با هدف اشتغال زایی جوانان صورت می گیرد؛

اقتصاد مقاومتی در روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه تحقق کامل پیدا کرده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294146|15:32 - 1395/01/16
نسخه چاپی
اقتصاد مقاومتی در روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه تحقق کامل پیدا کرده است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، گفت: ارائه آموزش های مهارتی در روستاها مهمترین عامل برای اشتغال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهاست.

به گزارشهزار ماسوله، داوود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به خبرنگارخبرگزاری شبستانگفت: برنامه امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه ای انتقال آموزش های مهارتی به داخل روستاهاست.

 

وی معتقد است که اشتغال پایداراز روستاها ایجاد می شود و ارائه آموزش های مهارتی در روستاها مهمترین عامل برای اشتغال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و کاهش آسیب های حاصل از آن است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به تحقق کامل مقوله اقتصاد مقاومتی در روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه استان کرمانشاه، افزود: جوانان علاقه مند در این روستا در برخی موارد با انجام کارهای مشارکتی به ایجاد مشاغل مختلف اقدام کرده اند.

 

به گفته ناصری امید، در روستای زردویی یک مرکز ثابت فنی و مهارتی با داشتن 10 کارگاه راه اندازی شده و به جوانان علاقه مند آموزش های لازم ارائه می شود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: طی 6 ماهه گذشته 100 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی در این روستا انجام گرفت و دوره های جدید آموزش ها نیز از امروز آغاز شده است.

 

وی با اشاره به ارائه آموزش های مطلوب در بخش های باغداری، دامداری، فرش بافی و همچنین پخت نان محلی، گفت: ساماندهی برخی از این رشته ها با ظرافت و دقت خاصی انجام گرفته و حتی کارگاه قلم زنی نیز ایجاد شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از برگزاری دوره های آموزش مهارتی آزمون ارائه گواهینامه مهارت در روستای زردویی برگزار شد و 350 نفر به صورت خودجوش در این آزمون شرکت کردند.

 

ناصری امید با بیان اینکه 80 درصد شرکت کنندگان و جوانان روستای زردویی موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شدند، افزود: استفاده از جوانان روستا به عنوان مربیان رشته های مهارتی و آموزش آنها در زمینه مربی گری از دیگر اقدامات خوب این اداره کل در این روستا به شمار می رود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد