فرماندار پاوه: همت مردم روستای زردویی در طرحهای تولیدی ، ندای مهارت را طنین انداز کرد /مدیر کل فنی و حرفه ای استان: همت والای مردم روستای زردویی، یک امر مهم در ایجاد اشتغال است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 295215|08:28 - 1395/08/13
نسخه چاپی
فرماندار پاوه: همت مردم روستای زردویی در طرحهای تولیدی ، ندای مهارت را طنین انداز کرد /مدیر کل فنی و حرفه ای استان: همت والای مردم روستای زردویی، یک امر مهم در ایجاد اشتغال است
ششمین جلسه شورای مهارت شهرستان با حضور فرماندار پاوه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اعضای شورای مهارت و با دستور کار تقدیر از مردم، دستگاه های مجری طرح توانمندسازی مهارتی روستای زردویی و به میزبانی شرکت آتورگه به مدیریت آقای فريبرز عزیزی کارآفرین برتر کشوری بومی روستا در مسجد جامع روستای زردویی برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، ششمین جلسه شورای مهارت شهرستان با حضور فرماندار پاوه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اعضای شورای مهارت و با دستور کار تقدیر از مردم، دستگاه های مجری طرح توانمندسازی مهارتی روستای زردویی و به میزبانی شرکت آتورگه به مدیریت آقای فريبرز عزیزی کارآفرین برتر کشوری بومی روستا در مسجد جامع روستای زردویی برگزار گردید.

 

در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان پاوه ضمن خیر مقدم به مهمانان و تقدیر از دست اندرکاران طرح توانمندسازی مهارتی روستای زردویی و مجموعه فنی و حرفه‌ای ای استان و شهرستان، تبلیغات و شرح عملکرد را رمز موفقیت دانست و اظهار داشت: عنایت به دست فراموشی سپرده شدن اکثر شغلهای روستا در عصر حاضر و حرکت بسوی مکانیزه شدن،  این امر در افزایش سطح بیکاری موثر است و لازم است افراد به فن و مهارت مسلح شده و در جهت ایجاد روستای مولد قدم بردارند.

 

پرویز ایده پور به مراحل اولیه شروع طرح در این روستا اشاره کرد و افزود: این موفقیت نتیجه برگزاری جلسات مستمر اتاق فکر روستا و مشارکت مردم و مسولین و هماهنگی دست اندرکاران است که نتیجه این فعالیت ها منجر به لزوم ارتقای مهارت و آموزش مهارتی بعنوان شرط تحول و پیشرفت روستا در حوزه اشتغال گردید.

 

وی گفت: در ابن راستا فنی و حرفه‌ای استان و شهرستان بعنوان متولی مهارت مجری برنامه آموزش مهارت روستا بوده اند و سایر دستگاهها نیز در اجرای طرح مشارکت فعال داشته اند.

 

فرماندار شهرستان پاوه با بیان اینکه حرکت مردم روستای زردویی در طرحهای تولیدی، ندای مهارت را در روستا طنین انداز کرد گفت: روستای زردویی و شهرستان می توانند، بعنوان قطب گردشگری عمل نمایند و در این راستا حتی آموزش زبان انگلیسی نیز در دستورات قرار گرفته و امید است این حرکت ها در سایر روستاهای شهرستان نیز تداوم یابد.

 

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به کلیه شرکت کنندگان در مراسم با اشاره به توفیق پنج بار حضور همراه با همکاران در روستای زردویی، به نقش آموزش های مهارتی بعنوان خشت اول و زیربنای توسعه اشتغال اشاره نمود و اظهار کرد: از فرماندار شهرستان پاوه به جهت حمایت و زحمات فراوان در پروسه ایجاد طرحها در روستا و همچنین از دستگاه های اجرایی همکار طرح، از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق کارآفرینی امید و اعضای شورای مهارت شهرستان تقددیر و تشکر می کنم.


دکتر ناصری امید دغدغه اصلی جامعه را بیکاری دانست و گفت: توسعه فرهنگ مهارت آموزی به موازات تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک ضروری است و دولت نیز با توجه به آسیب شناسی های موجود، بر لزوم توجه جامعه و خانواده به مهارت و فن تاکید نموده است.

 

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان این اینکه همت والای مردم روستا یک امر مهم در ایجاد اشتغال بوده است گفت: همت شما در این روستا باعث شده است که اکنون این روستا به عنوان روستای بدون بیکار در سطح کشور معرفی شود.

 

وی افراد مهارت دیده را آدم های موفق در ایجاد شغل قلمداد کرد و گفت: عملکرد آموزشی این سازمان در روستای زردویی در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر ساعت در روستا بوده است که این مقدار ساعت آموزشی که معادل کل ساعت آموزشی برای شهرستان است یک اتفاق بسیار جالب و به یادماندنی و تجربه خوبی است تا بتوانیم همین تجربه را در سایر روستاهای استان و حتی کشور تعمیم دهیم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان سازمان فنی و حرفه ای شهرستان از زحمات آقای عزیزی به عنوان کارآفرین نمونه کشوری ، در ایجاد طرح ها نیز بصورت ویژه تقدیر نمود.


وی ضمن اعلام موفقیت فنی و حرفه‌ای استان و کسب مقام پنجم المپیاد مهارت کشور گفت: کسب این رتبه را مدیون جوانان خوش فکر استان می دانیم و خواستار مشارکت جوانان ماهر شهرستان و روستا در المپیادهای آتی هستیم.

 

وی افزود: قطعا توسعه مهارت قلمزنی در سطح استان بعنوان یکی از شغل های ماندگار با کمک آموزش دیدگان این حرفه در روستای زردویی خواهد بود که هر توریست و گردشگر با آمدن به این روستا از طرحهای تولیدی قلم زنی شما تهیه خواهد کرد.

 

مهندس ناصری در پایان به وجود دانشگاه علمی کاربردی وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای در شهرستان پاوه اشاره نمود و گفت: این دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت را تا تاریخ 95/08/19 در پنج رشته کامپیوتر، مکانیک خودرو، برق، تاسیسات و طراحی دوخت از جوانان روستا و شهرستان را دارا می باشد.

 

در پایان این مراسم از طرف مجموعه اتاق فکر، دهیاری و شورای روستا با اعطای لوح تقدیر و هدایا پروژه مهارت دیدگان حرفه قلمزنی روستا از زحمات فرماندار، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان و ریس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان پاوه تقدیر بعمل آمد.

 

همچنین در ادامه از کلیه مسولین و دست اندرکاران طرح تقدیر بعمل آمد و  گواهینامه مهارت کارآموزی به آنان تحویل گردید.

 

گفتنی است این طرح ها در هفت حرفه آموزشی به تعداد 426 نفر آموزش های لازم را مطابق استاندارد مهارت فنی و حرفه‌ای  فرا گرفته اند که از این عملکرد آموزشی تعداد 84 نفر با سواد و تعداد 342 نفر بیسواد بودند که با فراگیری آموزشهایی علمی و عملی حرفه، در مرحله ورود به بازار اشتغال گردیدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد