در جلسه روسای ادارات فنی و حرفه ای استان در پاوه:

ناصری امید: بیش از 40 درصد از برنامه های این سازمان در 4 ماهه اول امسال محقق شد/نجیب میرانی:هیچ توجهی در عرصه نظام تعلیم و تربیت به مهارت آموزی نمی شود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294786|14:07 - 1395/05/27
نسخه چاپی
ناصری امید: بیش از 40 درصد از برنامه های این سازمان در 4 ماهه اول امسال محقق شد/نجیب میرانی:هیچ توجهی در عرصه نظام تعلیم و تربیت به مهارت آموزی نمی شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین گزارش در راستای عملیاتی کردن تعهدات آموزشی ، بیش از 40 درصد از برنامه های این سازمان در 4 ماهه اول امسال محقق گردید، که این نشان از هم فکری همه دوستان و واحدهای سازمان است.

به گزارشهزار ماسوله، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در جلسه روسای ستاد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های استان که در اداره فنی و حرفه ای پاوه برگزار شد ضمن گرامی داشت و یاد و خاطره شهدای ورود آزادگان به استان کرمانشاه و حماسه 26 مرداد پاوه اظهار داشت: این جلسات در هر فصلی در یکی از شهرستان های استان به جهت تنوع در کار برگزار می شوند.

 

داوود ناصری امید افزود: خوشبختانه ما در سال جاری با همه محدودیت های موجود، تاکنون توانسته ایم برنامه های خود را محقق دهیم.

 

وی گفت: بر اساس آخرین گزارش در راستای عملیاتی کردن تعهدات آموزشی ، بیش از 40 درصد از برنامه های این سازمان در 4 ماهه اول امسال محقق گردید، که این نشان از هم فکری همه دوستان و واحدهای سازمان است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با درایت بیشتر بتوانیم رسالت اصلی خود را در راستای آموزش در نیاز جامعه به عمل برسانیم ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولین و خانواده ها، آمار بالای بیکاری در استان است که با توجه به وجود امکانات خدادادی و منابع غنی می توان در کاهش نرخ بیکاری گام برداشت.

 

ناصری امید با بیان اینکه ، در فرایند امور کار آسیب شناسی لازم ضرورت دارد ادامه داد: نظام آموزشی ما چه در مقطع دبیرستان و چه در مقاطع دانشگاهی،از آسیب هایی در این حوزه برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به وجود زیر ساخت های خوب سازمان فنی و حرفه ای و وجود 200 کارگاه فعال در مراکز دولتی و 350 آموزشگاههای آزاد، چرا باید بالای 60 درصد از افراد جویای کار استان، بیکار باشند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: در کنار تعهدات این سازمان، این نیاز استان است که با تلاش همه عزیزان در شهرستان ها، باید سقف آموزش را به بالای 10 میلیون نفر ساعت برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه 100 هزار نفر در بخش سنجش و مهارت، آموزش های لازم را دیده اند گفت: خوشبختانه در چهار ماهه اول امسال ما بیش از 40 درصد از تعهدات خود را محقق کرده ایم و این در حالی است که تنها 35 درصد از تعهدات در طول سال گذشته محقق شدند.

 

در ادامه معاون فرماندار شهرستان پاوه نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان و با انتقاد از نظام تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: حوزه کار فرهنگی ما در سطح کشور نیاز به یک تحول و دگرگونی اساسی دارد.

 

میرانی افزود: باید تحول و دگرگونی ما تغییر ایده ها و برنامه ها باشد که متاسفانه مشکل ما تغییر افراد است و برنامه ها به همان روال قبل در یک مسیر حرکت خواهند کرد.

 

وی گفت: امروز جوانان ما که به رشته های غیر مهارتی روی می آورند، موضوع مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای ما غریب و بی کس است.

 

وی با بیان اینکه زمانی که نظام آموزشی ما در یک مسیر حرکت کند، این نظام آسیب پذیر خواهد بود گفت: متاسفانه هیچ توجهی در عرصه نظام تعلیم و تربیت به مهارت آموزی و کمک به بستر اشتغال نمی شود.

 

میرانی گفت: در بحث آسیب های اجتماعی در سطح کشور در رده اول قرار داریم و این هم بدلیل بیکاری و نبود مهارت جوانان ما است.

 

وی تصریح کرد: استقلال ما در گرو مهارت آموزی و عدم وابستگی به دیگر کشورها است تا بتوانیم عمل تولید خود را با مهارت های فنی و حرفه ای به کار گیریم.

 

معاون فرماندار پاوه با بیان اینکه باید بسترهای توسعه را فراهم کنیم خاطر نشان ساخت: تا زمانی که نگرش های ما تغییر نکرده و در مسیر مهارت آموزی حرکت نکنیم، در رده پایین قرار داریم.

 

وی در پایان گفت: نیاز اساسی و اصلی ما به فنی و حرفه ای و توسعه آن در تمامی رشته ها است که باید زمینه مقاومت را در راستای تولید فراهم نمائیم.

 

در ابتدای این جلسه نیز رئیس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پاوه ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: برگزاری این جلسات در راستای اشتغال و مهارت افزایی در جامعه است که در هر فصل در یکی از شهرستان های استان برگزار می شود.

 

حمید ظاهری افزود: ان شاالله برگزاری این جلسات در راستای پیشرفت و مرتفع نمودن مشکلات خواهد بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد