سردار فضلی در پاوه:

الگوی مقاومت مردم در پاوه ، امروز الگوی مقاومت در سراسر گیتی است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294773|13:55 - 1395/05/26
نسخه چاپی
الگوی مقاومت مردم در پاوه ، امروز الگوی مقاومت در سراسر گیتی است
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: الگوی مقاومت مردم از پاوه و در دفاع مقدس، امروز الگوی مقاومت در سراسر گیتی شده است.

به گزارشهزار ماسوله، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در مراسم سالروز حماسه 26 مرداد پاوه که در سالن امام خمینی (ره) این شهر با حضور امام جمعه پاوه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 9800 شهید استان کرمانشاه، و شهدای حماسه 26 مرداد این شهرستان اظهار داشت: در این روز به یادماندنی و حماسی و تاریخی توفیقی حاصل شد تا در جمع برادران گرامی اهل سنت و شیعیان، مهمانان و خانواده های معزز شهدا، از یکایک رزمندگان و دلاورمردان حماسه 26 مرداد پاوه که امام جمعه فقیه پاوه نیز بر زبان جاری کردند ، نام برد.

 

سردار علی فضلی افزود: آن چه که در خاطره و ذهن مردم استان کرمانشاه باقی مانده است، با آغاز جنگ تحمیلی حوادث بزرگی همچون حماسه 26 مرداد پاوه و دیگر حماسه های شهرهایی چون گیلان غرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب با مقاومت و جوانمردی مردم، را در خود جای داده است.

 

وی با اشاره به عملیات های مهم استان کرمانشاه گفت: با ورود به این حماسه ها در می یابیم که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، به همراه دیگر علما و شهدا و آحاد ملت شریف، پیروزی انقلاب را فراهم کرده و با فداکاری و عبرت گرفتن از تاریخ انقلاب ، مردم می خواهند فضای دیگری را از آن چه که اسلام فرموده اند، بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد: در آن زمان اوج عصبانیت استکبار با گروههای ضد انقلاب، برای تجزیه طلبی در بسیاری از شهرهای ایران همچون پاوه، مشهود و فضای سختی را برای این ملت فراهم کردند.

 

وی تصریح کرد: برخی از استان ها و شهرها به شدت درگیر با حوادث مواجه با منافقین و معاندین در اوایل پیروزی انقلاب شدند ، اما امام(ره)، انقلاب اسلامی را مضمون قرآن، عترت و مردم بیان کرد.

 

سردار فضلی با بیان اینکه مردم این مملکت چه شیعه و چه سنی که برای دفاع از دین خدا و دفاع از ایران اسلامی به میدان آمدند، امروز هم لحظه ای غفلت نمی کنند گفت: اوج حضور این مردم در حماسه 26 مرداد پاوه نیز رقم می خورد.

 

وی افزود: فرمان تاریخی امام (ره)این پیرمرد از جماران، همه را برای حمایت و کمک به مردم این منطقه گسیل داشت و این فرمان به گونه ای بود که همه دولتمردان و رزمندگان و مدافعان در شهر را به میدان آورد.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه روح پایمردی و جوانمردی در این شهرستان جوشش دارد افزود: حضور با اقتدار مردم این شهرستان که حکایت از 600 شهید گرانقدر در این شهرستان دارد، ضامنی بر پیام تاریخی امام است.

 

وی تصریح کرد: آمدن و حضور مردم در تقویت ارتش و نیروهای مسلح باعث شد که دشمن به اهداف خود نائل نشود و اکنون نیز اگر 37 سال از پیروزی و حماسه پاوه را پشت سر می گذاریم،شاهد به میدان آمدن این مردم هستیم.

 

وی تصریح کرد: الگوی مقاومت مردم از پاوه و در دفاع مقدس، امروز الگوی مقاومت در سراسر گیتی شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز باید بیش از گذشته هوشیار باشیم چرا که دشمنان، به دنبال تفرقه و ایجاد شکاف در وحدت ، در بین مردم و امام و همچنین در بین شیعه و سنی دارند، در حالی که خونهای شیعه و سنی در هم تنیده شده اند.

 

وی همچنین به نقش ارزنده ماموستا قادری امام جمعه پاوه در وحدت منطقه و روشنگری های ایشان، اشاره کرد و گفت: این مجاهد خستگی ناپذیر مورد عشق و علاقه مقام معظم رهبری هستند.

 

فضلی در پایان با اشاره به امنیت حاکم بر کشور، این امنیت را به واسطه حضور مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی و هوشیاری و بیداری نیروهای امنیتی و انتظامی عنوان کرد.

 

از نکات قابل توجه این مراسم حضور سردار علی فضلی با لباس کردی در مراسم حماسه 26 مرداد پاوه بود.

که توسط یکی از کارکنان بومی سپاه ناحیه پاوه که به گفته خود ایشان به پاس زحماتی که سردار فضلی برای انقلاب متحمل شده است ، به وی اهدا کرد.

 

قرائت پیام تاریخی امام در شکست حصر پاوه توسط آقای فعله گری، سرودن اشعاری در وصف حماسه 26 مرداد پاوه و اجرای گروه ذاکرین هورامان پاوه با سرپرستی اردشیر منوچهری از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا گردید.

 

سخنرانی امام جمعه محترم پاوه و گزارش تصویری این مراسم نیز متعاقب انتشار داده می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد