همزمان با سراسر کشور :

هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی توسط هلال احمر در مدارس پاوه برگزار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295391|17:22 - 1395/09/15
نسخه چاپی
هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی توسط هلال احمر در مدارس پاوه برگزار شد
رئیس هلال احمر پاوه گفت : باتوجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم برای مواجه شدن با اثرات زلزله ، تا کنون همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور به استاد تفاهم نامه مشترکی که در سال 1381 بین وزارتخانه های ؛ علوم ، تحقیقات و فناوری ، آموزش و پرورش ، کشور ، صدا و سیما و جمعیت هلال احمر مبادله گردیده است ، برگزار شده است .

به گزارشهزار ماسوله، صبح امروز 15 آذر همزمان با سراسر کشور هجدهمین مرحله از مانور زلزله و ایمنی با شعار (( مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور )) در دبیرستان معلم پاوه برگزار شد .


مسعود حسینی ضمن بیان اهداف برگزاری چنین مانورهایی به خبرنگار ما گفت: در این مانور دانش آموزان با مراحل مختلف پناهگیری ، خروج اضطراری ، امداد و کمک های اولیه ، انتقال مصدوم و .. آشنا شدند .


وی افزود: زنگ اجرای مانور رأس ساعت 10 صبح توسط معاون فرماندار جناب آقای میرانی به صدا درآمد .


وی گفت: عوامل آتش نشانی نیز سریعا به محل وقوع آتش سوزی عزیمت نموده و اقدام به خاموش کردن آن نمودند .

 

وی در پایان گفت: از مدیر ، معاونین ، دبیران ، کارکنان و دانش آموزان عزیز دبیرستان معلم و همچنین آقایان طیفور حاتمی ، یاور اسکات و مظفر ولدبیگی به جهت انعکاس و تهیه گزارش تقدیر و تشکر می شود .


در ادامه مسئولین حاضر در این مانور ، به بازدید از نحوه اجرای مراحل مختلف مانور پرداختند .


دانش آموزان در مرحله اول پس از پناهگیری صحیح در داخل کلاس ها اقدام به خروج اضطراری کرده  و سپس با مشارکت نجاتگران هلال احمر و نیروهای فوریت های پزشکی مصدومین فرضی با روش های مختلف به داخل آمبولانس ها منتقل و به مراکز درمانی اعزام گردیدند .


لازم بذکر است جمعیت هلال احمر شهرستان در چندین مرحله قبل از برگزاری و اجرای مانور دوره های آموزشی مرتبط را جهت دانش آموزان این مدرسه برگزار کرده بود .


در این مانور آقایان برزگر ، عمیدی و طاهر پور از آموزش و پرورش ، کارکنان شبکه بهداشت و درمان و عوامل محترم فوریت های پزشکی و آتش نشانی حضور داشتند .


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد