توسط یک محب رسول الله؛

توزیع چای رایگان به مناسبت ماه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 295433|17:38 - 1395/09/24
نسخه چاپی
توزیع چای رایگان به مناسبت ماه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در پاوه
یک مرد چای فروش بازار و محب رسول الله،چای رایگان را به مناسبت ماه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در پاوه توزیع کرد.

به گزارشهزار ماسوله، فاصله بین ۱۲ ربیع الأول، ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول ولادت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بنا بر روایات موجود در اهل شیعه، هفته وحدت است که  از سوی امام خمینی ره ، به عنوان هفته وحدت نامکَذاری شده است و لذا برای این ماه ، احترام فراواني قايل بوده و این ماه به ماه مولود معروف شده است.

 

آيين دف نوازي و مولودي خواني در وصف حضرت رسول (ص) و تزيين معابر و كوچه ها و خيابان هاي شهر در ميان مردم از اساسي ترين برنامه اين ماه است.


 آن چه كه به اين نام شهرت دارد مولودي خواني در سالروز ميلاد فرخنده پيامبر است و مراسم‌ مولودی‌خوانی‌ از قدیم‌الایام‌ در این منطقه مرسوم‌ بوده‌ و بسیار باشكوه‌ و پرشور و شوق‌ برگزار می‌شود و اكثر اقشار جامعه‌ زن‌ و مرد پیر و جوان‌، غنی‌ و فقیر در آن‌ شركت‌ می‌كنند.

 

علاوه بر آن، مردم این منطقه همه ساله در سالروز میلاد پیامبر(ص) غذای مخصوصی تهیه و طبخ می‌نمایند و در بین مردم توزیع می کنند.

 

محبان رسول الله در برگزاری چنین مراسماتی و توزیع غذا در بین مردم، هزینه هایی را هرچند ناچیز متقبل می شوند بلکه سهمی در این ماه میلاد را داشته باشند.

 

مهمتر از آن این است که افراد مستمند نیز در این گونه مراسم ها و دادن مبالغی ناچیز سهمی در برگزاری مراسم میلاد پیامبر را بر عهده می گیرند.

 

این بار در پاوه مرد چای فروش حبّ خود را به رسول الله با توزیع چای رایگان در بین مردم به مناسبت ماه میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) نشان می دهد.

 

مظفر سلیمانی به خبرنگار ما گفت: در توان من این است که روزانه در بازار پاوه که به فروش چای مشغول هستم ، یک بار را هم به مناسبت این ماه میلاد و قدم نهادن حضرت محمد(ص) به عرصه گیتی در روز دوازدهم ربیع الاول، چای رایگان را در بین مردم توزیع کنم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد