غفور رستم زاده:

باینگان می تواند اقتصادش را از نقش خدماتی به اقتصاد مبتنی بر گردشگری - توریسم تغییر دهد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295474|20:42 - 1395/10/02
نسخه چاپی
باینگان می تواند اقتصادش را از نقش خدماتی به اقتصاد مبتنی بر گردشگری - توریسم تغییر دهد
مسئول گروه " نیک اندیشان باینگان"در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: باینگان می تواند اقتصادش را از نقش غالب خدماتی به سوی اقتصاد مبتنی بر گردشگری - توریسم و البته مهمتر از آن اکوتوریسم و یا طبیعت گردی تغییر و یا سوق دهد.

به گزارشهزار ماسوله، مسئول گروه " نیک اندیشان باینگان" در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص اهداف و فعالیتهای گروه اظهار کرد: "گروه نیک اندیشان باینگان" در کمتر از یک سال فعالیت خود را آغاز کرده است که از این پس به اختصار گروه "ناب" نامیده می شود و مرکز اصلی آن نیز در باینگان است .

 

غفور رستم زاده افزود: کلیه فعالیتهای این گروه شامل ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه و فعالیتهای فرهنگی، هنری، صنعت، گردشگری و جوانان می باشد.

 

وی گفت: اهداف این گروه نیز کمک به اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کسب درآمد برای اعضای گروه و مردمان منطقه و بهبود وضع اقتصادی بخش باینگان به وسیله صنعت گردشگری، برگزاری جشنواره های مختلف و فروش محصولات بومی، محلی و باغی و کارگاههای زودبازده است.

 

رستم زاده حفظ و ترویج فرهنگ، سنن آداب و رسوم بومی و محلی و احیاء آن بخش از دست رفته این فرهنگ ها و سنت های بومی و محلی همراه با ترویج و اشاعه آن به جامعه و نسل حاضر، برگزاری چشنواره برای حفظ اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی گذشتگان و ایجاد فضایی شاد و با نشاط، شناسایی اماکن توریستی و تفریحی و طبیعی آن به گردشگران داخلی و خارجی و احیاء و پرورش ورزش های بومی محلی و حمایت از ظرفیت های بومی در امر ورزش را از دیگر اهداف این گروه بیان کرد.

 

وی ادامه داد: باینگان می تواند اقتصادش را از نقش غالب خدماتی به سوی اقتصاد مبتنی بر گردشگری - توریسم و البته مهمتر از آن اکوتوریسم و یا طبیعت گردی تغییر و یا سوق داده به شرطی که نقش رهبری را در سطح محدوده به ویژه در منطقه حفاظت از محیط زیست به خوبی ایفا نموده و ارزش محیط اطراف خود یعنی بخش باینگان را بی شک یکی از ذخیره گاههای طبیعی منحصر به فرد از نوع گیاهی و جانوری است را بداند.

 

وی تصریح داشت: منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل علاوه بر توسعه و گسترش دامنه استحفاظی آن نیازمند شناخت به جهانیان و بهره مندی از الگوی مشارکت بومی در راستای پاسداشت آن می باشد.

 

وی افزود: اما مادامی که از نیروهای بومی و با تجربه منطقه استفاده نگردد حفاظت از منطقه حساس و شکننده فوق نمی تواند چندان موثر و مثمر ثمر گردد.

 

مسئول گروه "ناب" در ادامه با بیان اینکه با توسعه اقتصادی است که می توان در آینده، توسعه شهر را در مسیر توسعه انسانی و پایدار قرار داد گفت: توجه به مقولاتی مانند توسعه گردشگری به ویژه طبیعت گردی، شناسایی منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل برای جذب گردشگران و بازدیدکنندگان، توجه به قابلیت های بی شمار در زمینه بافت باارزش، روستاهای پایدار و خودکفا مانند زردویی ، ساتیاری و تین و البته احیای دامداری ارگانیک و اصیل در منطقه با نقش و مرکزیت باینگان به عنوان نقطه پشتیبان و حامی، می تواند تحولی اساسی را در راستای ارتباط تنگاتنگ شهر و روستاها فراهم کرده و به شکل بنیادین به این کار همت گماشت.

 

وی در پایان گفت: تلاش برای برگزاری جشنواره هایی در ارتباط با محیط زیست ، محصولات ارگانیک دامپروری، عرصه فرهنگ بومی- قدیمی، مشارکت سنتی می تواند در ارتقای جایگاه باینگان موثر واقع گردد.

 

وی افزود: کار ثبت تعاونی نیک اندیشان نیز اکنون در مراحل قانونی است و مقدمات آن آغاز شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد