برگزاری کلاس آموزشی مربیان و والدین مهد کودک ها به مناسبت هفته جهانی کودک

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295084|00:35 - 1395/07/20
نسخه چاپی
برگزاری کلاس آموزشی مربیان و والدین مهد کودک ها به مناسبت هفته جهانی کودک
با همت شبکه بهداشت و درمان پاوه، کلاس آموزشی مربیان و والدین مهد کودک ها به مناسبت هفته جهانی کودک در اداره بهزیستی پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه و با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان جناب آقای صبور حسینی مراسم بزرگداشت هفته جهانی کودک در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی، با حضورمربیان مهد های کودک و والدین کودکان زیر 8 سال برگزار گردید.


در این جلسه ابتدا کارشناس برنامه کودکان مرکز بهداشت سرکار خانم خسروی عملکرد مختصری از فعالیت های در حال انجام در مراکز بهداشتی و شاخص مرگ کودکان زیر 5 سال و همچنین درصد کودکان مبتلا به اختلالات رشدی شهرستان را بیان کرد.

در ادامه کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان در خصوص تغذیه کودکان و فاکتور های موثر در رشد آنها به ارائه سخنان مبسوطی پرداختند.

 

سرکار خانم فهیمی افزود: امروزه فرزندان، به عنوان سرمایه اصلی و سرمایه نسل آینده هر کشور محسوب می شوند که تربیت و رشد انها از لحاظ فکری و جسمی، اکنون در اختیار ما است.

وی گفت: ما باید فرزندانی را پرورش دهیم که به عنوان نسل آینده ، از لحاظ جسمی سالم باشند تا بتوانند از نظر روحی نیز سالم باشند.

 

وی اظهار داشت: تغذیه در دوران کودکان تا سنین 6 سالگی نقش اساسی را در زندگی وی دارد و از نظر رشد می تواند سرمایه گذاری اساسی برای فرد مورد نظر حتی تا سن 40 سالگی باشد.

 

وی در ادامه به ارائه سخنان مبسوطی در خصوص نحوه تغذیه و رشد کودکان پرداخت.

 

در ادامه کارشناس طرح و گسترش مفاهیم احیای قلبی ریوی یا CPR را جهت شرکت کنندگان تشریح نمود و روش انجام احیای مناسب را به صورت عملی برای حضار آموزش داد.

حشمت کریمی افزود: بحث احیای قلبی ریوی در کشورهای توسعه یافته از مواردی است که کاملا نهادینه شده است اما متاسفانه در کشور ما هنوز به آن مرحله نرسیده است که در بین مردم با نهادینه شده باشد.

 

وی گفت: احياي قلبي ريوي يك مانور حيات بخش مي باشد كه به كمك آن تنفس و گردش خون فرد آسيب ديده حفظ مي شود تا از نرسيدن موادغذايي و اكسيژن به مغز او و مرگ مغزي در فرد جلوگيري شود.

 

وی در ادامه به توضیح مراحل احیای قلب برای حاضرین پرداخت و گفت: قبل از هرگونه اقدامی جهت انجام احیای قلبی باید در اولین مرحله باید به اورژانس اطلاع داده و سپس عملیات احیا را با ماساژ قلبی، بازکردن راه هوایی و تنفس مصنوعی انجام داد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد