در مراسم یادواره شهدای شهر بانه وره؛

ماموستا قادری : سرخم کردن صیاد، نشانه احترام به صید نیست

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295009|10:21 - 1395/07/06
نسخه چاپی
ماموستا قادری : سرخم کردن صیاد، نشانه احترام به صید نیست
حاج ماموستا ملا قادر قادری در مراسم یادواره شهدای شهر بانه وره، سرخم کردن دشمنان برای ملت ایران را توطئه آنان دانستند و گفتند: امروز هم اگر می‌بینید دشمنان برای ما بعضاً سرخم کرده‌اند و سخنان خوب و زیبا و حرف از دموکراسی به میان می‌آورند، نشانه دوستی با ما نیست بلکه درصدد آن هستند که به ما ضربه زده و ما را گرفتار مکر و حقه خودنمایند.

به گزارشهزار ماسوله، حاجماموستاملاقادرقادریدر مراسم یادواره شهدای شهربانه وره و یاد برادران شهید محمدجوهر فتاحی زاده، محمدفرج فتاحی زاده و محمدطاهر فتاحی زاده که با حضور مسئولین شهرستان پاوه در مسجد جامع این شهر برگزار شد،مردم بانه وره و عشیره محترم امامی را مردمی محترم ، متدین و اهل خرد و انقلابی عنوان کردند و گفتند: مردم بانه وره و عشیره امامی همواره با انقلاب اسلامی و حامی جمهوری اسلامی بوده‌اند و تقدیم 39 شهید و 45 نفر جانبازو 4 نفر آزاده سند فداکاری و پایبندی آنان به‌نظام و انقلاب است.

 

 

ماموستاقادریدر ادامه افزودند: در سال 59 که جنگ شروع شد عشیره امامی از دروله که محل زندگی‌شان بود رانده شدند و اگر دیگران فقط فرزندان خود را از دست دادند این قوم علاوه بر از دست دادن عزیزانشان خانه‌هایشان و ثروت هزار ساله خودرا نیز از دست دادند و بعدازآن خداوند توفیق داد و مسئولین نظام هم کمک کردند و شهر فعلی بانه وره را در سال 60 بنا نهادند و امروز 35 مین سال تأسیس بانه وره  است.

امامجمعهپاوهبه نقش انکارناپذیر مردم بانه وره در تمامی مقاطع و زمان‌ها اشاره کردند و گفتند: بدنه عشیره امامی همواره با جمهوری اسلامی بوده است و اگر در مقاطعی هم شاهد بعضی قضایا بوده‌ایم آن بدنه همواره مانده و با جمهوری اسلامی هماهنگ بوده است.

 

ماموستاقادریجنگ امروز دشمنان با مسلمانان را جنگ نرم عنوان کردند و گفتند:امروزه رسانه و ماهواره‌ها و تلگرام و فیس‌بوک آرام‌آرام جنگ نرم را بر ما تحمیل می‌کنند و با ورود به خانه‌های ما دارند جوانان ما را به بیراهه می‌کشانند. لذا ما باید هوشیار باشیم و مسیر 37 ساله‌ای را که شهیدان پیموده‌اند از یاد نبریم.

 

ایشاندر ادامه به جمله خطیب پاکستانی اشاره کردند و گفتند: این خطیب پاکستانی گفته است: مسلمانان امروز 2 دسته‌اند. بعضی از آن‌ها در خوابند و از اوضاع دنیا بی‌خبرند و گروهی هم از خواب بیدار شده و آگاهند و همین گروه آگاه امروزه به جان هم افتاده‌اند و دارند همدیگر را می‌کشند و ترور می‌کنند و به همدیگر تهمت می‌زنند و وسیله غلبه کفار بر ممالک اسلامی شده اند.

 

امامجمعهپاوهدر ادامه به عوامل جنگ نرم دشمن اشاره کردند و گفتند: تندروی و تفکر داعشی، هجمه فرهنگی رسانه‌ها، اسلام هراسی و بی‌توجهی به وضع جوانان و خانواده‌ها و انسان‌های محروم و ندار از مواردی هستند که دشمنان آنها بهانه کرده و از آن‌ها به‌عنوان حربه‌ای برای مخدوش کردن اسلام استفاده می‌کنند.

 

وی با قرائت شعری از صائب تبریزی افزودند:صیاد وقتی‌که برای شکار صیدش می‌رود، سرش را پایین می‌آورد، این سرخم کردن نشانه تعظیم و  احترام به صید نیست بلکه کمر بستن و آمادگی برای حمله به صید و شکار اوست و امروز هم اگر می‌بینید دشمنان برای ما بعضاً سرخم کرده‌اند و سخنان خوب و زیبا و حرف از دموکراسی به میان می‌آورند، نشانه دوستی با ما نیست بلکه درصدد آن هستند که به ما ضربه زده و ما را گرفتار مکر و حقه خودنمایند.

 

ماموستاقادریدر ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام که فرموده اند، از مدافعین و مجاهدین اسلام در آینده جمعی از این دین دفاع و با 3 گروه تندروها، انسانهای مریض الحالی که مشغول توجیهات هستن و آنانکه آشنا به دین بوده و به میل و هوا و هوس خود فتوا می‌دهند، مبارزه و در مقابل آنها قاطعانه می‌ایستند، گفتند: اگر ما بتوانیم با این 3 گروه مبارزه کنیم و اجازه رشد به آن‌ها ندهیم، ما غالب هستیم در غیر این صورت مغلوب خواهیم شد.

 

ویبه قضیه‌ای که امروزه دامن‌گیر جامعه شده و عده‌ای به بهانه اینکه جوانان به تندروی روی نیاورند دارند آنان را با رقص وپایکوبی سرگرم می‌کنند اشاره‌ کرده و گفتند:این فکر، دینی نیست؛ زیرا در مقابل 100 نفر که به این‌گونه مجالس رقص و شادی می‌روند 200 نفر عقده‌ای شده و احتمالاً در دفاع از دین به سوی تندروی و فکر داعش روانه شوند.

 

امام‌جمعهپاوهدر ادامه لزوم داشتن علم روز را برای آگاه‌سازی جوانان یادآور شدند و گفتند: جوانان ما امروزه تا نصف شب نمی‌خوابند و مرتباً به سایت‌ها سرک می‌کشند و بسیاری از سایت‌ها دارند جوانان را تحریک می‌کنند. اگر آگاه نباشیم نمی‌توانیم جوانانمان را آرام کنیم لذا نیاز است ما هم‌مقداری آگاهی و بصیرت خود را بالابرده و علم و دانش روز را فراگرفته و به اسلحه روز مسلح شویم.

 

ماموستا قادریدر پایان سخنان خود، منزل، مدرسه، مسجد و جامعه و رسانه را اماکن و مراکز تربیت عنوان کردند و گفتند:متأسفانه امروزه همه این مراکز و یا اکثر آن‌ها از زیر مسئولیت شانه خالی کرده‌اند. بسیاری از خانواده‌ها در تربیت فرزندانشان کوتاهی می‌کنند، آموزش‌وپرورش هم فقط به مسائل درسی می‌پردازد و به مسائل پرورشی اهمیت نمی‌دهد، مساجد هم فقط به مکان نمازخواندن تبدیل‌شده‌اند، در جامعه نیز امربه‌معروف و نهی از منکر تعطیل و رسانه ها هم جوابگوی خواست جوان امروزی نیستند. با همه این اوصاف امیدواریم این 5 مرکز به رسالت خویش عمل نمایند تا جامعه‌ای عاری از تندروی داشته باشیم.

 

 

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این مراسم اظهار داشت: تعداد شهدای بانه وره نسبت به جمعیت آن در سطح کشور بسیار بالاست.


وی گفت: سهم استان کرمانشاه با تقدیم بیش از 10 هزار شهید در کشور نیم درصد است که بعد از اصفهان به لحاظ تعداد شهدا به نسبت جمعیت در ردیف دوم کشور قرار داریم اما آمار شهیدان بانه وره چهار درصد از کل جمعیت این شهر بوده است.


ایده پور در ادامه گزارشی از خدمات ارایه شده به بانه وره را در دو سال گذشته ارایه داد و گفت: این شهر در آینده مرکز سریز جمعیت منطقه خواهد شد و باید توسعه یابد.


وی با بیان اینکه در دو سال گذشته در شهر بانه وره هیچ خیابان و کوچه آسفالتی و مکان و فضای ورزشی نداشتیم افزود: امروز تمامی خیابان ها و کوچه های این شهر آسفالت است و با 55 میلیارد ریال اعتبار توانستیم نسبت به راه اندازی فضاهای ورزشی و مرکز بهداشتی درمانی نیز اقدام کنیم.


فرماندار پاوه از همراهی و هم افزایی خوب مردم وعلمای شهر بانه وره با مسئولان و نظام قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این روحیه ایثارگری و همراهی مردم این شهر روز به روز بیشتر شود.

 

امام جمعه شهر بانه وره نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اظهار کرد: هرکس در کنار خانه خود و در راه دین کشته شود شهید است.

 

ماموستا ملا منصور سلیمی افزود: زمانی که صدام جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد، دفاع از خاک یک واجب شرعی بود و کسانی هم در دفاع از این خاک ایستادگی کردند، خداوند اجر و پاداش آنان را خواهد داد.

 

وی گفت: اگر مردم و مسئولین هر چه بیشتر به هم نزدیک و هماهنگ باشند به همان میزان فضای جامعه شفاف تر خواهد شد.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم و تبریک هفه دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره 9800 شهید اتان، 640 شهید شهرستان و 45 شهید شهر بانه وره اظهار داشت: امنیت امروز ما به سبب خون پاک شهیدان و ایستادگی و رشادت های رزمندگان است که در دفاع از خاک این مملکت رزمیدند.

 

سرهنگ بهشتی راد افزود: شهر بانه وره جایگاه شهدا است و ما نیز افتخار داریم که خدمتگزار خانواده سه شهید و چهار خانواده دو شهید و به طول عام 45 خانواده شهید این شهر هستیم.

 

وی گفت: به جرات می توان گفت که شهر بانه وره از نظر جمعیتی در کل کشور و از نظر تقدیم شهدا و ایثارگران و درزمندگان بی نظیر است.

 

وی ادامه داد: شهری که در نبرد در عرصه های تنگ ، وفاداری را ثابت کرده اند و ما نیز افتخار داریم به عنوان خادم سپاه که بیش از دو سوم جمعیت کنونی این شهر به نوعی پاسدار و بازنشسته هستند، باشیم.

 

وی در پایان گفت: بانه وره در تمام عرصه های انقلاب یکه تاز بوده است و ثابت کرده است در عرصه های خطر آفرین به عنوان ستون محکمی برای نظام و انقلاب درخشیده است.

 

در ادامه جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت و معاون اسبق شهرداری ها و دهیاری های کل کشور که به عنوان رزمنده در این شهرستان حضور داشته اند، به بیان سخنانی پرداختند.

 

در پایان این مراسم با حضور در خانه شهیدان فتاحی زاده از مادر این سه شهید گران‌قدر تقدیر به عمل آمد.

 

 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد