پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در پاوه:

دکتر رحیمی زنگنه: امروز محور توسعه پایدار در هر جامعه ای فرهنگ است

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 294830|23:46 - 1395/06/05
نسخه چاپی
دکتر رحیمی زنگنه: امروز محور توسعه پایدار در هر جامعه ای فرهنگ است
مدیر کل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه ای از عمل ها و ذهنیت های مثبت افراد در جامعه ، به عنوان فرهنگ از آن یاد می شود گفت: همه نظریه پردازان توسعه معتقدند که امروز محور توسعه پایدار در هر جامعه ای فرهنگ است.

به گزارشهزار ماسوله، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پیش از خطبه ای نماز جمعه این هفته در پاوه با اشاره به نقش ارزنده ماموستا قادری امام جمعه پاوه در وحدت منطقه و روشنگری های ایشان اظهار داشت: آنچه که ما در این منطقه شاهد هستیم امنیت و آرامش پایدار ، به سبب وجود خون شهیدان است.

 

دکتر رحیمی زنگنه افزود: خدمات دولت نیز در راستای امنیت و آرامش است و دستاوردهای برجام هم ضریب امنیت ایران را در بین کشورهای منطقه بالا برد و بسیاری از تهدیدها و تحریم ها را کاهش داد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه ای از عمل ها و ذهنیت های مثبت افراد در جامعه ، به عنوان فرهنگ از آن یاد می شود گفت: همه نظریه پردازان توسعه معتقدند که امروز محور توسعه پایدار در هر جامعه ای فرهنگ است.

 

زنگنه فرهنگ کار را یکی از ذهنیت های مثبت افراد در جامعه خواند و گفت: فرهنگ کار را باید مقدس بشماریم و باید شبانه روز به این امر بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه در جامعه ما کم و ضعیف است ادامه داد: راه رسیدن انسان ها به معنویت از کتاب است و افتخار ما مسلمانان هم بزرگترین معجزه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) کتاب است.

 

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: فرهنگ مصرف ما در برابر کشور پر جمعیتی همچون چین، متاسفانه برابری می کند.

 

وی فرهنگ شهروندی را در جامعه ما نیز ضعیف عنوان کرد و گفت: ریشه برقراری نظم و امنیت در جامعه ما ناشی از حقوق شهروندی است.

 

زنگنه تصریح کرد: برای جامعه ای که تعالیم اسلامی در آن وجود دارد باید همه فرهنگ ها در آن سرآمد باشد.

 

وی گفت: دولت باید براساس اصل 44 اصل اقتصاد را در دست مردم داده و تنها وظیفه آن فراهم کردن بسترها برای توسعه اقتصادی باشد.

 

زنگنه در پایان گفت: وظیفه تمام مردم و با همکاری همدیگر در حوزه فرهنگ این است که باید ذهنیت های مثبت و مبتنی بر نگرش های حقیقی را در جامعه نهادینه کنند.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد