بازدید هنرمندان شاخص رشته های تئاتر و تلویزیون کشور از یادمان شهدای پاوه+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295060|19:09 - 1395/07/15
نسخه چاپی
بازدید هنرمندان شاخص رشته های تئاتر و تلویزیون کشور از یادمان شهدای پاوه+تصاویر
جمعی از هنرمندان شاخص رشته های بازیگری، تئاتر، تلویزیون و سینما امروز با حضور در یادمان شهدای شهرستان پاوه با این شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارشهزار ماسوله،  جمعی از هنرمندان شاخص رشته های بازیگری، تئاتر، تلویزیون و سینما امروز با حضور در یادمان شهدای شهرستان پاوه با این شهدا تجدید بیعت کردند.

 

در این بازدید جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: خیلی خوشحالم که امروز به منطقه ای سفر کرده ایم که مردم فداکار آن و دیگر نقاط کشور، در دوران دفاع مقدس و بخصوص در برابر آن هجمه که در این منطقه وجود داشت، از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

احمد رضا نیازآبادی افزود: ما امروز با حضور در این مکان، از نزدیک با یادمان شهدای پاوه و رشادت ها و مقاومت های مردم این منطقه آشنایی پیدا کردیم.

 

وی گفت: از آنجایی که سیاست های سازمان بسیج هنرمندان کشور، آشنا کردن هنرمندان با این فضا است، قطعا حضور این هنرمندان تاثیر زیادی را در حوزه های هنری دارد و در روند ثبت وقایع دفاع مقدس و مظلومیت مردم دوران دفاع مقدس، می توانند آن وقایع را برای نسل آینده انتقال دهند.

 

وی تصریح کرد: در این منطقه که مردم پاوه از برادارن اهل تسنن هستند و و در دوران دفاع مقدس برادارن اهل تشیع همگام با مردم این منطقه در برابر دشمن رزمیدند، نشان از وحدت ما است و دشمن نیز نمی تواند از این مورد برای تفرقه استفاده بکند.

 

در ادامه مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور نیز به خبرنگار ما گفت: بسیار خرسندم که با حضور در این مکان دیدار با مناطق و مردم این منطقه دیدار مجدد را به سبب آنکه در این منطقه حضور داشته ام ، داشته باشم.

کورش زارعی افزود: حضور در این یادمان ها و مناطق عملیاتی ما را به یاد دوران دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان می اندازد.

 

وی گفت: حضور در این مناطق موجب می شود که جریان سیال ذهن هنرمندان را به حرکت و ایده هایی را به آن ارائه دهد تا آن ایده ها تبدیل به اثر خلاق شود.

 

حضور در یادمان شهدای پاوه ما را به یاد مقاومت مردم این شهر در کنار شهیدان چمران و وصالی می اندازند که به آدم احساس غرور می دهد که ما در سرزمینی زندگی می کنیم که چنین مردمانی دلاور مرد و در کنار مردم و مملکت خود ایستاده اند دارد.


عضو شورای عالی بسیج هنرمندان کشور در پایان با بیان اینکه ما امروز قدم بر جایی نهاده ایم که برای قدم به قدم آن خون ریخته شده خون عزیران ما بوده است گفت: امید وارم من به عنوان یک هنرمند بتواند طلایه دار و حافظ خون این شهیدان در عرصه هنر باشد در شرایط فعلی که در حال یک جنگ نرم و فرهنگی به مراتب خطرناکتر از جنگ نظامی هستیم.

 

در ادامه رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز گفت: حضور در یادمان شهدای پاوه، رشادت ها و مقاومت های مردم را در دوران هشت ساله دفاع مقدس برای ما تداعی کرد.

 

صلاح الدین قره تپه افزود: یکی از رسالت های اصلی سازمان بسیج هنرمندان تعمیق ارزش های انقلاب و ارزش های دفاع مقدس است.

 

وی گفت: هنرمندان برای خلق آثار هنری نیاز به دادن ایده دارند و چه بهتر از آنکه این هنرمندان در مکانهایی که تداعی گر مقاومت های مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد از نزدیک با این آثار اشنا شوند.

 

وی ادامه داد: به همین منظور سازمان هنرمندان کشور 27 نفر از از هنرمندان شاخص رشته های تئاتر، تلویزیون، سینما و عکس را در قالب کاروان بسیج هنرمندان کشور به منظور بازدید از یادمان های دوران دفاع مقدس به این استان سفر کرده اند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد