نماینده پاوه و اورامانات در گفتگو با کردپرس عنوان کرد؛

مدیریت ارشد استان، در ساماندهی مرزها، مدیریت ندارد/ راه برون رفت از بیکاری در اورامانات ساماندهی مرزهاست

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295309|22:24 - 1395/08/29
نسخه چاپی
مدیریت ارشد استان، در ساماندهی مرزها، مدیریت ندارد/ راه برون رفت از بیکاری در اورامانات ساماندهی مرزهاست
شهاب نادری اظهار کرد:چیزی به اسم مرز در اورامانات وجود ندارد و به دلیل بی مدیریتی مسئولین نتوانسته ایم از پتانسیل مرزداری بهره ببریم.

به گزارشهزار ماسوله، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به نبود یک هدف گذاری منسجم در مرزداری اورامانات ،گفت:در برنامه شبکه استانی زاگرس به صراحت گفتم که ما مرزی داری مناسبی نداریم.ما قلابی به عنوان کالا وارد می کنیم که در استان نه دریایی وجود دارد و نه آبی که ماهیگیری از آن بگیریم،لذا قلاب ماهیگیری را از مرز اورامانات وارد کشور می کنیم که هیچ توجیه اقتصادی ندارد.این قلاب را باید از جنوب وارد می کردند و آن کالایی که صرفه اقتصادی برای مردم منطقه دارد را از مبادی مرزی اورامانت وارد می کردیم.

 

وی با بیان این مطلب که ساماندهی مرزها تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست،توضیح داد:ما در نقطه صفر مرزی قرار داریم و باید بازار هدف را پیدا کنیم اما متاسفانه مدیریت ارشد استان و مجموعه کسانی که در این حوزه زحمت می کشند این توان و مدیریت را ندارند که مرزها را به ساماندهی برسانند.
 
 
نادری تصریح کرد:مرزهای اورامانات مرز نیستند بلکه بازارچه هستند و ضعف مدیریتی باعث شده که ما نتوانیم از پتانسیل آن ها استفاده نماییم.
 
 
وی ادامه داد:بسیاری از جوانهای ما بیکارند و اشتغال و کارگاه و کارخانه ای وجود ندارد تا آنها جذب کار شوند لذا تنها راه اشتغال و برون رفت از این وضعیت را ساماندهی مرزها می دانیم.
 
 
نادری در خصوص وضعیت کولبران در مناطق مرزی اورامانات گفت:بسته بودن یا نبودن مرز هیچ فرقی به حال مرزدارها نمی کند.کولبری شغلی بود که برخی با آن اموراتشان را می گذراندند اما متاسفانه چونکه ساماندهی در مرزها انجام نشده،آنهم تعطیل شد و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.
 
 

نماینده مردم پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی مرزها برای رشد اشتغال در این مناطق اذعان کرد:اگر مرزها ساماندهی شود و پایانه مرزی و گمرکات تشکیل گردد این مشکلات حل می شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد