همایش داستان کوتاه هورامی در پاوه برگزار شد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294332|18:30 - 1395/02/30
نسخه چاپی
همایش داستان کوتاه هورامی در پاوه برگزار شد
با همت موسسه فرهنگی ادبی نسیم فرهنگ هورامان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه، همایش داستان کوتاه هورامی در این شهر برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، با همت موسسه فرهنگی ادبی نسیم فرهنگ هورامان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه، همایش داستان کوتاه هورامی در این شهر برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این همایش که داستان کوتاه هورامی خود را از قبل به دبیرخانه ارسال کرده بودند، امروز آثار آنان بررسی و برخی از آنان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

 

دبیر موسسه فرهنگی ادبی نسیم هورامان در این همایش ضمن خیر مقدم به حضار و تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که آثار خود را به این همایش ارسال کرده بودند اظهار داشت: جمع شدن شما عزیزان در این مکان این است تا بزرگترین همایش داستان کوتاه هورامی را برگزار کنیم.

 

ابراهیم شمس افزود: اولین همایش داستان کوتاه هورامان در شهر نودشه و دومین همایش داستان کوتاه هورامی در مریوان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه چنین همایش هایی در اورامانات تاکنون برگزار نشده است گفت: برگزاری این همایش به سبب آن است که فرزندان ما به نوشتن زبان هورامی روی بیاورند.

 

دبیر موسسه نسیم فرهنگ هورامان گفت: اگر دو سال پیش تعداد کمی از جوانان این منطقه به فراگیری زبان هورامی روی آورده اند، اکنون این افراد به هزار نفر رسیده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از رئیس اداره ارشاد اسلامی پاوه در همکاری وی با موسسه نسیم فرهنگ هورامان ادامه داد: در این همایش 80 داستان کوتاه هورامی به دبیر خانه آمده اند که از این تعداد 63 داستان آن تایید شده است.

 

وی گفت: از این تعداد نیز 15 داستان کوتاه هورامی برگزیده شده است که 9 داستان از آنها به قلم خواهران می باشد.

 

شمس گفت: در پایان این مراسم هم با اهدای لوح سپاس و تندیس از این برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد