نادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ سلطانی فر مشخص نیست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295201|17:21 - 1395/08/11
نسخه چاپی
سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ سلطانی فر مشخص نیست
نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های فرضی و پیشنهادی مشخص نیست.

به گزارشهزار ماسوله، شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: جناب آقای دکتر روحانی؛ اولویت اصلی کشور موضوع مسائل اقتصادی است.

وی افزود: در شرایطی که مؤلفه‌های اصلی کشور یعنی تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال جوانان مهم است، دلیل تغییر سه وزیر غیراقتصادی با چه ادبیاتی قابل توجیه است؟

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شما مجری قانون هستید، ادامه داد: مردم خوب می‌دانند شما باید در مورد مسائل اقتصادی بیشتر ورود می‌کردید تا در مورد ورزش، صنعت و آموزش و پرورش.

نادری در ادامه با تأکید بر اینکه جناب آقای دکتر روحانی کلیدتان به جای گشایش اقتصاد کشور و رونق صنعت و صندوق توسعه ملی، صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت‌خواران گشوده و اعتماد ملی، جامعه فرهنگیان را خدشه‌دار کرده است، تصریح کرد: امروز مشکل کشور ما اقتصاد نابسامان و وضع معیشتی مردم است.

وی در ادامه افزود: با فشار آوردن به وزیر آموزش و پرورش باعث شدید تا در صحن علنی مجلس حاضر نشده و پاسخگوی سرنوشت ۸۰۰۰ میلیارد تومان پول صندوق ذخیره فرهنگیان نباشد.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هدف سیاسی نیست، آیا با این کارها مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود؟

نادری در ادامه گفت: به نظر موافقان آقای سلطانی‌فر، ایشان کارنامه موفقی در میراث فرهنگی داشته است. با فرض صحت این مطلب، سؤال اینجاست چه دلیلی برای انتخاب ایشان به این پست جدید وجود دارد؟

وی خاطرنشان کرد: جایگاه اسناد بالادستی مثل سند چشم‌انداز و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های فرضی و پیشنهادی مشخص نیست. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چندین سال است از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار می‌گیرد. سؤال اینجاست که آیا واقعاً جایگاه اسناد بالادستی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جاری و ساری خواهد بود؟

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش با تأکید بر اینکه برنامه‌های آقای سلطانی‌فر چنین چیزی را نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: راهبردهای شما برای رساندن کشور به سند چشم‌انداز و اجرایی بودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت ورزش و جوانان روشن نیست و در اجرا با مشکل مواجه خواهید شد.

نادری ادامه داد: در برنامه‌های آقای سلطانی‌فر در خصوص ورزش همگانی و رشد و گسترش آن به اندازه کافی شفافیت وجود ندارد. تمرکز ایشان عمدتاً بر باشگاه‌های ورزشی بزرگ پایتخت است، در حالی که ورزش کشور تنها در باشگاه‌های بزرگ معنی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های شما برای جوانان مشخص نیست، اظهار داشت: این حوزه در برنامه‌ها تا حدود زیادی مغفول مانده است. مسئله جوانان از زمان تشکیل وزارت ورزش و جوانان به شدت مورد غفلت بوده است و به نظر می‌رسد با برنامه‌های ارائه شده توسط آقای سلطانی‌فر، تغییر جدی را شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عظیمی از مدیران وزارت ورزش نیازمند تغییر جدی هستند، تصریح کرد: سابقه آقای سلطانی‌فر در سازمان میراث فرهنگی نشان‌دهنده عدم حمایت ایشان از تغییرات بنیادی است.

نادری با بیان اینکه ما چه انتظاری می‌توانیم از آقای سلطانی‌فر برای تغییرات بنیادی داشته باشیم؟ گفت: اصولاً ورود شما به این عرصه مهم برای چیست؟ شما چطور می‌توانید پاسخ انتظارات جوانان و علاقه‌مندان به ورزش کشور را بدهید؟

وی با بیان اینکه فساد سازمان‌یافته در ورزش کشور به ویژه فوتبال بیداد می‌کند، بیان کرد: متأسفانه مبارزه با این فساد در برنامه شما مغفول است. فساد هم در حوزه مالی، هم در حوزه داوری و هم در حوزه انتخاب ورزشکاران در تیم ملی به حد خطرناکی رسیده است و نیازمند اقدامات انقلابی است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: در برنامه شما چه تمهیداتی برای مبارزه با رانت‌خواری در ورزش و حضور صاحبان قدرت اندیشیده شده است؟ متأسفانه باید بگویم که راهکارهایی برای حل این معضل در برنامه‌های جنابعالی به چشم نمی‌خورد.

نادری با بیان اینکه برنامه‌های شما بیشتر بر مناطق برخوردار و شهرهای بزرگ متمرکز شده است، اظهار داشت: برنامه‌ای برای گسترش ورزش در مناطق محروم ندارید.

وی افزود: ورزش کشور فقط در چند شهر بزرگ خلاصه نمی‌شود. دولت یازدهم در برنامه‌های خصوصی‌سازی ورزش موفق عمل نکرده است، در صورتی که یکی از سیاست‌های کلان دولت از ابتدا واسپاری امور به بخش خصوصی بوده است. چه تضمینی وجود دارد که شما در این حوزه موفق عمل کنید؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد