته‌اند، اما غربی‌ها هر نوع حجاب اعم از مقنعه، روسری و چادر را سبب تأخر و عقب‌افتادگی زن مسلمان دانسته و تمدن و آزادی و حریت را در سیمای زن بی‌حجاب می‌دانند.درصورتی‌که خود آنان به زن به‌عنوان یک ابزار و کالای بی‌هویت می‌نگرند، اما آیین اسلام زن را تکریم و احترام کرده و از زنان به‌عنوان رفیق زندگی مردان یادکرده است.

 

وی افزودند: نصف جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و مردان نیز که نصف دیگر جامعه هستند، زائیده و تولد یافته و تربیت‌شده زنان هستند و در واقع زنان شرف و مکمل مردان و خواهر و مادر و دختران نسبی و دینی ما هستند، بر ماست بکوشیم تا عزت و شرف خود را حفظ و از زنان جامعه خود حفاظت کنیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک دهه مبارکه فجر اظهار داشت: دهه فجری که یادآور خیلی از وقایع تلخ و شیرین است، در پرورشی که در نسل انقلاب توسط مادران محترمه و حضور مستقیم انان در صحنه های انقلاب وجود داشت ، برکسی پوشیده نیست.

 

سرهنگ بهشتی راد افزود: اگر صبر و استقامت مادران عزیز نبود شاید خیلی از صحنه هایی که انقلاب و نظام مقدس سربلند بیرون امد، به این صورت رقم نمی خورد.

 

وی با بیان اینکه مادرانی که جانانه و زینب وار صبر و استقامت کردند گفت: مادران شهید این مملکت، سایه ها و پشتوانه های نظام هستند که با پاسداری از اسلام است که به این قدرت رسیده اند.

 

اجرای گروه مولودی خوانی و دف نوازی ذاکرین هورامان با سرپرستی اردشیر منوچهری ، گروه سرود دبیرستان قدس شاهد ، سرودن اشعار و تجلیل از زنان نمونه و برتر در حوزه های مختلف با اهدای لوح و هدایا، از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد