مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در شهر نودشه برگزار شد+تصاویر

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295484|17:04 - 1395/10/05
نسخه چاپی
مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در شهر نودشه برگزار شد+تصاویر
با حضور اقشار مختلف مردم، مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در شهر نودشه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در مراسم میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) که در مسجد جامع شهر نودشه برگزار شد، ضمن تبریک ماه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند، از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) با اخلاق نام می برد و وی را قله بلند اخلاق عنوان می کند.

 

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه اگر اخلاق تمام بشریت در یک ترازو و اخلاق پیامبر در ترازوی دیگر قرار بگیرد، اخلاق پیامبر سنگین تر خواهد بود افزود: وقتی پیامبر از جانب خدا آمد، یعنی خود را با تمامی فرهنگ ها وصل کرد، در عقیده، اراده، اعتدال و میانه روی و برخورد در معامله با مردم همواره اخلاق حسنه ای را داشته است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم میلاد پیامبر گفت: در برگزاری این مراسم ها که سبب خیرات و پرداختن به مباحث دینی و در کنار هم بودن مردم روستاهای اطراف را به دنبال دارد، حقیقتا خیر و مبارک است و ما باید احیای سنت رسول الله را در این مراسم ها انجام دهیم.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند بر سر مومنین منت نهاده است تصریح کرد: خداوند پیامبر بزرگوار اسلام را برای هدایت بشر فرستاده است، پیامبری که اعراب جاهلی را از نادانی خارج و دین اسلام را برای آنان آشکار کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دنیای اسلام در جبهه های یهودیان، مسیحیان و کفر جهانی علیه ما کار می کنند که باید مسلمانان از اطراف خود آگاه باشند.

 

ماموستا قادری افزود: یهودیان که همواره با ما جنگ و درگیری داشته اند، با مصوب شدن مصوبه شورای امنیت مبنی بر عدم ساخت و احداث ساختمانی در اراضی فلسطینیان، این یهودیان چه کارهایی را که در دو روز گذشته علیه این مصوبه نکرده اند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم میلاد پیامبر اسلام نیز که برای اولین بار در شهر اربیل عراق در 700 سال گذشته برگزار شده است، ما امروز شاهد برگزاری مراسم مسیحیان به شیوه های خوبتر به نسبت جمعیت هستیم که آن هم ناشی از فعالیت خوب فرهنگی آنان است.

 

امام جمعه پاوه در ادامه گفت: امروز شبانه روز، کفر جهانی فرزندان ما را به سوی خود می کشاند، و با ایجاد گروهکهای تکفیری، شیعه و سنی را علیه همدیگر انداختنه اند و در حقیقت مسلمانان نباید غافل باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر و تقدیر از بانیان مراسم و امام جمعه شهر نودشه گفت: ملت شریف نودشه در طول دوران انقلاب جوانمردانه ایستادند و تا زمانی که عملیات والفجر که ارتش بعث عراق در سه کیلومتری شهر نودشه قرار داشت، این ملت شریف ایستادگی و دیار خود را ترک نکردند.

 

ماموستا قادری در پایان گفت: انتظار نیز این است که مسئولین نظامی و انتظامی نیز برای این مردم که همواره همراه و پاسدار نظام و انقلاب بوده اند، همکاری های لازم را جهت امرار معاش انها در مرز را با این مردم داشته باشند.

امام جمعه شهر نودشهنیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک ماه میلاد پیامبر بزگوار اسلام(ص) اظهار کرد: برگزاری این مراسم با همت مردم شریف شهر نودشه بوده است که ان شاالله همه ما بهتر در خدمت دین اسلام گام برداریم.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: برای رفع مشکلات اخلاقی و روحی که برای مسلمانان به وجود می آید، بازگشت به راه قرآن و کسب آرامش تنها راه خواهد بود که خداوند برای ما این قرآن را فرستاده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند، پیامبر بزرگوار اسلام را نیز به فضل و رحمت و برای هدایت بشر فرستاده است گفت: ما نیز به عنوان امت اسلامی، باید خوشحال به برگزاری مراسم میلاد آن حضرت که مردم را از جهل و نادانی به آگاهی هدایت داد، باشیم.

 

امام جمعه نودشه با بیان اینکه ملت کرد همواره تعلق خاصی را به پیامبر داشته اند خاطر نشان ساخت: ما نیز در شهر نودشه با توجه به سوابق علمی و فرهنگی آن با وجود عالمان بزرگی همچون، ماموستا ملا احمد نودشه ای، که دوران اوج ترقی این شهر در زمان ایشان بوده است، مراسم میلاد پیامبر بزرگوار اسلام را برگزار کرده ایم.

 

ماموستا مبارکشاهی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مهمانان بخصوص امام جمعه پاوه در این مراسم گفت: این برای ما سند افتخاری است که این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

یکی از روحانیون شهر نودشه نیز در این مراسم نیز اظهار کرد: اظهار شادی و خوشحالی را داریم به سبب آنکه خداوند توفیق داد به مناسبت ماه میلاد پیامبر در این مکان گرد هم جمع شویم و به دیدار پاک آن حضرت صلوات بفرستیم.

 

ملا صدیق قربانی افزود: همه ما آرزو داریم که خداوند ما را به عنوان بنده خود در این دنیا و آخرت قبول کند و آرزو داریم که پیامبر بزرگوار اسلام نیز از ما راضی باشد همچنان که ما به آن حضرت محبت داریم و در ماه میلاد ایشان خوشحال خواهیم بود، پیامبر نیز از ما خوشحال باشد.

 

وی گفت: سنگین ترین موضوع در قیامت این خواهد بود که پیامبر بزرگوار اسلام ما را به امت خود نپذیرد و از ما خوشحال نباشد.

 

وی ادامه داد: راه نجارت از این گرفتاری هم تمسک به آداب و اخلاق و رفتار پیامبری است که خداوند وی را برای بشر فرستاده است.

 

در ادامه سید نجیب میرانی معاون فرماندار پاوه نیز در سخنانی، خبر مسرت بخش فعالیت مجدد مرز کوله بری شهرستان پاوه را با افزایش اقلام کالاهای وارداتی به مردم داد و گفت: در هفته جاری مردم می توانند، فعالیت مجدد خود را در این مرز که به صورت غیر فعال درآمده بود، با وارد کردن کالاهایی که تقاضای آن زیاد و با منطقه نیز همخوانی را دارد، آغاز کنند.

 

مولودی خوانی گروه روستای نجار، اشعار حسن عمرانی، دکلمه فاطمه حبیبی، مولودی خوانی ملا محسن رستمی، اشعار مومن برومندی و مولودی خوانی تکیه شیخ حسام الدین نودشه از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شدند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد