نشست تخصصی عفاف وحجاب در پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295137|00:39 - 1395/07/26
نسخه چاپی
 نشست تخصصی عفاف وحجاب در پاوه برگزار شد
نشست عفاف وحجاب با حضور دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه ام المومنین وزینبیه در محل سالن اجتماعات دبیرستان ام المومنین برگزار گردید .

به گزارشهزار ماسوله، در این نشست فرمانده سپاه ناحیه پاوه طی سخنانی اظهار کرد:حفظ ورعایت حجاب یک واجب الهی است و هر انسان باورمندی باید تعبدا این حق و حد الهی را ادا کند.

 

سرهنگ بهشتی راد با بیان اینکه حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت واطاعت بندگان است افزود: بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند.   

 

وی در ادامه به پوشش منطقه اورمانات ومناطق کرد نشین اشاره کرد وگفت :پوشش لباس کردی یکی از کاملترین پوشش هاست اما در چند سال اخیر بواسطه تهاجم فرهنگی دشمنان  کم رنگ شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه افزود: بر ماست که با احیای این پوشش بویژه در مدارس واجتماع از تمدن واصالت اسلامی خود دفاع کنیم ودر دام مدگرایی غربی گرفتار نشویم  که همان لباس فاخر کردی یکی از بهترین پوشش ها برای دختران وزنان ما ست که پوشیدن آن باید مایه افتخار باشد.

 

وی درخصوص خطرات ناشی از استفاده از فضاهای مجازی عنوان کرد: امروز ما در شهرستان در هر چهار ازدواج شاهد یک طلاق هستم که بسیار تاسف باراست ویکی از اصلی ترین عامل این امر نیز به استفاده ناسالم از شبکه های ماهواره ای وفضای مجازی بر می گردد که کانون خانواده ها را هدف قرار داده است وآن را به نابودی می کشاند.

 

مدیر آموزش وپرورش پاوه درابتدای این  نشست نیز ضمن تبیین جایگاه عفاف وحجاب در دین مبین اسلام گفت :حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى بـویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت که باید به آن پایبند بود.

 

مختار برزگر افزود: با اندکی تدبر در آیات قرآنی فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن حجاب اوست.

 

وی گفت: براستی معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته است و اگر این انسان قرآن را که آئین سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.

 

وی ادامه داد :استعمارگران با توجه به جایگاه و اهمیت حجاب در سلامت جوامع اسلامی سالهاست که درصدد ضربه زدن به آن بر آمده تا بتوانند از طریق آن به پاکی زنان ضربه وارد کنند.

 

وی در پایان گفت: از این طریق  است  که به راحتی می توانند به کانون خانواده وجامعه  آسیب جدی وارد نمایند تا اهداف وبرنامه های شوم خود را به اجرا بگذارند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد