تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در شهرستان پاوه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294456|23:57 - 1395/03/22
نسخه چاپی
تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در شهرستان پاوه

به گزارشهزار ماسوله، توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند.

 

اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

 

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 

تولید صنایع دستی از جمله گیوه بافی و قالی بافی و همچنین پرورش زنبور عسل به عنوان نمونه می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را ایفا کنند که در این رابطه گزارشی از وضعیت چنین طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان پاوه ارائه می گردد.

 

پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند در شهرستان به عنوان شغلی مناسب محسوب شود.

 

پرورش زنبور عسل از حرفه هایی است که مردم این شهرستان، آن را به عنوان شغلی پر درآمد محسوب می کنند.

 

محفوظ ویسی از جمله افرادی است که در این زمینه توانسته است به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغل خوب و درآمدزایی را برای خود انتخاب کند.

این کارآفرین در گفتگویی با خبرنگار ما درخصوص چگنوگی انتخاب این شغل اظهار داشت: بنده دارای مدرک لیسانس جغرافیا هستم که با توجه به علاقه خاصی که به زنبور داری داشتم در کنار شغل نجاری و درودگری به این حرفه روی آوردم.

 

وی افزود: اکنون پس از گذشت یک سال از آغاز پرورش زنبور عسل، با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی توانسته ام این طرح را توسعه دهم .

 

وی با بیان اینکه برای کسب تجربیات لازم در زنبورداری کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی را نیز فراگرفته ام  گفت: در این زمینه هم از تجربیات پدرم در زنبورداری استفاده کرده ام.

 

ویسی تصریح کرد: در این منطقه معمولا برداشت عسل را از اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه آغاز می کنند که با توجه به میزان بارش ها در سطح شهرستان و روییدن بسیاری از گل ها، امیدواریم برداشت خوبی را امسال داشته باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت دولت از زنبورداران گفت: بسیاری از زنبورداران این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی و وجود گردو غبار و همچنین عدم حمایت مسئولان زنبورهای خود را از دست داده اند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد