بهره برداری از پروژه سد داریان به صورت ویدیو پروژکتور توسط رئیس جمهور

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294628|21:31 - 1395/04/27
نسخه چاپی
بهره برداری از پروژه سد داریان به صورت ویدیو پروژکتور توسط رئیس جمهور
با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه پروژه سد داریان و به صورت ویدیو پروژکتور توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارشهزار ماسوله، با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه پروژه سد داریان و به صورت ویدیو پروژکتور توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.


در این مراسم وزیر نیرو اظهار داشت: امروز ما در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه شاهد افتتاح و آغاز اجرای 10 طرح در سطح استان خواهیم بود.

 

چیت چیان افزود: در ابتدا چهار طرح نیروگاه اسلام اباد غرب با 4 واحد که هرکدام به ظرفیت 25 مگابایت، افزایش ظرفیت های انتقال در سرپل ذهاب و کنگاور و چشمه سفید که مجموعا 170 میلیارد تومان هزینه داشته است؛ را افتتاح خواهیم کرد.

 

وی افزود: ان شالله بهره برداری این طرح ها در جهت استفاده از برق مطمئن تر و با کیفیت بالاتر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در خصوص پروژه های آبی،امروز 4 طرح شبکه آبیاری ، زه کشی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر جهت تامین آب کشاورزی و شرب و صنعت شهرستان ثلاث و اجرای بند انحرافی که مجموعا 3700 هکتار شبکه های آبیاری خواهد بود با هزینه ای بالغ بر 110 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 

چیت چیان گفت: عملیات اجرای 3 هزار هکتار در سد شرف شاه نیز آغاز شده است و خود سد نیز تا پایان امسال و براورد هزینه 250 میلیراد تومان به مرحله آبگیری خواهد رسید.

 

وزیر نیرو گفت: بهره برداری از سد عظیم و طرح بزرگ سد داریان و سد انحرافی تنظیمی آن به اسم سد هیرویی از طرح های بزرگی است که امروز به بهره برداری می رسند.

 

وی افزود: سد داریان در صعب العبور ترین شرایط طبیعت اجرا شده است که برای اجرای آن 20 کیلومتر جاده، 9 کیلومتر تونلایجاد شده با ارتفاع 180 متر، و نیروگاهی به ظرفیت 210 مگابایت است که این نیروگاه ان شالله تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه مخزن این سد 338 میلیون مکتر مکعب است گفت: آورد این رودخانه بیش از یک میلیارد و 800 میلیون مترمعکب است که با اجرای این سد کمتر از نیمی از آن در کشور به بهره برداری قخواهد رسید.

 

وی ادامه داد: سد داریان بالغ بر 1230 میلیراد تومان هزینه داشته است.

 

وی تصریح کرد: در پایین دست سد داریان، سد دیگری به اسم هیرویی با ارتفاع 45 متر و طول تاج 260 متر ، بیش از 90 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

 

وی در پایان با بیان اینکه این طرحها در ایجاد اشتغال و توسعه غرب کشور می تواند نقش بسزای مهمی را ایفا بکند گفت: امید داریم علاوه بر آنکه توسعه کشاورزی، صنعتی و اجتماعی منطقه باشد، 40 هزار اشتغال مستقیم را در پی داشته باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد