با فرارسیدن هفته دفاع مقدس:

رزمندگان این منطقه با تمامی توان در برابر دشمنان متجاوز ایستادگی کردند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 294977|00:05 - 1395/06/31
نسخه چاپی
رزمندگان این منطقه با تمامی توان در برابر دشمنان متجاوز ایستادگی کردند
منطقه اورامانات یکی از مناطقی است که در دوران دفاع مقدس صحنه مجاهدت‌های پیشمرگان مسلمان کرد بود که رزمندگان این منطقه با تمامی توان در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

به گزارشهزار ماسوله، منطقه اورامانات یکی از مناطقی است که در دوران دفاع مقدس صحنه مجاهدت‌های پیشمرگان مسلمان کرد بود که رزمندگان این منطقه با تمامی توان در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

 

شهرستان پاوه با بیش از 600 شهید، به عنوان شهر مرزی همواره در طول دوران 8 سال دفاع مقدس مورد آماج حملات دشمن بوده است و مردم آن با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان ، از کیان و مملکت خود دفاع کردند.

 

در آستانه هفته دفاع مقدس رزمندگانی را باید یادآور شد که از کیان و وطن خود سر سختانه و با اقتدار ایستادگی کردند و با از خودگذشتگی ثابت کردند که اتقلابی و پیرو نظام بوده و هستند.

 

حیدر بکریاز رزمندگان دوران دفاع مقدس در مورد روزهای آغازین جنگ به خبرنگار ما گفت: با آغاز جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران، اکثر مناطق اورامانات مورد تهاجم گروهکهای ضد انقلاب به حمایت رژیم بعث قرار گرفتند که با مقاومت ، جان نثاری‌ها و رشادت‌های مردم این منطقه روبرو شد.

 

وی افزود: در آن هنگام مردم شهرستان پاوه با آغاز تهاجمات دشمن و آزار و اذیت مردم ، آنها نیز خاموش ننشستند و با رساندن خود به مراکز سپاه در شهرستان رسما وارد تشکیلات شده و عازم جبهه هاي جنگ در منطقه می شدند.

 

وب ادامه داد: به دنبال آن این مردم با اخلاص و نیت پاک درونی و وجود روحیه معنوی و رشادت ها، در مقابل دشمن با تمام تجهیزات ایستادند و حق تجاوز به این مملکت را به دشمن ندادند.

 

وی تصریح کرد: با ورود مردم به تشکیلات سپاه و سازماندهی آنها جنگ رو در رو در جبهه های مناطق جنگی از جمله کوهها وارتفاعات منطقه آغاز شد و رزمندگان در قالب گروهها و دسته هایی تقسیم و به مناطق مورد نظر اعزام می شدند و دلاورمردان شهرستان پاوه در این راه که شمار آنها زیاد بوده و از ذکر نام آنها خودداری می شود، به شهادت می رسیدند.

 

وی خاطر نشان ساخت: دشمن به خیال خود می پنداشت که با استفاده از توان تسلیحاتی بالا و به کار گیری توپ و خمپاره در حد گسترده در برابر رزمندگان منطقه ما می تواند در دلهای ما ایجاد رعب و وحشت نماید اما ایمان قلبی رزمندگان ما باعث شد که به پیروزی در برابر دشمنان برسیم.

 

وی با بیان اینکه در 24 سالگی و در سال 1360 به جبهه در مرزهای شهرستان پاوه رفتم گفت: در عملیات های دوران 7 ساله حضورم در هشت سال دفاع مقدس شرکت کرده ام، اولین عملیاتم در همین منطقه بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد