دبیر انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه:

حدود یک چهارم مغازه های شهر پاوه سیگار نمی فروشند

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295414|23:09 - 1395/09/18
نسخه چاپی
حدود یک چهارم مغازه های شهر پاوه سیگار نمی فروشند
دبیر مردمی جمعیت پیشگیری از اعتیاد پاوه گفت: حدود یک چهارم مغازه های این شهر اصلا سیگار و مواد دخانی در مغازه های خود نمی فروشند.

به گزارشهزار ماسوله، سعدی سپنجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعی از جوانان متعهد و دلسوز شهرستان پاوه در قالب انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد با هدف داشتن شهری عاری از مواد دخانی و سیگار بصورت شبانه روزی و بدون هیچ گونه چشمداشتی فعالیت می کنند.

 


وی با اشاره به اینکه پاوه و مردمان آن به دینداری و روشنفکری مشهور و معروف هستند، گفت: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان جوانان ما مقداری در زمینه دینداری سست کرده و موجب گسترش مواد دخانی به ویژه سیگار و قلیان شده است.

 


سپنجی افزود: دوستان ما در انجمن به فکر چاره اندیشی و رفع این مشکل افتادند که چندی پیش موضوع برداشته شدن قلیان از قهوه خانه ها در دستور کار قرار گرفت که طرحی موفق بود و امروز تبلیغ و گسترش عدم عرضه سیگار و مواد دخانی در مغازه های سطح شهر.

 


دبیر انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه گفت: خوشبختانه طی مراجعه بنده و دوستانمان در انجمن به مغازه های سطح شهر متوجه شدیم که حدود یک چهارم مغازه های ما اصلا سیگار نمی فروشند.

 


وی تصریح کرد: با مراجعه بنده و همکارانمان در انجمن به دیگر مغازه ها از آنان درخواست کردیم که حداقل به افراد زیر 18 سال سیگار نفروشند که مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

 


همچنین خانم فرشته خالدی یکی از صاحبان یکی از سوپر مارکت های سطح شهر پاوه گفت: از سال 1365 تاکنون مغازه دارم و طی این مدت هیچ گاه سیگار و مواد دخانی در آن عرضه نکرده ام.

 


یکی دیگر از فروشندگان پاوه به نام مربوط رستمی گفت: علاوه بر اینکه هرگز سیگار و مواد دخانی در مغازه خود عرضه نکره ام حتی از فروختن ذعال هم اجتناب کرده ام.

 


سعدی بدری تنها روزنامه فروشی شهر پاوه نیز گفت: حدود 20 سال است که دکه مطبوعاتی دارم و با وجود سود بسیار اندک روزنامه فروشی تا به حال حتی یک نخ سیگار هم نفروخته ام.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد