بازدید معاون استاندار کرمانشاه از روند بازگشایی مرز چمدانی شوشمی...

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294232|00:59 - 1395/02/07
نسخه چاپی
بازدید معاون استاندار کرمانشاه از روند بازگشایی مرز چمدانی شوشمی...
رضا رحیمی روز دوشنبه در بازدید از بازارچه مرزی شوشمی پاوه اظهار كرد: صادرات سال گذشته استان كرمانشاه بیش از نیمی از كل صادرات كشورمان به عراق را تشكیل داده است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا؛ رضا رحیمی روز دوشنبه در بازدید از بازارچه مرزی شوشمی پاوه اظهار كرد: صادرات سال گذشته استان كرمانشاه بیش از نیمی از كل صادرات كشورمان به عراق را تشكیل داده است.


وی یكی از اهداف نظام جمهوری اسلامی را ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های اقتصادی مناطق مرزی عنوان كرد و افزود: استان كرمانشاه با داشتن دو مرز رسمی و پنج بازارچه پیله وری یكی از استان های توانمند كشور در زمینه صادرات است.


وی اظهار كرد: هم اكنون تمام مرزهای رسمی و بازارچه های مرزی استان فعال است و صادرات و واردات در آنها در جریان است و هدف اصلی ما در این مرزها و بازارچه ها توجه و اهمیت به صادرات به عراق است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری كرمانشاه افزود: نكته ای كه باید به آن توجه كنیم استفاده و انتفاع مردم مرزنشین از وجود مرزهاست كه با دستورالعمل وزارت كشور فعالیت كوله بری (تجارت چمدانی) در تمام مرزهای رسمی استان آغاز شده كه امیدواریم با تدابیری كه اندیشیده شده تمام مردم شهرستانهای مرزی استان از این موضوع بهره مند شوند.


وی اظهار كرد: در این بازارچه ها در كنار واردات، صادرات هم از طریق تجارت چمدانی انجام خواهد شد و تمام كسانی كه دارای كارت الكترونیكی مبادلات مرزی هستند می توانند در یك سقف مشخص صادرات و واردات داشته باشند.


رحیمی افزود: در این بازارچه ها كنترل و نظارت های لازم توسط نمایندگان فرمانداری و مرزبانی و دیگر ادارات مرتبط انجام می شود و تمام مقدمات و زمینه های لازم برای تجارت مرزنشینان فراهم شده است.


وی اظهار امیدواری كرد: تجار و بازرگانان كرمانشاهی بتوانند در این بازارچه ها فعالیت كنند و نقس واسطه و حمل كالا را برای دیگران نداشته باشند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری كرمانشاه در خصوص صدور مجوز تردد مسافر از مرز شوشمی پاوه نیز گفت: این موضوع توسط فرماندار پاوه و همتای عراقی وی در حلبچه عراق پیگیری شده و در سطح استان و كشور نیز در حال پیگیری است كه امیدواریم در آینده نزدیك این موضوع اجرایی شود.


رحیمی افزود: مرز شوشمی یكی از مناطقی است كه ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات و واردات كالا و تردد مسافر دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای رونق اقتصادی بخش نوسود و شهرستان پاوه استفاده كنیم.


شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت و داشتن 84 كیلومتر مرز مشترك با كردستان عراق در شمال غربی كرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد