تداوم روند افزایشی نرخ دلار با مولفه های اقتصادی همخوانی ندارد/ بانک مرکزی پاسخگو باشد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 295489|21:22 - 1395/10/06
نسخه چاپی
تداوم روند افزایشی نرخ دلار با مولفه های اقتصادی همخوانی ندارد/ بانک مرکزی پاسخگو باشد
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تداوم روند افزایشی قیمت دلار در بازار گفت:در شرایطی قیمت دلار در بازار روند افزایشی را طی می کند که افزایش فروش نفت و کاهش نرخ تورم قیمت ارز را متعادل می کند.

به گزارشهزار ماسوله،شهاب نادری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت دلار گفت:بطور طبیعی نرخ ارز باید متاثر از عوامل اقتصادی باشد؛البته تجربه ثابت کرده عوامل روانی نیز در افزایش قیمت دلار موثر است.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید پذیرفت بانک مرکزی در زمینه مدیریت نرخ ارز در روزهای گذشته عملکرد ضعیفی داشته است.  

 

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:مسئولان اقتصادی دولت بارها وعده یکسان سازی نرخ ارز را دادند؛اما این مهم اجرایی نشد.

 

نادری با بیان اینکه رشد نجومی قیمت ارز قابل قبول نیست،گفت:بخشی از افزایش قیمت دلار می تواند به عوامل اقتصادی مانند رشد فصلی تقاضا برای دلار ارتباط داشته باشد،اما تاثیر این عوامل به میزانی نیست که قیمت دلار تا این حد افزایش پیدا کند.

 

وی ادامه داد:درشرایطی قیمت دلار در بازار روند افزایشی را طی می کند که افزایش فروش نفت و کاهش نرخ تورم می تواند از عواملی باشد که قیمت ارز را متعادل کند.

 

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مسئولان اقتصادی کشور نباید اجازه دهند نرخ دلار بصورت کاذب افزایش یابد و بانک مرکزی باید بازار را مدیریت کرده و دراین رابطه پاسخگو باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد