بازدید یک روزه معاون رئیس جمهور از سد داریان پاوه

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 294201|16:07 - 1395/01/30
نسخه چاپی
بازدید یک روزه معاون رئیس جمهور از سد داریان پاوه
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سفری یک روزه به استان کرمانشاه، از سد داریان پاوه بازدید کرد.

به گزارشهزار ماسوله، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سفری یک روزه به استان کرمانشاه، از سد داریان پاوه بازدید کرد.

 

جهانگیری در این بازدید خود در جریان نحوه ساخت و آبگیری سد داریان و همچنین پروژه نجات بخشی چشمه "بل" قرار گرفت.

 

اسحاق جهانگیری در این بازدید اظهار کرد: مجموعا برنامه های عمرانی زیادی در دست اقدام است که در این راستا 2500 طرح نیمه تمام راه اندازی شده است که توسط سازمان مدیریت ، استانداران به بخش خصوص واگذار شده است.

 

وی افزود: در این زمینه مجموعه ای از طرح هایی که مرتبط با اقتصاد مفاومنی است، می تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی داشته باشد و به وزارتخانه ها این برنامه ها ابلاغ شده است.

 

در ادامه این بازدیدها در محل مظهر جدید چشمه "بل" در پشت محدوده دریاچه سد داریان حضور یافتند که در این بازدید وزیر نیرو اظهار داشت: چشمه "بل" همواره با آبدهی بسیار بالایی در پشت سد داریان قرار دارد.


چیت چیان با بیان اینکه مظهر قدیم این چشمه در محدوده دریاچه سد قرار داشت افزود: به جهت به زیر آب رفتن این چشمه ، ما خود را متعهد دانستیم ،که اقداماتی را برای حفظ و نجات بخشی ان انجام دهیم و مظهر ان را به نقطه ای انتقال دهیم که با همان کارکرد خود، در اختیار مردم باشد.

 


وی گفت: این یک کار فنی و استثنایی است که در اینجا انجام شده است.

 


وزیر نیرو با اشاره به چگوگی اجرای این طرح ادامه داد: ابتدا غواص ها وارد جریان آب این چشمه شدند و محل را پاکسازی کرده و بتن ریزی نمودند و پس از آن با احداث یک تونل افقی و دو تونل عمودی 40 متری در زیر چشمه و 120 متری در بالای چشمه ، آب را به ترازی بالاتر از سد داریان هدایت دادند.

 



وی در پایان گفت: آب این چشمه از مناطق ارتفاعات سزچشمه می گیرد و با فشار زیادی در مظهر قدیم خارج می شود که الحمدالله با تلاش همکاران این اب اکنون در این محل مظهر جدید نجات یافته است.

 

 

چیت چیان افزود: این نمونه ای از تعهد دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو برای حفظ محیط ریست بوده است.

 

سد داریان با ظرفیت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که از کف رودخانه ۱۵۹ متر ارتفاع دارد.

 

همچنین میزان آب تنظیم شده سد در سال یک هزار و ۳۷۸ میلیون متر مکعب و وروردی متوسط سالیانه آب به آن یک هزار و ۶۶۰ میلیون متر مکعب است.

 

توسعه کشاورزی منطقه، بهره برداری حداکثری از منابع آب رودخانه سیروان، پرورش ماهی، جذب گردشگر، اشتغالزایی و ... از جمله اهداف احداث این پروژه است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد