شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل

کد خبر: 294325|01:22 - 1395/02/29
نسخه چاپی
شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل
پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان به عنوان شغل محسوب شود.

به گزارشهزار ماسوله، پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان به عنوان شغل محسوب شود.

 

اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان به عنوان شغل محسوب شود.

 

سهیل خسروی از جمله افرادی است که در این زمینه توانسته است به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل خوب و درآمدزایی را برای خود انتخاب کند.

 

این کارآفرین در گفتگویی با خبرنگار ما درخصوص چگنوگی انتخاب این شغل اظهار داشت: بنده دانشجوری رشته حقوق هستم که با توجه به علاقه خاصی که به زنبور داری داشتم به این حرفه روی آوردم.

 

وی افزود: اکنون پس از گذشت 5 ماه از آغاز پرورش زنبور عسل من دارای 40 عدد کندو زنبور عسل هستم که با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی توانسته ایم این طرح را توسعه دهم .

 

وی با بیان اینکه برای کسب تجربیات لازم در زنبورداری کلاس های آموزشی جهادسازندگی را نیز فراگرفته ام  گفت: در این زمینه هم از تجربیات پدرم در زنبورداری هم استفاده کرده ام.

 

خسروی تصریح کرد: در این منطقه معمولا برداشت عسل را از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز می کنند که با توجه به میزان بارش ها در سطح شهرستان و روییدن بسیاری از گل ها، امیدواریم برداشت خوبی را داشته باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت دولت از زنبورداران گفت: بسیاری از زنبورداران این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی و وجود گردو غبار و همچنین عدم حمایت مسئولان زنبورهای خود را از دست داده اند.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد